Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به جای خالی فرهنگ در میان مراکز ایده پردازی، پارک های علم و خلاقیت و شرکت های نوآوری گفت: تأسیس مرکز اشراق گامی در جهت توسعه نوآوری و خلاقیت در حوزه فرهنگ دینی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت الاسلام «مهدی علیزاده» پیش از ظهر امروز(شنبه 15 شهریور) در نشست خبری «معرفی مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق» که در سالن نشست های معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، با اشاره به پیشینیه اهتمام دفتر تبلیغات به مقوله نوآوری اظهار داشت: در احادیث معصومان و نظام معارف دین وارد شده که انسان نباید دو روزش مثل هم نباشد و برای این که بتوانیم روزگار جدید را متفاوت و فرصت شناسانه به پیش ببریم باید به حرکت های نوآور توجه کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی افزود: دفتر تبلیغات شجره مبارکه ای است که به دست امام خمینی(ره) تأسیس شده و این مسیر با رهبری رهبر معظم انقلاب در حال شکوفایی و بالندگی است و دفتر تبلیغات مدت ها است که بحث نوآوری را در دستور کار خود قرار داده است.

 

وی بیان داشت: از جمله فعالیت های ما در این عرصه توجه به بحث مسائل پراهمیت فرهنگ و اجتماع و ایجاد سامانه قطب های فکری فرهنگی دفتر تبلیغات است که یک ساختار جدید در دفتر محسوب می‌ شود که این قطب ها در ذیل خود میزهای تخصصی مسأله محور را قرار می‌ دهد.

 

حجت الاسلام علیزاده در ادامه عنوان کرد: امروز ما 17 مسأله پر اهمیت را در میزکارهای تخصصی چند ضلعی خودمان در حوزه آموزش، پژوهش و تبلیغی و رسانه ای دنبال می‌ کنیم و همچنین ارتقای سطح فعالیت های فضای مجازی را داریم چراکه اعتقاد ما این است همگام با ضریب اهمیت بیشتر یافتن رسانه های جدید، دفتر تبلیغات لازم است که سطح حرکت خود را در این زمینه گسترش بدهد و لذا معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه شکل گرفت.

 

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به توجه دفتر تبلیغات اسلامی به اقتضائات جدید خاطرنشان ساخت: از جمله نشر دیجیتال با برند پژوهان یکی از نرم افزارهای تخصصی قابل توجه در سطح کشور و قابل رقابت با کتابخوان های کشور است و مقوله مهمی که جزو نوآوری های دفتر محسوب می‌ شود تبلیغ تخصصی است.

 

وی بیان داشت: با توجه به پیشرفت و پیچیده شدن نیازهای کشور، نیازمند تبلیغ تخصصی هستیم از جمله تبلیغ در زندان ها، تبلیغ تخصصی دانش آموزی، دانش جویی و خانواده که نظام تربیت مبلغ تخصصی هم شکل گرفته است.

 

معاون فضای مجازی هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی بیان داشت: مرکز ملی پاسخگویی دفتر تبلیغات اسلامی نیز به صورت به روز در خدمت جامعه دینی کشور است و همه شهروندان می‌ توانند پرسش های دینی خود را به صورت دائمی با این مرکز در ارتباط گذاشته و پاسخ های خود را دریافت کنند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیشینه برگزاری رویدادهای خلاق از سوی دفتر تبلیغات اسلامی یادآور شد: ضرورت اهتمام به نوآوری و کسب و کار در بحث دینی بر کسی پوشیده نیست چراکه یکی از دستاوردهای جدید بشری در سطح جهانی پرداختن به مقوله ایده پردازی است.

 

معاون فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی بیان داشت: در سطح جهان اهمیت ارزش افزوده و خلق فرصتی که ایده های نو به خود اختصاص می‌ دهد جدی است و کشورها به دنبال ایجاد زمینه های لازم برای این مسأله هستند بنابراین تربیت ذهن های خلاق و سرمایه گذاری روی ایده های نو جزو شاخص های آخرین دستاوردهای بشری برای پیشرفت و توسعه است.

 

وی با بیان این که در کشور ما در حوزه صنعت به مقوله رشد و مراکز خلاقیت و ایده پردازی توجه شده است، گفت: ولی عرصه فرهنگ با تأخیر رو به رو بوده است و ما در عرصه فرهنگ به صورت عمومی و فرهنگ دینی به صورت اختصاصی نیازمند توجه کافی به خلاقیت و نوآوری هستیم چون در جهانی زندگی می‌ کنیم که عرصه رقابت ادیان و مذاهب در آن نمود ویژه ای دارد، از این رو باید مراکز با بهره گیری از بهترین امکانات روز بتوانند پیام خودشان را به صورت جذاب تری به مخاطبان و جامعه هدف خودشان برسانند.

 

حجت الاسلام علیزاده در ادامه سخنان خود با اشاره به لزوم ورود طلاب به عرصه های ایده پردازی خاطرنشان ساخت: حوزه های علمیه در این زمینه نیازمند حرکت رو به جلو هستند و مراکز حوزوی کم و بیش به این مسأله پرداخته اند؛ به همین دلیل دفتر تبلیغات اسلامی از سال گذشته برای این مسأله برنامه ریزی کرده است.

 

وی یادآور شد: امروز مسؤولیت بزرگ جهانی حوزه های تشیع را پیش رو داریم و باید به این مسأله در محیط پرشتاب و متغیرجهانی و فاکتور رقابت جدی میان ادیان و مذاهب که سعی می‌ کنند پیام جذابی برای ملت ها و نژادها  و اقوام ها داشته باشند، توجه کنیم.

 

معاون فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی با تأکید بر این که حوزه های علمیه بعد از انقلاب اسلامی شاهد جذب استعدادهای فراوان و امید بخشی است، گفت: هنوز جای ایجاد یک اکوسیستم و فضای تخصصی رشد ایده های جدید خالی است و ما در دفتر تبلیغات تلاش کردیم با استفاده از مجموعه تجارب بشری و نموهه های موفق رویش های ایده پردازی به این مسأله ورود کنیم.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: مرکز ثقل و محوریت این مرکز با به کار گیری حوزه های علمیه است ولی به این معنا نیست که از سایر ظرفیت ها وتخصص ها و ایده های دغدغه مندان تعالی فرهنگ دین استفاده نکنیم.

 

عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با اشاره به راه اندازی مرکز نوآوری و خلاقیت اشراق ذیل معاونت فضای مجازی دفتر تبلیغات اسلامی عنوان کرد: ارتباط جدی و خوبی با معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری و مجموعه های ذیل معاونت علوم شکل گرفته و رفت و آمدهای مکرر و دید و بازدیدهای مختلفی داشته ایم.

 

حجت الاسلام علیزاده یادآور شد: ستاد فعالیت های نرم و هویت ساز ریاست جمهوری نیز بیشتر در تلاش است تا بحث خلاقیت و نوآوری و حمایت از ایده های جدید را به عرصه فرهنگ تعمیم بدهد که از جمله برش های اصلی فرهنگ، فرهنگ دینی است و ما با این ستاد نیز همکاری خوبی داریم و امروز بعد از حدود یک سال در آستانه افتتاح مرکز نوآوری و خلاقیت اشراق هستیم.

پایان پیام/694

منبع: شبستان

کلیدواژه: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم دفتر تبلیغات اسلامی هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی حجت الاسلام علیزاده معاون فضای مجازی نوآوری و خلاقیت ایده پردازی فرهنگ دینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۹۰۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرمانشاه صاحب «سرزمین اقتصاد دیجیتال» می‌شود


 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه  ،صحرایی افزود:  طبق توافق صورت گرفته با وزارت ارتباطات، اولین مرکز نوآوری تولید بازی‌های رایانه ای در پارک فناوری استان و همچنین دو مرکز نوآوری در حوزه اقتصاد دیجیتال در پارک علم فناوری و دانشگاه رازی راه اندازی می شود.
محمدطیب صحرایی روز پنج شنبه در حاشیه نشست پیگیری پروژه های مهم اقتصاد دیجیتال در استان کرمانشاه که با حضور معاون فناوری و نوآوری و مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، مدیرعامل هلدینگ مادیران، معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه و جمع دیگری از مدیران وزارت ارتباطات و استان برگزار شد؛ عنوان کرد: عرصه اقتصاد دیجیتال یکی از حوزه های بسیار خوب برای رونق اشتغال و تولید در استان کرمانشاه است.
مدیر ارشد استان گفت: خوشبختانه با رایزنی‌ها و پیگیری‌هایی که طی ماه‌های اخير با وزیر ارتباطات و معاونین ایشان صورت گرفته، به توافقات تحول آفرینی برای اجرای طرح‌های مختلف در این حوزه رسیده ایم که در نشست امروز چگونگی اجرای آن ها مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: طبق توافق صورت گرفته با وزارت ارتباطات، اولین مرکز نوآوری تولید بازی‌های رایانه‌ای در مجموعه پارک علم و فناوری استان بزودی شروع به فعالیت می‌کند.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: این مرکز با ۲۰ تیم فعالیت خود را برای تولید آثار آغاز می کند و در آینده تا ۵۰ تیم گسترش خواهد یافت.

وی ادامه داد: طرح ایجاد سرزمین اقتصاد دیجیتال یکی دیگر از طرح های تحول آفرینی که می‌تواند بستر بسیار خوبی برای اشتغالزایی فارغ التحصیلان حوزه‌های فناوری اطلاعات فراهم کند.

صحرایی گفت: با پیگیری‌های انجام شده و همراهی وزارت ارتباطات، امیدوارم بتوانیم در زمان کوتاهی بتوانیم این عرصه بسیار مهم را هم برای اشتغال جوانان و رونق کسب و کار استان فراهم کنیم.

دیگر خبرها

  • سفر رئیس کل بانک مرکزی به عربستان
  • رئیس کل بانک مرکزی به عربستان رفت
  • کرمانشاه صاحب «سرزمین اقتصاد دیجیتال» می‌شود
  • فرزین به عربستان رفت
  • تمدن نوین اسلامی با وحدت محقق می‌شود/ عینت‌بخشی به وحدت اسلامی در دستور کارم بود
  • رویداد روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
  • تقویت معرفت و باور دینی کلید حل مشکلات فرهنگی
  • توجه شورای ششم به حل مسائل شهر با رویکردهای خلاقانه
  • شهردار مشهد: سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود
  • سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود