Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-05-04@23:28:25 GMT

رئیس جمهور: دوگانگی سلامت و آموزش صحیح نیست

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۸۵۶۸۸

رئیس جمهور: دوگانگی سلامت و آموزش صحیح نیست

روحانی سال تحصیلی جدید را سال نظم و انضباط دقیق‌تر برای دانش آموزان توصیف کرد و سوال مهر امسال را به پرسشی در رابطه با نحوه مقابله با ویروس کرونا اختصاص داد و گفت: دانش آموزان عزیز سراسر کشور و فرزندان من، برای مقابله با ویروس کرونا چگونه باید به خانواده و همکلاسی‌های خود کمک و یاری کنیم؟

گروه بهداشت و درمان بازارنیوز: حجت‌الاسلام والمسلمین  حسن روحانی روز شنبه در آیین آغاز سال تحصیلی 1399-1400 با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید به دانش آموزان، معلمان و خانواده‌های آنان اظهار داشت: امسال رسالت و وظایف سخت‌تر و سنگین‌تری بر دوش فداکاران صحنه علم و دانش و پیشرفت و تعالی کشور قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز بعد از گذشت هفت ماه از تعطیلی مدارس سراسر کشور، آغاز سال تحصیلی جدید رنگ و بوی دیگری خواهد داشت، گفت: امسال معلمان، مدیران مدارس و همه مقامات مسوول در وزارت آموزش و پرورش در آزمون بزرگی قرار دارند تا وظایف خود را دقیق‌تر و سخت‌تر از سالهای گذشته به انجام برسانند.

 روحانی با تاکید بر اهمیت جریان داشتن علم و  دانش و آموزش در کشور در کنار سلامت مردم و حیات جامعه اظهارداشت: همانطور که در ماههای گذشته ثابت کردیم دوگانگی نان و جان و سلامت و دیانت ناصحیح است، امروز هم به مدد همه خانواده‌ها، دانش‌آموزان و معلمان گرانقدر ثابت می‌کنیم که دوگانگی سلامت و آموزش هم نادرست است البته همواره و در طول سالیان گذشته نیز یکی از دغدغه‌های اصلی نظام آموزش و پرورش کشور، سلامت دانش آموزان بوده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه آموزش و پرورش همواره به دنبال آن بود که با بهترین بیان کمک آموزشی و بهترین کتاب‌ها بتواند نوجوانان و جوانان کشور را به مقصد عالی در عرصه علم و دانش و فراگیری و مهارت برساند، گفت: امسال قطعا اهمیت این دغدغه‌ها بیشتر از گذشته خواهد بود و سلامت دانش آموزان به دلیل وجود دشمن طبیعی یعنی ویروس کرونا باید با دقت بیشتری انجام شود و این مسوولیت سنگین بر دوش والدین، دانش آموزان، مدیران و معلمان سرافراز کشور است.

 روحانی با تاکید بر اینکه آغاز علم و دانش در کشور به معنای آن است که حتی در سخت‌ترین شرایط هم آموزش تعطیل نخواهد شد، گفت: در هشت سال جنگ تحمیلی و در بمباران شهرها نیز آموزش دانش آموزان تعطیل نگردید و دانش آموزان علیرغم سختی‌ها روند تحصیل و آموزش را در مدارس آموختند.

برچسب ها: روحانی ، سلامت ، آموزش لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000Jtu

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: روحانی سلامت آموزش دانش آموزان سال تحصیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۸۵۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهمترین مأموریت آموزش و پرورش تربیت تمام ساحتی است

ایسنا/خراسان رضوی معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی مهمترین مأموریت آموزش و پرورش را تربیت تمام ساحتی دانست.

رضا کشتی دار شامگاه دیشب در همایش تکریم و بزرگداشت مقام معلم در رشتخوار حرکت آموزش و پرورش به سمت تربیت تمام ساحتی را ضروری دانست و افزود: معلمان، حلقه اتصال بین دانش آموزان و محیط‌های علمی و آموزشی هستند.

وی بیان کرد: باید در آموزش و پرورش به سمتی برویم که آموزش و تربیت تمام ساحتی اتفاق بیفتد و زمانی می‌توانیم ادعا کنیم در این امر موفق شده‌ایم که تربیت تمام ساحتی داشته باشیم.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی اذعان کرد: باید مراقب باشیم، دشمنان به سمت جنگ شناختی در حرکت‌اند و نیاز است علم ما نیز همزمان با تغییر روش دشمنان به روز شود.

