Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@08:12:42 GMT

راکت لب ماهواره آزمایشی به فضا فرستاد

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۹۰۰۲۹

راکت لب ماهواره آزمایشی به فضا فرستاد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، شرکت راکت لب به تازگی یک ماهواره را برای مشتری خود به مدار زمین فرستاد. موشک الکترونی که در این عملیات استفاده شد نیز به طور موفقیت آمیز روی زمین فرود آمد. اما اکنون فاش شده راکت لب در این عملیات به طور مخفیانه ماهواره خود به نام «فوتون» را نیز به مدار زمین ارسال کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ماهواره در آینده به ماموریت در اعماق فضا کمک می کند.

ماهواره فوتون براساس فناوری «کیک استیج» راکت لب ساخته شده است. ماهواره ها پس از انتقال به وسیله موشک به فضا، با کمک کیک استیج (موشکی کوچک) به مدار تعیین شده خود ارسال می شوند.

 البته  فوتون علاوه بر یک سیستم پیشرانه، تجهیزات الکترونیک، حسگرهای جهت یابی، واحدهای تولید برق و ابزارهایی مانند دوربین ها را هم دارد. این بدان معنا است که فوتون می تواند مانند یک ماهواره عمل کند.

به طور معمول پس از آنکه «کیک استیج» عملیات خود را انجام  داد، از مدار خارج می شود تا در اتمسفر زمین بسوزد اما این بار راکت لب به موشک کوچک خود دستور داد تا به حالت ماهواره فوتون تغییر وضعیت دهد و ماموریتی جداگانه به نام «نخستین نور» را انجام دهد. هدف ماموریت آزمایشی ماهواره فوتون، عکاسی از خود و زمین بود.

در آینده مشتریان راکت لب می توانند ماموریت «پرتاب هر ماه فضاپیما» را همراه موشک الکترون و ماهواره فوتون انتخاب کنند. در این ماموریت پیچیدگی، ریسک و تاخیر مربوط به ساخت سخت افزار ماهواره و فرایند جداگانه پرتاب حذف شده است.

راکت لب اعلام کرد دلیل پرتاب مخفیانه فوتون اطمینان حاصل کردن از وضعیت مناسب آن قبل از انتشار خبر بوده است.

همچنین این شرکت اعلام کرد در آینده نسخه ای قدرتمند از ماهواره فوتون به ماموریت در ماه و اعماق فضا از جمله ماموریت Capstone ناسا در اوایل ۲۰۲۱ میلادی ارسال می شود. در این ماموریت فوتون به عنوان یک مسیریاب عمل و به ماموریت آرتمیس  کمک می کند.

کد خبر 5015793 شیوا سعیدی قوی اندام

منبع: مهر

کلیدواژه: فناوری فضایی ناسا ماهواره ویروس کرونا تحقیقات علمی واکسن کرونا هوش مصنوعی شبکه ملی اطلاعات گوشی هوشمند ایالات متحده امریکا فیس بوک شرکت هواوی اینترنت فناوری فضایی سامسونگ شرکت دانش بنیان فناوری 5G ماهواره فوتون راکت لب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۹۰۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله راکتی حزب‌الله به مقر تیپ «حرمون» ارتش اسرائیل

حزب الله لبنان از شلیک دهها راکت به موضع حبوشیت و مقر فرماندهی تیپ حرمون ۸۱۰ ارتش رژیم صهیونیستی خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم،حزب الله در بیانیه ای اعلام کرد که رزمندگان مقاومت اسلامی، موضع حبوشیت و مقر فرماندهی تیپ حرمون 810 در پادگان گولانی را با دهها راکت کاتیوشا هدف قرار  دادند.

حمله پهپادی حزب الله به 2 پایگاه نظامی ارتش اسرائیلحزب الله: به هر تجاوز رژیم صهیونیستی پاسخ خواهیم داد

این بیانیه افزود این عملیات ما در حمایت از مردم مقاوم فلسطین در نوار غزه و پشتیبانی و حمایت از مقاومت شجاع و شریف آن و پاسخ به تجاوزات دشمن به روستاهای مقاوم و مناطق مردم به ویژه حمله تروریستی بزدلانه در جاده السریره انجام شد.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعتراف کردند که دستکم 30 راکت از لبنان به سمت منطقه جبل الشیخ در شمال فلسطین اشغالی شلیک شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • زباله فضایی در دام دوربین ماهواره ژاپنی افتاد
  • فیلمی از برافراشته شدن بادبـان خورشیدی ناسا در فضا | علم تا کجا پیش می‌رود؟
  • ببینید| برافراشته شدن بادبان خورشیدی ناسا در فضا
  • شلیک موشک ناو هواپیمابر «شارل دوگل» در ماموریت مدیترانه
  • تیراندازی در عروسی دو نفر را به کام مرگ فرستاد
  • فضانوردان چینی به ایستگاه فضایی رسیدند
  • حمله راکتی حزب‌الله به مقر تیپ «حرمون» ارتش اسرائیل
  • آسیب ریزسیارک ها به آزمایشگاه فضایی چین در مدار زمین
  • کاوشگر سایکی ناسا با لیزر داده فرستاد!
  • ۷ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