Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، رئیس جمهور آمریکا با ناخوشایند خواندن تنش‌های مرزی میان چین و هند، پیشنهاد میانجیگری خود را بار دیگر تکرار کرد.

دونالد ترامپ، که خود به تنش آفرینی با کشور‌های دیگر شهره است، بار دیگر مدعی میانجیگری میان هند و چین شد و گفت: این تنش‌ها بسیار ناخوشایند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر بتوانیم برای حل این مناقشه کاری بکنیم، کمک خواهیم کرد. ما با هر دو کشور در این باره صحبت خواهیم کرد. ما آماده ایم تا به چین و هند کمک کنیم.

رئیس جمهور آمریکا در ماه ژوئن و همزمان با تشدید درگیری‌های خونین میان ارتش هند و چین برای اولین بار پیشنهاد کرد تا به عنوان واسطه برای حل اختلافات دو کشور وارد عمل شود. پیشنهاد میانجیگری که البته از سوی دو کشور بی پاسخ گذاشته شد.

ترامپ در آن زمان با وخیم خواندن شرایط مرزی دو کشور گفت با هند و چین در این باره گفتگو خواهیم کرد. آن‌ها درگیر یک مشکل بزرگ هستند.

حدود دو ماه پیش درگیری شدیدی میان نیرو‌های هند و چین در منطقه مرزی لاداخ در هیمالیا به وجود آمد که در آن ۲۰ نظامی هندی کشته شدند و چین هم تلفاتی را بدون بیان آمار گزارش داد. در این درگیری هر دو طرف یکدیگر را مقصر دانستند و موجب ایجاد تنش میان دو کشور شد.

دو کشور هند و چین مشترکاً مرز مشخص شده‌ای با طول ۲۴۰۰ مایل دارند. طبق اطلاعات رسمی وزارت دفاع هند، نیرو‌های چینی در طی دو سال گذشته ۷۵۲ بار تمامیت ارضی هند را نقض کرده اند. این دو کشور یکدیگر را به ورود غیرقانونی به خاک سرزمین هایشان متهم کرده اند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رئیس جمهور آمریکا دونالد ترامپ تنش چین و هند هند و چین دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۸۹۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی ایران برای صادرات تجهیزات و ملزومات پزشکی به آفریقا

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا،  آصف مهدوی دبیر شورای سیاستگذاری صادرات سازمان غذا و دارو با اشاره به توانمندی ایران در حوزه تولید تجهیزات پزشکی، اظهار کرد: در ایران ۱۷۰۰ تولید کننده تجهیزات پزشکی مشغول فعالیت هستند و امکان صادرات محصولات به کشور‌های حوزه آفریقایی وجود دارد.

وی افزود: در حال حاضر تجهیزات و ملزومات پزشکی تولیدی ایران به کشور‌های مختلفی در منطقه، آسیا و حتی اروپا صادر می‌شود و امکان همکاری در حوزه رگولاتوری و تنظیم‌گری برای تسهیل صادرات ملزومات پزشکی به آفریقا نیز مهیاست.

به گفته وی تولیدکنندگان ایرانی می‌توانند در حوزه انتقال تکنولوژی ساخت تجهیزات و تامین کمبود‌های این حوزه به کشور‌های افریقایی کمک کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صحرایی: آموزش و پرورش را براساس سند تحول بنیادین اداره خواهیم کرد
  • صحرایی: آموزش و پرورش را براساس سند تحول اداره خواهیم کرد
  • آموزش و پرورش را براساس سند تحول بنیادین اداره خواهیم کرد
  • آموزش و پرورش را براساس سند تحول بنیادین اداره خواهیم کرد/ معلم کارمند نیست
  • اعلام آمادگی ایران برای صادرات تجهیزات پزشکی به آفریقا
  • آمادگی ایران برای صادرات تجهیزات و ملزومات پزشکی به آفریقا
  • شاهد آرای کیفی‌تر در دور دوم انتخابات خواهیم بود
  • اشتباه مهم من در دوره اول این بود: زیادی خوب بودم!- ترامپ 
  • بارش‌ها غرب کشور را تا پایان هفته درگیر خواهد کرد
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین