Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، "برنی سندرز" روز گذشته (جمعه) در مصاحبه با تارنمای پولتیکو از کنگره و رسانه‌های آمریکا خواست هم اکنون در مورد مواجهه با این سناریوی احتمالی آمادگی ایجاد کنند.

این نامزد پیشین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با اشاره به اظهارنظر اخیر ترامپ در کنگره جمهوری‌خواهان خاطر نشان کرد: این یک گمانه‌زنی بی‌پایه و اساس نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترامپ گفته تنها راه اینکه وی شکست بخورد، تقلب در انتخابات است.

سندرز افزود که رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین احتمال امتناع از پدیرش شکست انتخابات را به صورت ضمنی در مصاحبه اخیرش با فاکس نیوز مطرح کرده است.

برنی سندرز گفت که به دنبال افزایش سطح آگاهی مردم آمریکا نسبت به مقاومت ترامپ در برابر عدم کناره‌گیری از قدرت است و قصد دارد در آینده نزدیک در این رابطه سخنرانی کند.

وی افزود: آنچه باید تا پیش از انتخابات انجام دهیم، این است که مردم را نسبت به این سناریو آگاه کنیم. این فقط یک بحران مرتبط با قانون اساسی نیست بلکه تهدیدی علیه هر آنچه جایگاه آمریکا برای آن ایستادگی کرده، می‌باشد.

برخلاف ادعاهای مکرر «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا درباره احتمال تقلب گسترده در رای‌دهی پستی، مقام‌هایی از چندین نهاد فدرال این کشور گفته‌اند که هیچ اطلاعاتی وجود ندارد که موید این ادعاها باشد.

ترامپ بارها مدعی شده است که رای‌دهی پستی "فاجعه‌ای وحشتناک" خواهد بود و احتمال دخالت گسترده کشورهای خارجی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در صورت برگزاری به شکل رای‌دهی پستی وجود دارد.

انتظار می‌رود در انتخابات امسال ریاست جمهوری آمریکا به دلیل شیوع کرونا نیمی از رأی‌دهندگان به صورت پستی در انتخابات شرکت کنند که این آمار دو برابر کسانی است که سال ۲۰۱۶ آرای خود را به صورت پستی ارسال کردند.  

برخی ایالت‌ها ظرفیت کافی برای شمارش سریع آرای پستی ندارند و مقام‌های برخی ایالت‌ها مانند اوهایو و کارولینای شمالی نیز اعلام کرده‌اند که اگر آرای پستی در روز انتخابات پست شود، اما چند روز بعد به دستشان برسد، شمارش خواهند شد.

به نظر می رسد دونالد ترامپ و ستاد انتخاباتی وی با توجه به شرایط بحرانی که در پیش رو دارند، در صورت باخت در نتایج از هم اکنون ترفندها و استراتژی هایی  را در پیش گرفته اند که از آن جمله نهادینه کردن «تئوری تقلب» از طریق ایجاد شبهه در برگزاری انتخابات توسط اداره خدمات پستی آمریکا است.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز ۳ نوامبر (۱۳ آبان) برگزار می‌شود. در نظرسنجی‌هایی که تاکنون صورت گرفته، جو بایدن رقیب دموکرات ترامپ به طور محسوسی جلوتر از اوست.

برچسب‌ها دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا برنی سندرز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پروندهٔ خبری آمریکا ۲۰۲۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا برنی سندرز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا برنی سندرز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۸۸۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیروزی ترامپ و بایدن در انتخابات مقدماتی پنسیلوانیا

دونالد ترامپ و جو بایدن در انتخابات مقدماتی درون حزبی جمهوری خواهان و دموکرات‌ها در پنسیلوانیا پیروز شدند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، دونالد ترامپ و جو بایدن رئیس جمهور سابق و فعلی آمریکا در انتخابات مقدماتی درون حزبی جمهوری خواهان و دموکرات ها در ایالت پنسیلوانیا پیروز شدند.

براساس این گزارش، ترامپ در انتخابات مقدماتی درون حزبی جمهوری خواهان در پنسیلوانیا 83/4 درصد آرا را به خود اختصاص داد تا بدین ترتیب 67 نمایندگی دیگر از جمهوری خواهان برای شرکت در انتخابات نهایی به رئیس جمهور سابق برسد.

از سوی دیگر در جبهه دموکرات ها نیز، جو بایدن نیز توانست در انتخابات مقدماتی درون حزبی دموکرات ها در پنسیلوانیا، 93/1 درصد آرای دموکرات ها را به خود اختصاص داد تا بدین ترتیب 159 نمایندگی دیگر از دموکرات ها برای شرکت در انتخابات نهایی به وی برسد.

در همین حال، میانگین نظرسنجی های انجام شده نشان می دهد ترامپ با اختلاف اندک 0/4 درصدی نسبت به بایدن در ایالت هایی که رقابت تنگاتنگی بین نامزدها در آنجا وجود دارد، پیشتاز است.  

انتخابات مقدماتی درون حزبی جمهوری خواهان و دموکرات ها برای تعیین نامزد نهایی هر کدام از این احزاب در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر است.

ترامپ و جو بایدن، حدنصاب لازم از آرا برای نامزدی حزب‌های متبوع خود را به دست آوردند و رسماً وارد رقابت انتخاباتی برای بار دوم شدند.

این در حالی است که در اوایل ماه مارس جو بایدن و دونالد ترامپ موفق به کسب نامزدی دموکرات ها و جمهوری خواهان برای انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا شدند تا نخستین رویارویی دوباره دو نامزد انتخاباتی در حدود 70 سال اخیر در تاریخ این کشور رقم بخورد.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در پنجم نوامبر سال 2024 برگزار می شود. نتایج نظرسنجی های جدید نشان می دهد رقابت دوباره بین دونالد ترامپ و جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر فشرده و تنگاتنگ است و ترامپ با حدود 2 درصد در تازه ترین نظرسنجی های ملی نسبت به بایدن پیشتاز است.

کارشناس انگلیسی: ترامپ تهدیدی برای اروپای شرقی استترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا
  • پسکوف: روسیه پیروز جنگ است
  • سندرز به نتانیاهو: گفتن کشتار ۳۴۰۰۰ فلسطینی، یهودستیزی نیست
  • نگرانی مردم آمریکا از بایدن در دوره دوم ریاست‌جمهوری / او احتمالا می میرد!
  • نگرانی آمریکایی ها: بایدن در دوره دوم ریاست جمهوری می میرد
  • نگرانی آمریکایی‌ها: بایدن در دوره دوم ریاست‌جمهوری می‌میرد
  • همه جرائم انتخاباتی دور اول انتخابات مجلس رسیدگی شدند
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • پیروزی ترامپ و بایدن در انتخابات مقدماتی پنسیلوانیا