Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@00:48:12 GMT

۲۳ درصد مدارس استان قزوین فرسوده هستند

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۸۸۱۱۴

۲۳ درصد مدارس استان قزوین فرسوده هستند

گروه استان‌ها- مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان قزوین گفت: ۲۳ درصد از مدارس کل استان قزوین فرسوده هستند و ۷۷ درصد آنها نوسازی شده و نیازی به مرمت ندارند. - اخبار استانها -

عسگرعلی جانبخت در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین، با بیان اینکه فرسودگی یکی از معضلات اصلی مدارس استان قزوین است اظهار داشت: 23 درصد از مدارس کل استان قزوین فرسوده هستند و 77 درصد آنها نوسازی شده و نیازی به مرمت ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه استان قزوین به 75 مدرسه و 1125 کلاس درس جدید در استان قزوین نیاز داریم گفت: برای ساخت این تعداد کلاس و مدرسه به 450 میلیارد تومان بودجه نیاز داریم. ضمن اینکه برای تجهیز 1186 کلاس در استان به 470 میلیارد تومان بودجه نیاز داریم.

جوانبخت با ذکر اینکه 1295 کلاس درس استان به مقاوم سازی نیاز دارند، افزود: برای مقاوم سازی این میزان کلاس درس به 155 میلیارد تومان بودجه و اعتباری احتیاج داریم.

وی ادامه داد: بنا داریم با مشارکت 55 درصدی دولت و یاری 45 درصدی خیران 30 مدرسه با 214 کلاس درس جدید در استان قزوین ایجاد کنیم.

رخشانی‌مهر: در سازمان نوسازی مدارس تعارض منافع نداریممدیرکل نوسازی مدارس مازندران: 30 درصد کلاس‌های درس مازندران غیرایمن استرئیس نوسازی مدارس در کرج: 14 هزار کلاس درس برای سال‌جاری به بهره‌برداری می‌رسد

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان بودجه ملی این اداره کل در سال جاری را 50 میلیارد تومان بیان کرد و گفت: تاکنون 18.5 میلیارد تومان از این بودجه به ما تخصیص یافته است. ضمن اینکه 70 میلیارد تومان هم کمک‌های خیران را برای ساخت مدرسه جذب کردیم.

جوانبخت با اشاره به اجرای پویش مردمی آجر به آجر در استان قزوین از ابتدای سال تحصیلی جاری بیان کرد: برای جلب مشارکت همگانی در ساخت مدارس پویش مردمی آجر به آجر همگام با کشور در استان قزوین اجرا می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم عمومی کردن کمک‌های خیرخواهانه برای ساخت و مرمت مدارس استان قزوین اظهار داشت: با توجه به کمبود جدی بودجه‌ها و اعتبارات دولتی برای ساخت، بهسازی و نوسازی مدارس استان نیاز جدی به کمک‌های مردمی داریم و هر قزوینی می‌تواند به اندازه خرید یک آجر در ساخت مدارس تازه مشارکت کند.

جوانبخت ایجاد دغدغه عمومی، حس مشارکت پذیری و درگیر کردن افراد بیشتر در مدرسه سازی را اهداف راه اندازی این پویش مردمی دانست و گفت: همچنین مدرسه در استان قزوین داریم که می توانند سفرای خوبی برای اجرای این پویش خیرخواهانه باشند.

