Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@23:51:52 GMT

۲۳ درصد مدارس استان قزوین نیازمند مقاوم سازی هستند

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۸۹۸۷۲

۲۳ درصد مدارس استان قزوین نیازمند مقاوم سازی هستند

به گزارش ایرنا، عسگرعلی جوانبخت روز شنبه در نشست خبری،  افزود: رسالت و وظیفه اصلی اداره کل نوسازی مدارس در بحث مطالعه و طراحی، ساخت و توسعه، مقاوم سازی، تامین تجهیزات، استانداردسازی گرمایشی و جذب مشارکت‌های مردمی است.

وی با اشاره به اینکه ۷۷ درصد مدارس استان مقاوم سازی و استاندارد سازی شده‌اند، اظهار داشت: از سال ۹۲ تاکنون ۲۷۳ پروژه با یک هزار و ۶۶۷ کلاس درس با زیر بنای ۲۵۰ هزار متر مربع در سطح استان ساخته شده و تحویل اداره کل آموزش و پرورش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسوول با اشاره به اینکه از نخستین روزهای استان شدن قزوین تاکنون، هزار و ۴۱ مدرسه با چهار هزار و ۷۳۱ کلاس درس در ۷۷۲ هزار و ۷۵۰ هزار مترمربع زیر بنا در استان ساخته شده است، افزود: هم اکنون یک هزار و ۱۸۶ کلاس درس در استان با اعتبار ۱۵۵ میلیارد تومان هزینه نیازمند مقاوم سازی است.

جوانبخت با اشاره به شرایط تورم و افزایش قیمت مصالح، افزود: امسال ۷۵ مدرسه در شهرک‌های اقماری اطراف قزوین با ظرفیت هزار و ۱۲۵ کلاس آموزشی و اعتبار ۴۷۵ میلیارد تومان نیازمند بازسازی هستند.

مدیرکل نوسازی مدارس استان با بیان اینکه ساخت هر کلاس درس ۵۰۰ میلیون تومان هزینه دارد، تصریح کرد: برای ساخت هر مدرسه به طور متوسط ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار مورد نیاز است.

وی با بیان اینکه هم اکنون در استان قزوین ۳۷ پروژه مدرسه سازی نیمه تمام داریم که ۲۸ پروژه آن توسط خیران ساخته می‌شود، خاطرنشان کرد: تعهد خیران استان در سال جاری  ۳۵ میلیارد تومان است.

این مسوول با بیان اینکه بسیاری از مدارس غیر دولتی شرایط استاندارد ندارند، افزود: از ۲۵۹ واحد آموزشی غیر دولتی، ۱۷۹ واحد استیجاری، ۷۶ واحد تملیکی و ۶.۵ درصد دیگر نیز تازه احداث هستند.

جوانبخت اضافه کرد: هدف‌گذاری امسال مشارکت ۳۵ میلیارد تومانی خیران در موضوع ساخت و ساز مدارس است که نسبت به سال گذشته افزایش ۱۰۰ درصدی داشتیم و هر چقدر آورده داشته باشیم، وزارت آموزش و پرورش هم به همان میزان مشارکت خواهد کرد.

طرح آجر به آجر، پویشی مهم برای تحول در مدرسه سازی استان قزوین

مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین با بیان اینکه طرح آجر به آجر، مانور مسوولیت پذیری اجتماعی است، گفت: اگر همه اقشار در این طرح مشارکت کنند، تحول مهمی در مدرسه سازی در استان اتفاق خواهد افتد.

وی با بیان اینکه ساخت مدرسه و توسعه فضای مناسب آموزشی، اساس سند بنیادین تحول آموزش و پرورش است، افزود: اصحاب رسانه سفیران خوبی برای ترویج طرح پویش آجر به آجر بوده و می‌توانند در امر مدرسه سازی مشارکت داشته باشند.

جوانبخت اضافه کرد: طرح آجر به آجر طرح بسیار مهمی است که با این پویش همه می‌توانند خیر مدرسه ساز شده و به هر اندازه که در توان دارند در این امر سهیم باشند.

این مسوول تاکید کرد: امروز بحث مشارکت خرد خیران را در امر مدرسه سازی دنبال می‌کنیم و امیدواریم این پویش نقش مهمی در جذب بیشتر کمک‌های مردمی برای ساخت و ساز مدارس ایفا کند.

وی با اشاره به اهمیت اشاعه فرهنگ ایثار و فداکاری در جامعه تصریح کرد: در کل استان قزوین ۳۰۰ خیر مدرسه‌ساز داریم که این تعداد، برازنده جامعه اسلامی ما نیست و باید از جمعیت بیش از یک میلیون نفری استان حداقل ۶۰ درصد مردم در امور خیر مشارکت کنند.

