Web Analytics Made Easy - Statcounter

با شیوع ویروس کرونا ترم تحصیلی قبل به صورت مجازی برگزار شد و زمینه بازگشت دانشجویان خارجی به کشورشان با هماهنگی سازمان امور دانشجویان فراهم شد و این دانشجویان بدون تشریفات اداری با مساعدت پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا از کشور خارج شدند.

بر این اساس بود که ۱۵ هزار دانشجوی خارجی مشغول به تحصیل در ایران به کشور خود بازگشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سازمان امور دانشجویان در این راستا اعلام کرد دانشجویان خارجی همان‌طور که در کمترین زمان ممکن و بدون تشریفات اداری از کشور خارج شدند بعد از بازگشت شرایط به حالت عادی به کشور باز می‌گردند.

هم اکنون و با شروع ترم تحصیلی جدید سازمان امور دانشجویان وزارت علوم زمان‌بندی درخواست روادید برای دانشجویان بین المللی پذیرفته شده یا شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های ایران را اعلام کرد.

دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی استان تهران از امروز، شنبه ۱۵ شهریور لغایت ۲۵ شهریور سال جاری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی سایر استان‌ها از ۲۵ لغایت ۳۱ شهریور سال جاری می‌توانند نسبت به درخواست صدور روادید برای دانشجویان غیر ایرانی خود و ارسال مدارک اقدام کنند. زمان تعیین شده برای دانشگاه آزاد از اول لغایت ۵ مهرماه سال جاری است.

امکان ورود دانشجویان بین المللی به کشور از نیمه دوم شهریور با تایید دانشگاه محل تحصیل و با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی امکان پذیر است. برای دانشجویان جدیدالورود مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری امکان صدور روادید تحصیلی از ۱۵ شهریور وجود خواهد داشت که البته این امر نیز منوط به تشخیص و تایید دانشگاه مبنی بر لزوم حضور دانشجو است.

آن دسته از دانشجویان شاغل به تحصیلی که بعد از شیوع ویروس کرونا از کشور خارج شده اند و دارای اقامت معتبر بوده یا اینکه اقامت تحصیلی آن‌ها در کشور متبوع خویش به پایان رسیده است، بنا به تشخیص دانشگاه محل تحصیل خود تا تاریخ ۱ مهر ۹۹ نیازی به دریافت روادید تحصیلی مجدد نداشته و بر اساس هماهنگی می‌توانند از مبادی مرزی کشور وارد ایران شده و پس از ورود، جهت تمدید اقامت الزاما به دفاتر کنسولی مراجعه کنند.

زمان آغاز سال تحصیلی برای دانشجویان بین المللی جدیدالورود دوره کارشناسی آبان است و دانشگاه‌ها می‌توانند در صورت ضرورت برای این دسته از دانشجویان در مهر ۱۳۹۹ درخواست روادید تحصیلی کنند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: دانشجویان خارجی دانشگاه پارسی خبر برای دانشجویان دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۸۸۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساماندهی اتباع مجاز در کرمانشاه

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان کرمانشاه از اقامت حدود چهار هزار تبعه خارجی مجاز در استان خبر داد و گفت: طبق برنامه سازمان ملی مهاجرت وزارت کشور، ساماندهی تمام اتباع خارجی در استان آغاز شده است. 

حمزه سلیمانی با اشاره به آغاز طرح ساماندهی اتباع و مهاجرین خارجی در کرمانشاه، اظهار کرد: در سطح استان کرمانشاه حدود چهار هزار نفر تبعه خارجی شامل دارندگان کارت‌های هویتی، گذرنامه، دفترچه و پناهندگی حضور دارند. 

وی تصریح کرد: ۱۰۰ درصد دارندگان کارت‌های هویتی در سطح استان اتباع کشور عراق هستند که در طول چهار دهه اخیر در کرمانشاه ماندگار شده‌اند و مردم این دیار همواره سنگ صبور آنها بوده‌اند، در بحران‌ها کنارشان ایستاده‌اند و به شایستگی از آنان میزبانی و پذیرایی کرده‌اند. 

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان اضافه کرد: دارندگان گذرنامه نیز عموما دانشجویان خارجی دانشگاه‌های رازی، آزاد و علوم پزشکی هستند که بیشتر آنها از کشورهای عراق، سوریه، فیلیپین، هند و سومالی برای تحصیل به کرمانشاه آمده‌اند. 

وی در ادامه با بیان اینکه طبق برنامه سازمان ملی مهاجرت وزارت کشور ساماندهی تمام اتباع خارجی کشور از جمله در کرمانشاه در دستور کار قرار گرفته، اظهار کرد: اجرای این طرح در استان از دارندگان کارت‌های هویتی، دفترچه و پناهندگی آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود ظرف یکی دو هفته آینده به اتمام برسد. 

سلیمانی یادآورشد: پس از ساماندهی دارندگان کارت‌های هویتی، ساماندهی دانشجویان خارجی و بدنبال آن سرمایه‌گذاران خارجی که در استان فعالیت می‌کنند، آغاز خواهد شد. 

وی عنوان کرد: در راستای اجرای این طرح تمام اتباع خارجی مقیم استان باید به سامانه «سهما» مربوط به سازمان ملی مهاجرت مراجعه کرده و مشخصات خود را به صورت کامل وارد کنند. 

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • این دانشگاه مشهور ایرانی برای پذیرش دانشجویان اخراجی آمریکا اعلام آمادگی کرد!
  • از پرداخت بیش از ۴ هزار وام متاهلی به دانشجویان پزشکی تا تاکید بر استفاده دانشگاه‌ها از سند دانشگاه اسلامی
  • اعلام آمادگی این دانشگاه ایرانی برای پذیرش دانشجویان اخراجی آمریکا
  • اعلام آمادگی دانشگاه مطرح ایرانی برای پذیرش دانشجویان اخراجی آمریکا
  • اعلام آمادگی دانشگاه های ایران برای پذیرش دانشجویان معترض آمریکایی
  • اعلام آمادگی دانشگاه مطرح ایرانی برای آموزش زبان فارسی به دانشجویان اخراجی آمریکا
  • دانشگاه شیراز آماده جذب دانشجویان اخراجی دانشگاه‌های آمریکا و اروپا
  • بازگشت زائران عمره به کشور آغاز شد
  • ساماندهی اتباع مجاز در کرمانشاه
  • مهلت ثبت نام پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد پیام نور تمدید شد