Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- عضو هیئت رییسه مجلس با بیان اینکه تا کنون هیچ فردی برای تصدی وزارت صمت به مجلس معرفی نشده است، گفت: دولت تاکنون در زمینه تعیین سرپرست وزارت صمت مشورتی با مجلس نداشته و اطلاعی هم به مجلس نداده است. تاریخ انتشار: 12:17 - 15 شهريور 1399 - کد خبر: ۶۵۲۹۹۹ حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به آخرین وضعیت معرفی وزیر پیشنهادی صمت به مجلس گفت: دولت تاکنون هیچ مشورتی در این امور با مجلس نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی تاکید کرد: متأسفانه دولت به تک روی عادت دارد و همین امر هم به برخی مسائل آسیب زده است.

این نماینده مجلس گفت: دولت تاکنون در زمینه تعیین سرپرست وزارت صمت مشورتی با مجلس نداشته و اطلاعی هم به مجلس نداده است.

عضو هیئت رییسه مجلس اظهارداشت: دولت تاکنون هیچ فردی را برای تصدی وزارت صمت به مجلس معرفی نکرده است.   بررسی ماجرا
بررسی صلاحیت حسین مدرس خیابانی برای تصدی وزارت «صنعت، معدن و تجارت» جهت اخذ رای اعتماد در دستور کار جلسه علنی ۲۲ مردادماه قرار داشت و نمایندگان در این جلسه با تصدی حسین مدرس خیابانی، برای وزرات «صنعت، معدن و تجارت» مخالفت کردند.

نمایندگان با ۱۰۴ رأی موافق، ۱۴۰ رأی مخالف و ۱۰ رأی ممتنع با تصدی مدرس خیابانی برای وزرات صمت مخالفت کردند.

محمد حسین فرهنگی در حاشیه جلسه علنی ۲۲ مردادماه با اشاره به عدم رای اعتماد مجلس به وزیر گفت: با توجه به پایان مهلت سه ماهه سرپرستی این وزارتخانه و نظر تفسیری شورای نگهبان، مهلت سرپرستی برای یک بار می‌باشد بر این اساس از نظر قانونی فرصتی برای تداوم سرپرستی وجود ندارد.

وی افزود: طبیعتا وزیر پیشنهادی جدید باید از سوی دولت معرفی شود البته قبلا دولت در مواردی این چنینی از رهبر انقلاب برای اداره امورات وزارتخانه مجوز گرفتند که این امر موجب می‌شود تا در کار این وزاتخانه خلل وارد نشود.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس یازدهم تصریح کرد: بر این اساس دولت باید وزیر پیشنهادی جدید را به مجلس معرفی کند یا این که از رهبر معظم انقلاب حکم حکومتی بگیرد و جز این راهی ندارد.

سلیمی با استناد به اصل ۱۳۵ آئین نامه داخلی مجلس در جلسه ۲۹ مردادماه مجلس گفت: براساس قانون آقای رییس جمهور حداکثر سه ماه می‌توانند برای وزارت صنعت، معدن و تجارت سرپرست تعیین کنند و اکنون سه ماه گذشته است که این وزارتخانه با سرپرست اداره شده و مجددا سرپرستی دیگر معرفی شده است و این امر نیاز به اذن رهبری دارد.

وی افزود: اگر اذن رهبری اخذ شده است چرا به مجلس شورای اسلامی اعلام نمی‌شود و اگر اذن رهبری گرفته نشده است تصدی سرقینی بر این وزراتخانه اکنون غیرقانونی است و دیوان محاسبات و سازمان بازرسی باید به این موضوع ورود کنند.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به تذکر سلیمی گفت: تذکر شما وارد است اکنون بیش از سه ماه است که وزارتخانه با سرپرست اداره می‌شود و نیاز به اذن رهبری دارد. حداقل ما تاکنون مطلع نیستیم که استجازه اخذ شده و یا خیر. بیشتر بخوانید: نائب رییس مجلس: منشأ و مجوز قانونی برای سرپرست جدید وزارت صمت روشن نیست انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی مجلس یازدهم وزیر پیشنهادی دولت تاکنون اذن رهبری وزارت صمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۸۸۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری ژاپن در بخش انرژی و آب افغانستان

وزارت انرژی و آب حکومت سرپرست افغانستان از بهره برداری یک پروژه عام‌المنفعه به هزینه بیش از یک میلیون دلار در ولسوالی بالاکوت ولایت ننگرهار از سوی ملا عبداللطیف منصور، سرپرست این وزارت خبر داده است.

وزارت انرژی و آب با نشر خبرنامه ای گفت این پروژه شامل ساخت سربند، کانال و حوض ذخیره آب می‌باشد که با هزینه یک میلیون و ۱۰۰ هزار دلار توسط موسسه "پی‌ام‌اس" کشور ژاپن تطبیق شده است.

گفته شده با تطبیق این پروژه نزدیک به سه هزار جریب زمین زراعتی تحت آب‌یاری قرار خواهند گرفت.

پیش از این نیز سفیر ژاپن در کابل اعلام کرد که پروژه‌های ناتمام ناکامورا را در افغانستان تکمیل خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • موافقت حماس با توافق پیشنهادی آتش‌بس
  • سرپرست جدید پردیس بنت الهدی صدر اردبیل معرفی شد
  • شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه از استان تهران جدا نخواهند شد
  • ثبت ۳ هزار و ۵۰۰ قهرمان پیشنهادی از سوی مخاطبان در کردستان
  • واکنش حاجی‌میرزایی به اظهارات صحرایی درباره سند 2030: از خدا پروا کنید!
  • اجرای دو پویش ملی سلامت در برنامه وزارت بهداشت
  • همکاری ژاپن در بخش انرژی و آب افغانستان
  • وزارت رفاه: تا هفته آینده، برنامه دولت برای نحوه تداوم طرح کالابرگ اعلام می‌شود
  • خبر مهم وزارت رفاه درباره ادامه طرح کالابرگ / جزئیات برنامه دولت برای تداوم طرح فجرانه
  • بررسی مصوبات پیشنهادی صنعتی مازندران برای سفر دولت