Web Analytics Made Easy - Statcounter

آئین آغاز سال جدید تحصیلی و بازگشایی مدارس در دبستان پسرانه اشرفی اصفهانی شهر کرمان با حضور مسئولان ارشد استان و معاون ابتدایی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ صبح امروز آئین آغاز سال جدید تحصیلی و بازگشایی مدارس در دبستان پسرانه اشرفی اصفهانی شهر کرمان با حضور نماینده ولی فقیه در استان، مدیر اداره آموزش و پرورش استان کرمان، معاون ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نواخته شدن زنگ مدارس سه معیار ارزشی اسلام و قرآن را نشان می دهد

حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی صبح امروز در آئین آغاز سال جدید تحصیلی و بازگشایی مدارس در دبستان پسرانه اشرفی اصفهانی گفت: زنگ مدراس که امروز نواخته شده سه عنوان دارد که هر سه معیارهای ارزشی اسلام و قرآن کریم علم و تفهیم و درک،تقوا و مقاومت، جهاد، ایثار و شهادت است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان ادامه داد: این سه معیار ارزشی اسلام هستند  که خداوند با این معیارها انسان را می سنجد یکی از این معیارها علم و فهم و درک است زیرا کسانی که می دانند با کسانی که نمی دانند برابر نیستند.

وی افزود: معیار ادب و مبارزه با نفس و تقواست زیرا هرکه تقوای بیشتر دارد در نزد خداوند بلندمرتبه تر است.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی با اشاره به اینکه معیار سوم جهاد و شهادت است، عنوان کرد: دو معیار اول انسان را آماده می کند برای معیار سوم یکی علم و تقوا انسان را برای ایثار و جهاد و شهادت آماده می کند.

امام جمعه شهر کرمان ابراز کرد: برادر سردار سلیمانی نقل می کنند در دوران مدرسه شهید سلیمانی غذای خود را به دانش آموزانی می داد که از روستاهای اطراف می آمدند و غذا نداشتند حتی مداد خود را نصف می کرد و دفترچه خود را بین دیگران هم تقسیم می کرد.

پیش بینی حضور 12 دانش آموز در هر کلاس درس/ فعالیت 2200 معلم جدید در کادر آموزشی استان کرمان

احمد اسکندری نسب صبح امروز در آئین آغاز سال جدید تحصیلی و بازگشایی مدارس در دبستان پسرانه اشرفی اصفهانی گفت: در آغاز چهلمین سالگرد دفاع مقدس که یادآور رشادت ها و ایثارگری های جوانمردانه فرزندان سپاه اسلام قرار گرفته ایم و امروز سعادت بزرگی نصیب استان کرمان شد که در جوار ملکوتی و بارگاه مطهر شهدای گرانقدر و به ویژه سردار سپهبد شهید حاج قاسم سیلمانی آیین بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید انجام شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه در سال جاری توسط اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان هزار کلاس درس افتتاح خواهد شد، عنوان کرد: شروع سال تحصیلی امسال کمی متفاوت تر از سال های گذشته است.

وی ادامه داد: با همکاران خود عهد کرده ایم در سال تحصیلی جاری همان گونه که آموزش مهم است، سلامت دانش آموزان و ایمنی مدارس مهمتر است؛ تا بتوانیم با رعایت تمامی دستورالعمل های سختگیرانه بهداشتی و رعایت فاصله گذاری آموزش را در سراسر استان آغاز کنیم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه دو هزار و 200 مدرسه استان از تعداد هفت هزار و 800 مدرسه جمعیت زیر 50 نفر دانش آموز را دارند و ما نیز برای این مدارس دغدغه ای نداریم، تصریح کرد: همکاران ما در روزهای اخیر اقدامات طاقت فرسایی را انجام داده اند و تمام دانش آموزان در مدارس پر جمعیت را گروه بندی و دسته بندی کرده اند و روزهایی که دانش آموزان باید برای کلاس درس حضور پیدا کنند مشخص شده است.