وی ادامه داد: در این مسیر می‌توان از هوش مصنوعی و همچنین از نقشه‌های دشمنان بر علیه خودشان استفاده کرد و این می‌طلبد که تمامی ارگان‌ها پای کار تعلیم و تربیت باشند.

معاون اداره‌ کل آموزش و پرورش بیان کرد: اگر بخواهیم برای آینده ایران اسلامی توسعه، عمران و آبادی به ارمغان بیاوریم باید فرزندانی خلاق، باسواد و پویا در تراز جمهوری اسلامی تربیت کنیم.

فرماندار رشتخوار در این همایش ضمن عرض تبریک این هفته و گرامیداشت سالروز شهادت علامه شهید مرتضی مطهری، بیان کرد: امروزه رسالت فرهنگیان عزیز، رسالت خطیری است.

حسین باهوش اظهار کرد: در اوضاع و احوالی که امروزه جامعه جهانی دارد اگر پیشرفتی در حوزه‌های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی اتفاق افتاده منوط به برقراری نظم و امنیت در جامعه است و فرهنگیان به عنوان تربیت کننده دانش آموزان در تراز جمهوری اسلامی می‌توانند در امنیت اجتماعی جامعه مؤثر باشند.

وی در ادامه افزود: مردم عزیز و مسئولان باید قدردان زحمات و فعالیت‌های ارزنده سکان‌داران عرصه تعلیم و تربیت باشند و این تجلیل و قدردانی را به روز و هفته معلم محدود نکنید بلکه در تمامی سال برای جایگاه فرهنگیان و معلمان احترام قائل شوید.

فرماندار رشتخوار خاطرنشان کرد: امروز ایران اسلامی با دیپلماسی عزتمندانه‌ای که در بین کشورهای دنیا دارد توانسته در عرصه‌های بین‌المللی پیشرفت‌های خوبی به دست آورد و این اقدامات مثبت نتیجه دستان توانمند و آموزش‌های معلمان عزیز بوده است.

باهوش همچنین با بیان اینکه مردم ایران اسلامی همیشه قدردان زحمات فرهنگیان هستند، تأکید کرد: دانش آموزان ما امانتی گران‌بها در دستان معلمان عزیز هستند و وظیفه معلمان این است که آنان را برای آینده ایران تربیت کنند.

وی ادامه داد: دانش آموزان همانند لوح‌های سفیدی هستند که در اختیار معلمان قرار دارند و قشر فرهنگی ما باید به درستی محافظ آنها باشند.

فرماندار شهرستان رشتخوار عنوان کرد: تأثیرپذیری دانش آموزان از معلمان بسیار بیشتر از والدین است و این امر می‌طلبد که معلمان به بهترین نحو آینده‌سازان کشور را آموزش دهند.

وی همچنین یادآور شد: در امر معنویت بخشی و بعد فرهنگی و اعتقادی دانش آموزان نباید غفلت کنیم، باید دانش‌آموزانی در تراز جمهوری اسلامی تربیت کنیم.

باهوش تأکید کرد: مجموعه آموزش و پرورش بر دو بعد آموزشی و پرورشی استوار بوده که در این حوزه بعد پرورشی بر بعد آموزشی مقدم‌تر است.

همزمان با هفته بزرگداشت مقام معلم، با حضور فرماندار رشتخوار، امام‌جمعه شهرستان، معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی، مدیر آموزش و پرورش و مسئولان و تمامی فرهنگیان و معلمان شهرستان، مراسم تکریم و بزرگداشت مقام معلم در محل تالار تخت جمشید شهر رشتخوار برگزار شد.

در این مراسم جمعی از فرهنگیان بازنشسته و همچنین معلمان نمونه تعدادی از آموزشگاه‌ها تقدیر شدند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مرور خاطرات دوران تحصیل پس از ۴۵ سال
  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت در چابهار
  • دانش آموزان دیجیتالی، کلافه از امر و نهی ها
  • جای خالی معلمان ماهر مجازی
  • سرکوب دانشجویان آمریکایی نماد دموکراسی دروغین غرب است
  • کلاس‌های تخریبی دانش‌آموزان و معلمان را عذاب می‌دهد
  • مهمترین مأموریت آموزش و پرورش تربیت تمام ساحتی است
  • ضرورت طرح مسئله برای دانش آموزان در موضوع آب
  • جذب بیش از ۱۹۰۰ معلم در چهارمحال‌ و بختیاری
  • افزایش دانش آموزان مبتلا به اوتیسم در قزوین