Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه ایرنا از ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، با استفاده از پوشش حاوی نانوذرات سریم، می‌توان مانع از اتصال باکتری‌ها به دندان شد و در نتیجه پوسیدگی دندان را به حداقل رساند.

نتایج تحقیقات انجام شده در دانشگاه ایلینویز حاکی از آن است که پوشش ساخته شده از نانوذرات فلزی می‌تواند برای جلوگیری از رشد پلاکت‌های روی دندان به کار گرفته شود که این امر به حفاظت از دندان منجر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 پوشش حاوی نانوذرات می‌تواند دندان‌ها را سفید نگه داشته و از پوسیدگی جلوگیری کند.

پوسیدگی دندان به دلیل باکتری‌های موجود در دهان سطح دندان و تشکیل ساختار زیست‌فیلم روی آن می‌دهد که خلاص شدن از آن بسیار سخت است و این همان چیزی است که پلاکت دندانی نامیده می‌شود. این باکتری‌ها با استفاده از مواد قندی ارتزاق می‌کنند؛ بنابراین هر چه بیشتر قند استفاده شود فعالیت این باکتری‌ها بیشتر می‌شود.

در حالی که روش‌های درمانی وجود دارد که می‌تواند پوسیدگی دندان را متوقف کند، اما اغلب دارای مشکلاتی است. به‌عنوان مثال، فلوراید دی‌آمین‌نقره موجب سیاه شدن دندان می‌شود و در نتیجه باید به مقادیر خیلی کم به کار گرفته شود. برخی داروها نیز موجب از بین رفتن باکتری‌های دهان و دندان می‌شوند، اما مقاومت دارویی در باکتری‌ها ایجاد می‌کنند.

روسل پزاونتو، از محققان این پروژه در دانشگاه ایلینویز گفت: می‌خواهیم احتمال ایجاد حفره را در دندان کم کنیم، بدون این که تغییری در باکتری‌های موجود در دندان ایجاد شود. یکی از این روش ها کشتن بی‌رویه‌ آن‌ها است، چرا که در دهان علاوه بر باکتری‌های بد، باکتری‌های خوب نیز وجود دارد.

این گروه تحقیقاتی روشی ارائه کردند که با استفاده از آن، باکتری‌ها به دندان نمی‌چسبد. در این پروژه از نانوذرات سریم استفاده شده است که می‌تواند رفتار کلسیم را در دندان تقلید کند. این فناوری به‌صورت پتنتی به ثبت رسیده است و محققان این پروژه امیدوارند در آینده در این فناوری از ترکیب فلوراید استفاده کنند تا روی دندان‌ها قرار داده شود و از پوسیدگی محافظت کند. از آنجا که بیشتر محصولات سریم سفید یا شفاف است، بنابراین به نظر می‌رسد که مشکل درمان با مواد نقره را نداشته باشد.

برچسب‌ها فناوری نانو دندانپزشکی باکتری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فناوری نانو دندانپزشکی باکتری فناوری نانو دندانپزشکی باکتری پوسیدگی دندان باکتری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۸۷۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشمندان روسی به روشی ارزان برای استخراج طلا دست یافتند + جزئیات

به گزارش همشهری‌آنلاین، طبق این گزارش؛ وبگاه آرتی عربی نوشت: «بر اساس اطلاعاتی که وب سایت روسی “وستی” منتشر کرده است، روش جدید استخراج این فلز گرانبها توسط دانشمندان دو دانشگاه فدرال در کراسنویارسک و یاکوتسک و با همکاری دانشمندان شاخه سیبری آکادمی علوم روسیه ابداع شده است».

در رابطه با این موضوع، ناتالیا الجبریستوا، استادیار گروه فرآوری مواد معدنی در موسسه سیبری آکادمی علوم روسیه، گفت: «باکتری‌هایی که در استخراج طلا به آن‌ها تکیه می‌کنند، با محیط حوضچه‌های زباله سازگار هستند و در زباله‌های فرآوری فلزات ذخیره می‌شوند».

وی افزود: استفاده از این گونه میکروارگانیسم‌ها به طور قابل توجهی برای محیط زیست ایمن‌تر از استفاده از روش‌های شیمیایی سنتی است، علاوه بر این، روش جدید به طور قابل توجهی ارزان‌تر از نمونه‌های مشابه خود است و تولید یک تن مواد غلیظ با استفاده از میکروارگانیسم‌ها به سه برابر برق کمتر نیاز دارد.

اطلاعات موجود حاکی از آن است که باکتری‌هایی که دانشمندان در روش جدید ابداعی خود اتخاذ کرده‌اند در ذخایر طلا در منطقه کراسنویارسک کشف شده‌اند و پس از پردازش اولیه سنگ معدن، این باکتری‌ها به استخراج طلا و بقایای فلز آنتیموان کمک می‌کنند.

کد خبر 848364 منبع: شفقنا برچسب‌ها خبر مهم روسیه

دیگر خبرها

  • فقر، مشتری ثابت دندان‌پزشکی زیرپله‌ای
  • مصرف عسل چه کمکی به سلامت دهان و دندان می‌کند؟
  • بیماری هزار چهره‌ای که همه را گرفتار می‌کند
  • باکتری روده گروه‌های خونی را حذف می‌کند/ تولید خون اهدایی جهانی
  • دانشمندان روسی به روشی ارزان برای استخراج طلا دست یافتند + جزئیات
  • صد و شصتمین کاغذ خبر ایسکانیوز منتشر شد
  • ریسک‌های سیاسی بازرگانان پوشش داده می‌شود
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز که شاید از آن بی‌خبری!
  • با عوارض ناشی از گازگرفتگی حیوانات چه باید کرد؟