انتهای پیام/ح

R7541/P/S6,63/CT1 واژه های کاربردی مرتبط استانداری قزوین سازمان نوسازی مدارس بیشتر بخوانید... ۲۳ هزار دانش‌آموز قزوینی به اینترنت و شبکه شاد دسترسی ندارند حضور دانش‌آموزان قزوینی، بویین‌زهرایی و تاکستانی در کلاس‌های درس اختیاری است ۴۰ هزار بسته مهر تحصیلی بین دانش‌آموزان نیازمند توزیع می‎شود + فیلم قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... ۲۳ هزار دانش‌آموز قزوینی به اینترنت و شبکه شاد دسترسی ندارند حضور دانش‌آموزان قزوینی، بویین‌زهرایی و تاکستانی در کلاس‌های درس اختیاری است ۴۰ هزار بسته مهر تحصیلی بین دانش‌آموزان نیازمند توزیع می‎شود + فیلم واژه های کاربردی مرتبط استانداری قزوین سازمان نوسازی مدارس پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ مدارس چهار شهرستان استان اصفهان با یک‌هفته تأخیر بازگشایی می‌شوند ۲ جزئیات جدید از انفجار کپسول ۸۰۰ کیلویی کلر در در ایلام / موضوع به هیچ وجه‌ امنیتی نیست ۳ گزارش| اعلام وضعیت قرمز در ۵ شهرستان کهگیلویه و بویراحمد / خانواده‌ها نگران بازگشایی مدارس شده‌اند + سند ۴ قالیباف: کمیسیون اصل ۹۰ مجلس به پروژه نیشکر هفت‌تپه رسیدگی می‌کند/ نیامده‌ایم به‌جای قوه مجریه کار کنیم ۵ فرمانده مرزبانی ناجا در گفت‌وگو با تسنیم: برای بازگشت مرزبانان گروگان‌ گرفته‌شده در تلاشیم / ادعای ‌افغانستانی‌ها ‌بی‌اساس بود‌ ۶ فرمانده سپاه کرمان: حاج قاسم مکتب امامین انقلاب را عملیاتی کرد/ اقتدار ایران نتیجه ‌مجاهدت‌های شهید سلیمانی ‌است ۷ تداوم همکاری تراکتور با الهامی/ آغاز نقل و انتقالات پس از جلسه هیئت‌مدیره با زنوزی ۸ رئیس سازمان بسیج: حاج قاسم فاتحة الکتاب گام دوم انقلاب است/ ‌دانش‌آموزان و فرهنگیان در تحقق بیانیه گام دوم ‌بسیار اثرگذارند مهمترین اخبار استانها نایب‌رئیس مجلس در گفت‌وگو با تسنیم: در بخش مسکن اطلاعات غلطی به رئیس‌جمهور دادند/ طرح دوفوریتی ‌تولید مسکن آماده شد پیشرفت‌های پدافند هوایی ارتش در حوزه پهپاد خارج از تصور دشمن است‌/ تجهیز پدافند به انواع سامانه‌های تاکتیکی ــ عملیاتی کودک ۴ ساله در جنگل گلستان با تلاش نیروهای هلال احمر پیدا شد عضو کمیسیون فرهنگی مجلس‌: با طرح تشکیل کمیسیون ویژه جمعیت و تعالی خانواده مخالفم / کمیسیون اختیارات کمتری دارد مهمترین اخبار تسنیم روحانی: در سال تحصیلی جاری ثابت خواهیم کرد که دوگانۀ «سلامت و آموزش» ناصحیح است نایب‌رئیس مجلس در گفت‌وگو با تسنیم: در بخش مسکن اطلاعات غلطی به رئیس‌جمهور دادند/ طرح دوفوریتی ‌تولید مسکن آماده شد ادامه عرضه‌های سنگین بازارساز/ ۲۲۰ میلیون درهم وارد نیما شد/ احتمال شکست نرخ ارز و بازگشت به کانال ۲۲ هزار تومان پیشرفت‌های پدافند هوایی ارتش در حوزه پهپاد خارج از تصور دشمن است‌/ تجهیز پدافند به انواع سامانه‌های تاکتیکی ــ عملیاتی سرانجام راهپیمایی اربعین ۹۹| روحانی: امسال سفر زیارت اربعین نخواهیم داشت+فیلم درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استانداری قزوین سازمان نوسازی مدارس استانداری قزوین سازمان نوسازی مدارس مدارس استان قزوین استان قزوین میلیارد تومان نوسازی مدارس گفت وگو دانش آموزان برای ساخت کلاس درس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۸۸۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشتازی شهرداری تبریز در تخفیف۸۰ درصدی صدور پروانه در بافت فرسوده

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد آئینی در حاشیه سفر به تبریز و بازدید از پروژه‌های نوسازی و بازآفرینی شهری در گفتگو با شهریار اظهار کرد: تبریز در حوزه بازآفرینی شهری و نوسازی بافت فرسوده از شهرهای پیشتاز کشور بوده و آذربایجان شرقی نیز در رتبه چهارم کشور در نوسازی بافت فرسوده کشور قرار دارد.

