Web Analytics Made Easy - Statcounter

بخشی از مناطق مرتعی و جنگلی کوه سیاه لنده بنا به دلیل نامعلومی به طور مداوم در آتش اختلافات محلی می سوزد و ماموران منابع طبیعی در روزهای گذشته درگیر خاموش کردن این آتش سوزی های سریالی هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس، درختان سرمایه‌های مادی و معنوی ما و بهترین دستگاه‌های اکسیزان سازی بشری هستند که وجود آنان باعث نشاط و سرسبزی جامعه و میراثی گرانبها برای آیندگان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آتش سوزی ها عمدتا ناشی از رفتارهای طبیعی طبیعیت و یا رفتارهای تعمدی بشر به وجود می آیند که تجربه نشان داد که میزان خسارت های انسانی چندین برابر طبیعت بوده و هست که لازم است قدری بیشتر نسبت به این مهم توجه کافی داشت.

جنگل ها و مراتع استان کهگیلویه وبویراحمد در یکی دوسال گذشته نیز به دلیل همین اختلافات طایفه ای و بعضا تفریحی افراد در دامان طبیعت  آسیب های جبران ناپذیری را متحمل شده است که شاید جبران ان ها تا سالیان سال امکان پذیر نباشد.

حال چندین روز است که دامنه اختلافات محلی در کوه سیاه لنده دامان طبیعت را گرفته و تا کنون چندین آتش سوزی پی در پی در کوه سیاه لنده حادث گردید که صدای نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی را نیز دراورده است.

ذبیح الله محمدی در گفت و گو با خبرنگار این پایگاه خبری ضمن تائید بحث آتش سوزی ها در کوه سیاه لنده گفت: بدون شک هیچ علتی بدون معلول نیست و در چند روز گذشته نیز چندین فقره آتش سوزی در کوه سیاه لنده بیشتر مناطقی که دامداران مرتع دارند مورد آتش سوزی قرار می گیرد.

وی افزود: در چندین روز گذشته نیروهای یگان حفاظت منایع طبیعی ما درکوه سیاه مستقر هستند و با هر آتش سوزی در جای جای این کوه خود رسانیده و آن را خاموش می کنند که در این مدت چندین فقره آتش سوزی به همت انان کنترل شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لنده تصریح کرد: تا مادامی که عشایر در منطقه هستند ما با این مشکلات مواجه هستیم لذا از فرماندار و دادستان محترم شهرستان لنده تقاضای کوچ اجباری را دادیم که امیدواریم هرچه سریعتر این موضوع اجرایی شود.

وی تاکیدکرد: اختلافات محلی مهمترین عامل آتش سوزی در منطقه است که امیدواریم دادستانی محترم ضمن  کوچ اجباری با عاملین این آتش سوزی های نیز برخورد قاطعی داشته باشد.

تصاویر تکمیلی در زیر آمده است:

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: کوه سیاه لنده اختلافات محلی آتش سوزی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۸۹۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت سرما به این مناطق از امروز | رگبار باران و رعد و برق در چندین استان | تهران هم بارانی می‌شود

به گزارش همشهری آنلاین، سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد امروز (دوشنبه) در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، برخی نقاط جنوب و مرکز کشور، استان‌های ساحلی خزر و قزوین، البرز و تهران رگبار، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، برخی نقاط گرد و خاک و در نقاط مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

سه‌شنبه از شدت بارش در این مناطق تا حدودی کاسته شده و علاوه بر مناطق فوق، در شمال شرق کشور نیز بارش رخ خواهد داد.

چهارشنبه و پنجشنبه در شمال غرب، سواحل شمالی، شمال شرق، ارتفاعات البرز مرکزی و بخش‌هایی از شرق و جنوب کشور بارش پیش‌بینی می‌شود.

دوشنبه و سه‌شنبه در استان‌های ساحلی خزر و چهارشنبه و پنجشنبه در شمال شرق کشور کاهش دما رخ خواهد داد.

جمعه جوی آرام همراه با افزایش نسبی دما در کشور خواهیم داشت.

خلیج فارس و دریای خزر در ۲ روز آینده مواج هستند.

کد خبر 849547 برچسب‌ها خبر مهم آب و هوا - ایران سازمان هواشناسي باران گرد و خاک

دیگر خبرها

  • رسالت معلم تربیت انسان در طراز مقام توحیدی است
  • ۲۵۰ کلاس درس در اسلامشهر در دست ساخت است
  • ضرورت برخورد جدی دستگاه قضا با عاملان آتش‌سوزی عمدی جنگل‌ها
  • لزوم ورود حوزه علمیه به عرصه درختکاری و حفظ منابع طبیعی
  • ضرورت مدیریت مگس میوه در باغات مرکبات و سیاه ریشه
  • بازگشت سرما به این مناطق از امروز | رگبار باران و رعد و برق در چندین استان | تهران هم بارانی می‌شود
  • صعود نوشاد به جمع ۳۲ بازیکن برتر
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی، در سال ۱۴۰۲ با ورود دستگاه قضایی آذربایجان غربی
  • آرسنال قاطعانه برد و فشار روی سیتی را افزایش داد
  • مستقر شدن بالگرد در لرستان برای جلوگیری از آتش‌سوزی احتمالی ضروری است