اسکندری نسب ابراز کرد: برای کلاس های درس تعداد دوازده دانش آموز پیش بینی شده است و ثبت نام تمامی گروه های تحصیلی انجام و کتب درسی نیز توزیع شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان اظهار کرد: امسال دو هزار و 200 معلم جدید و جوان را به آموزش و پرورش استان کرمان وارد شده اند و تمامی نیروها، آموزش دیده اند و از امروز نیز کار خود را آغاز کرده اند.

وی با اشاره به برگزاری اجلاس سراسری روسای آموزش و پرورش و بیانات ارزشمند رهبر فرزانه انقلاب ابراز کرد: توصیه معظم له باید در دستور کار جدی دست اندرکاران وزارت آموزش و پرورش و استان قرار گیرد و ان شاالله تمامی سخنان مقام معظم رهبری در مدارس استان کرمان اجرا خواهد شد.

این مقام مسئول تأکید کرد: دغدغه رهبر حکیم انقلاب اجرایی شدن سند تحول بنیادین است و امسال در آغاز سال تحصیلی، 25 سند تحولی به شکل عملیاتی و اجرایی در مدارس استان کرمان اجرا خواهد شد.

اسکندری نسب در پایان خاطر نشان کرد: تمام تلاش ما بر این است که نگذاریم به لحاظ بهداشتی برای دانش آموزی مشکلی ایجاد شود و هیچ دانش آموز بدون آموزش در استان کرمان نباشد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: آموزش و پرورش استان کرمان مدارس استان کرمان ارزشی اسلام دانش آموز سه معیار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۸۶۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنگ سپاس معلم در مدارس فارس نواخته شد

فرشید قاسمی در آیین استانی نواخته شدن زنگ سپاس معلم در دبیرستان دخترانه فرشتگان ناحیه چهار شیراز، با تبریک هفته معلم، و عرض ارادت به معلمان، اظهار کرد: در راستای تجلیل از مقام شامخ معلم زنگ سپاس معلم را امروز به صدا در می‌آوریم.

او افزود: افرادی می‌توانند کار تعلیم و تربیت را بر عهده بگیرند که خود خوب تربیت شده باشند.

قاسمی تصریح کرد: قرار است کشور ما ایران قوی بشود، بنابراین برای داشتن ایران قوی نیازمند معلمان و دانش آموزان قوی داریم.

او ادامه داد: اگر قرار است تحولی در جامعه صورت گیرد این تغییر و توسعه تنها از سوی معلمان صورت می‌گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس خاطرنشان کرد: امیدواریم در مسیر پر افتخار تعلیم و تربیت، بتوانیم تلاش خود را تا سپردن پرچم انقلاب به دست حضرت ولیعصر عجل الله تعالی فرجه الشریف ادامه دهیم.

 در این مراسم از جمعی از معلمان این اموزشگاه با اهدای لوح سپاس و شاخه گل، تجلیل شد. شیبانی؛ فرماندار شیراز، سرهنگ علی قاسمی؛ جانشین فرمانده سپاه ناحیه احمدبن موسی، سرهنگ مدبری؛ معاون اجتماعی سپاه فجر استان نیز در این مراسم حضور داشتند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • ۱۶۰۰ معلم جدید در آموزش و پرورش استان بوشهر استخدام می شوند
  • استخدام ۱۶۰۰ معلم جدید در آموزش و پرورش استان بوشهر
  • فرسودگی۷۰ درصد مدارس شهرستان قوچان
  • کاهش زمان فعالیت معلمان مدارس غیردولتی به ۳۰ ساعت
  • فعالیت حدود ۱۸۰۰ معلم بازنشسته در مدارس شهرستان‌های تهران
  • معلمان نقش با ارزشی در ترسیم آینده دانش آموزان دارند
  • زنگ سپاس معلم در مدارس آبادان نواخته شد
  • آغاز فرآیند جهش تحصیلی دانش آموزان کردستانی از ۱۵ اردیبهشت
  • نواخته شدن زنگ سپاس معلم در مدارس بردسکن
  • زنگ سپاس معلم در مدارس فارس نواخته شد