جوانبخت افزود: مدرسه، اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش قرار گرفته و با اشاعه فرهنگ ایثار و نوع دوستی شاهد مشارکت بیشتر مردم در امر مدرسه سازی خواهیم بود.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان قزوین گفت: از آموزش و پروش می‌خواهیم که سر درب مدارس استان را مزین به بنر طرح آجر به آجر کنند؛ زیرا یک هزار و ۶۰۰  مدرسه در استان وجود دارد که می‌توانند سفیران ترویج امر مدرسه سازی در جامعه باشند.

وی یادآور شد: مساله مدرسه سازی فقط مختص به دستگاه آموزش و پرورش نیست، بلکه شهرداری و شورای شهر و دیگر مسوولان استان نیز باید برای تحقق این امر خیر تلاش کنند.

جوانبخت اضافه کرد: ایجاد دغدغه در بین آحاد جامعه نسبت به اهمیت مدرسه سازی و تقویت حس مسوولیت پذیری از جمله اهداف اجرای طرح پویش مردمی آجر به آجر است.

وی افزود: آحاد جامعه برای شرکت در پویش مردمی آجر به آجر می‌توانند به اندازه توان خود در امر مقدس مدرسه سازی سهیم شوید و کمک‌های خود را به شماره حساب مجمع خیران مدرسه ساز استان قزوین به شماره کارت بانک ملت ۸۵۶۴-۸۶۸۷-۷۳۳۳- ۶۱۰۴  واریز کنند.

استان قزوین دارای ۲ هزار واحد آموزشی در ۱۴ منطقه آموزش و پرورش است.

برچسب‌ها مدارس سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور استان قزوین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور استان قزوین مدارس سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور استان قزوین امر مدرسه سازی میلیارد تومان طرح آجر به آجر آموزش و پرورش استان قزوین مدارس استان مقاوم سازی کلاس درس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۸۹۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کماکان سیستان و بلوچستان نیازمند توجه ویژه خیرین است

 حسن بروشکی در همایش استانی خیرین مدرسه یار سیستان و بلوچستان، ضمن قدردانی از اندیشه و نگاه بلند و عمیق خیرین گران‌قدر بیان کرد: فرزندان معصوم سیستان و بلوچستان هنوز هم در هر دو حوزه مدرسه‌سازی و مدرسه یاری منتظر سخاوت و لطف انسان‌هایی نیک‌اندیش هستند تا با حضور تأثیرگذارشان بارقه‌ای از امید و همدلی در بین دانش‌آموزان استمرار یابد.

وی ادامه: در مسیر مدرسه یاری موضوع نگهداشت و ماندگاری نیروی انسانی در مناطق مختلف استان بسیار حائز اهمیت است و در برخی موارد یک دغدغه خواهد بود؛ به همین دلیل تأمین فضای اسکان آنان یک ضرورت است.

 مدیرکل آموزش‌وپرورش استان تصریح کرد: اصرار و اعتقاد ما بر این است که موضوع جذب نیرو در آزمون‌های استخدامی در سیستان و بلوچستان با اولویت بومی پذیری باشد تا شاهد ماندگاری و رفع کمبود دیرینه نیروی انسانی باشیم.

وی افزود: از مولفه‌های مهم تأثیرگذار در پوشش حداکثری تحصیلی دانش‌آموزان، توسعه طرح روستا مرکزی و مدارس شبانه‌روزی است.

بروشکی اذعان کرد: بسیاری از چالش‌ها و مشکلات آموزش‌وپرورش استان متأثر از رشد جمعیت دانش‌آموزی است که به طور میانگین سالانه بین ۳۵ تا ۴۰ هزار نفر افزایش می‌یابد و هم نیاز به فضا و تجهیزات و هم نیروی انسانی را تشدید می‌کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: فرزندان معصوم سیستان و بلوچستان هنوز هم در هر دو حوزه مدرسه‌سازی و مدرسه یاری منتظر سخاوت و لطف انسان‌هایی نیک‌اندیش هستند تا با حضور تأثیرگذارشان بارقه‌ای از امید و همدلی در بین دانش‌آموزان استمرار یابد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • مسکن مهر دامغان نیازمند ۲ مدرسه است
  • تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی برای ساخت ۱۴۳ کلاس درس در استان بوشهر
  • مهر۱۴۰۳ کمبود معلم نداریم/توجه به مدرسه سازی اولویت آموزش و پرورش
  • مدارس نیمه‌تمام آذربایجان‌غربی تکمیل می‌شود
  • تکمیل مدارس نیمه تمام آذربایجان‌غربی با جذب ۱۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار
  • اقدامات قابل توجه دولت سیزدهم در حوزه مدرسه‌سازی جای قدردانی دارد
  • هویت بخشی به مدارس آذربایجان‌غربی در دستور کار است
  • آذربایجان‌غربی نیازمند جذب اعتبارات مدرسه‌سازی است
  • معرفی بیش از ۹۷۰۰ گیلانی برای دریافت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی
  • کماکان سیستان و بلوچستان نیازمند توجه ویژه خیرین است