Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو شورای عالی بورس به مردم هشدار داد: متاسفانه شاهد هستیم افراد مسکن، دارایی و سرمایه خود را می فروشند تا وارد بازار بورس شوند. این کار برای ورود به بازار بورس اشتباه است ضمن آنکه در خود بازار سرمایه نیز به مردم توصیه می کنیم به هیچ عنوان تک سهم نخرند و سعی کنند سهام مجموعه ای از شرکت های سرمایه گذاری را خریداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر "محمدرضا پورابراهیمی" در گفت و گویی، بازار سرمایه و حوزه سهام را انعکاسی از عملکرد واقعی اقتصاد کشورها در دنیا دانست و گفت: اگر وضعیت اقتصادی شرکتی خوب باشد، انعکاسش در بازار بورس خوب و فضا مثبت خواهد شد که این مهم رویکرد علمی و تخصصی در بازار سرمایه است.
وی با اشاره به حجم نقدینگی در اقتصاد کشور در ایام اخیر اظهار کرد: هم اکنون یک کار خوب و فرصت طلایی خلق شده که مردم بتوانند حجم نقدینگی خود را وارد بازار سرمایه کنند اما از سوی دیگر این حضور در بازار سرمایه تهدیدی است که اگر مدیریت نشود می تواند عواقبی داشته و در فضای اقتصادی کشور اثرگذار باشد.
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر بخش عمده ای از سهام شرکت های بورسی مبتنی بر عملکرد بنگاه های اقتصادی نبوده است افزود: شاهد هستیم افزایش بخشی از سهام شرکت ها در بازار بورس متناسب با واقعیت های صورت های مالی نبوده و به شکل حباب در بازار سرمایه در آمده است.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در کوتاه مدت ممکن است فضای حاکم بر بورس احساسی باشد تصریح کرد: اما در میان مدت و بلند مدت قطعا بازار سرمایه نیازمند یک تعادل خواهد بود بنابراین ادبیات حاکم بر بورس باید براساس نگاه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت باشد.
پورابراهیمی با بیان اینکه با ورود منابع به بازار سرمایه، رسما نقدینگی به سمت تولید واقعی خواهد رفت افزود: در بازار بورس باید به دو مقوله سود سرانه و قیمت سهام توجه ویژه شود.

برچسب ها: بورس ، بازار سرمایه ، مجلس لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000Ju4

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: بورس بازار سرمایه مجلس بازار سرمایه بازار بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۸۶۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش بازی سهامدار عمده در شرنگی

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، در روز گذشته معاملاتی (شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) سهامداران عمده در نماد‌هایی مختلفی دست به خرید و فروش سهام زدند که سنگین‌ترین خرید سهامدار عمده به شرنگی تعلق گرفت جایی که یک سهامدار حقیقی ۶۲ میلیارد تومان سهام شرنگی را خریداری کرد.   ادامه این خبر را لطفا در لینک زیر بخوانید : https://nabzebourse.com/000Iwy

دیگر خبرها

  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / سهامداران منتظر تحول یکباره بازار نباشند!
  • کدام خودروی سایپا 700 میلیون تومان شد؟
  • اقدام بانک ملی ایران در واگذاری پتروشیمی شازند بسیار ارزشمند است
  • ۳۰ درصد بازار سرمایه در اختیار صنعت پتروشیمی/ فاز ۱۴ پارس جنوبی تماماً ایرانی است
  • کوچ نقدینگی از بازار طلا و ارز به بازار سرمایه/ بورس جذاب شد
  • چشم انداز سرمایه گذاری در بورس مثبت است
  • حقوقی‌ها از بازار سرمایه دست کشیدند/ بورس سرخ‌پوش شد!
  • قرارگاه تولید مسکن ارزان‌قیمت در برنامه صندوق ذخیره فرهنگیان است
  • شاخص بورس ۲۰ هزار واحد کاهش یافت
  • آتش بازی سهامدار عمده در شرنگی