وی با بیان اینکه روند نوسازی بافت فرسوده در کشور شتاب بیشتری گرفته است، افزود: بر اساس تسهیلات نهضت ملی مسکن، تسهیلات ارزان قیمت اشتغالزایی در این حوزه و اجرای بسته ۱۹ بندی که مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران را به همراه داشته، به شهرداری‌ها اجازه داده شد متناسب با شرایط اقلیمی و اجتماعی خود بسته خاص خود را تنظیم کنند که تبریز در این زمینه از شهرهای پیشرو بود.

آئینی ادامه داد: با تمهیدات اتخاذ شده به ویژه توسط معاونت معماری و شهرسازی شهرداری تبریز بسته تشویقی خاص شهر تبریز نیز تدوین و مصوب شد و در حال حاضر اجرایی می‌شود. از شهرداری تبریز جهت پیشتازی در این امر قدردان هستیم و خوشبختانه آمارها نشان می‌دهد روند نوسازی تسریع یافته و در مجموع در کشور نوسازی بیش از ۲۶۲ هزار واحد مسکونی از ابتدای دولت سیزدهم در بافت‌های فرسوده آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی از لحاظ نوسازی بافت فرسوده و بازآفرینی شهری پس از استان‌های تهران، خراسان رضوی و اصفهان در رتبه چهارم کشوری قرار دارد، یادآور شد: همچنین کلانشهر تبریز از لحاظ نوسازی بافت فرسوده در رتبه سوم کشوری قرار دارد.

آئینی با قدردانی از عملکرد معاونت معماری و شهرسازی شهرداری تبریز به جهت تسریع در اجرای مسیرگشایی امتداد ۴۵ متری انقلاب تصریح کرد: کارسازی و اجرای عملیات محور ۴۵ متری که محلات حاشیه نشین و سکونتگاههای غیر رسمی تبریز همچون یوسف آباد، خلیل آباد و احمدآباد را تحت تأثیر خود قرار داده و مرغوبیت ایجاد می‌کند و ثروت مردم در این مناطق افزایش می‌یابد و همین امر باعث می‌شود در آینده نوسازی و مقاوم سازی در این محلات شتاب گرفته و شرایط سکونت بهتری برای مردم ایجاد کند.

وی همچنین با بیان اینکه شهرداری‌ها در مرحله صدور پروانه ساختمانی و مابقی هزینه‌ها مشوق‌های خوبی برای نوسازی بافت فرسوده در نظر گرفته‌اند، ادامه داد: بسته‌های تشویقی برای بافت فرسوده در شهرها حداقل ۵۰ درصد و در کلانشهرهای مشهد و تبریز تخفیف ۸۰ درصدی در صدور پروانه ساختمانی و هزینه‌ها اعمال می‌شود.

کد خبر 6088197

دیگر خبرها

  • ۳۰ درصد شهر اهر دارای بافت فرسوده و ناکارآمد است
  • ۱۰۰ مدرسه خطرآفرین در چهارمحال‌ و بختیاری وجود دارد
  • ساخت ۵۰ مدارس تخریب شده در زلزله‌های خوی
  • نیاز چهارمحال و بختیاری به احداث ۱۰۰۰ کلاس درس
  • ۹۵ میلیارد تومان صرف خرید تجهیزات مدارس چهارمحال وبختیاری شد
  • پیشتازی شهرداری تبریز در تخفیف۸۰ درصدی صدور پروانه در بافت فرسوده
  • ساخت ۶۰ درصد پروژ‌های مدرسه‌سازی با مشارکت مردم
  • تاکسی‌های برقی بدون راننده ماند
  • اجرای بسته تشویقی نوسازی بافت فرسوده شش شهرستان سیستان وبلوچستان
  • نوسازی ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور