Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر عامل مرکز ملی خلاقیت و نوآوری اشراق با بیان این که این مرکز از ایده های فرهنگی فناور حمایت می‌کند، گفت: مهمترین مأموریت ما در این مرکز ایجاد تلازم و پیوند بین نوآوری های فناور و فرهنگ است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت الاسلام «محمد قطبی» پیش از ظهر امروز(شنبه 15 شهریور) در نشست خبری «معرفی مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق» که در سالن نشست های معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، با اشاره به اکوسیستم نوآوری در دنیا که امروزه تبدیل به یک سرمایه شده است، گفت: در یک زمانی طبیعت و چیزهایی که از آن استخراج می‌ شد، در یک زمانی سرمایه انسانی و در یک دوره هایی دانش و دانایی به عنوان سرمایه محسوب می شد، ولی امروز سرمایه اصلی نوآوری و خلاقیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر عامل مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق افزود: نوآوری و خلاقیت حلقه اصلی و پیشوند سرمایه های طبیعی، انسانی و دانشی است و آن ها را در منطقی جامع قرار می‌ دهد و لذا اصلی ترین سرمایه بشری شمرده می‌ شود و کشور ما نیز برخوردار از خلاقیت های سرشار است.

 

وی در ادامه عنوان کرد: در کشور ما خلاقیت و نوآوری بشری همیشه همراه با تاریخ تمدن بشری وجود داشته است ولی با این شکل امروزی که در قالب سیستم تنظیم شده و یک الگوی مشخص ساختاری دنبال می‌ شود حدود 30 سال است که تأسیس شده و پارک های علم و فناوری، مراکز رشد، مراکز دانش بنیان و شرکت های خلاق در همین عرصه وارد شده اند و اخیرا میدان علوم انسانی و اسلامی نیز وارد عرصه شده است.

 

حجت الاسلام قطبی با اشاره به این که این شتاب می‌ تواند در آینده رشد بیشتری پیدا کند، تصریح کرد: مثلا اگر در حوزه تربیت دینی به یک دستاورد جدید برسیم می‌تواند یک اقدام خلاق در حوزه فرهنگ باشد همین طور نوآوری های اجتماعی و نوآوری های فراگیر که بتواند فاصله طبقاتی را در جامعه کاهش بدهد از اهمیت ویژه ای برخوردار است ولی این سه دسته امروز در کشور متأسفانه متولی مشخصی ندارد اما از طرف مقابل، نوآوری های فناور که معطوف به تجاری سازی علوم می‌ شود دارای پهنه خوبی در جامعه است و شهرک ها و مراکز و پارک های نوآوری متولی آن هستند.

 

وی بیان داشت: ما اعتقاد داریم نوآوری فناور می‌ تواند ابعاد فرهنگی، اجتماعی یا فراگیر را تحت پوشش قرار بدهد و این نقطه عزیمت ما به عنوان مرکز ملی نوآوری است یعنی ایجاد تلاقی و تلازم بین نوآوری فناور با نوآوری فرهنگی و این تفاوت ما با دیگر مراکز رشد و خلاقیت در کشور است.

 

مدیر عامل مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: مهمترین مأموریت ما ایجاد تلازم و پیوند بین نوآوری های فناور و فرهنگ است و ما از ایده هایی در این زمینه حمایت خواهیم کرد و شاخصی که برای یک تیم ایده پرداز و نوآور قرار دادیم این است که باید اولا ایده فرهنگی باشد، شاخص دوم باید سودآور یا به عبارت بهتر تاب آور باشد و شاخص سوم تداوم است یعنی این که نباید یک اقدام موردی و مقطعی باشد بلکه باید حداقل یک دهه دوام داشته باشد.

 

وی با بیان این که در بقیه مراکز رشد صرف این که ایده در فضای کسب و کار سودآور باشد کفایت می‌ کند، گفت: در مرکز ما شاخص اصلی که تعیین کننده پذیرش یا عدم پذیرش ایده است، ارزش مداری فرهنگی در عین تاب آوری و تداوم است.

 

حجت الاسلام قطبی در ادامه سخنان خود خاطرنشان ساخت: میدان اصلی رایج در مراکز نوآوری در قالب طرحی به نام سه دال دهلیز خلاقیت، دالان فناوری و درگاه کسب و کار تعریف شده است و هریک از این سه دارای شرایط، زمان بندی مشخص، خدمات و خروجی معین است و ما در این سه عرصه خدماتی نیز آموزش، مشاوره، استقرار، منتورینگ، خدمات ارتباطی و اینترنتی، تیم ورزی، ملاقات های تریگری و حتی معرفی به بانک و صندوق های سرمایه گذاری ارائه می کنیم.

 

وی اضافه کرد: تیم های ایده پردازی که ما از آنها حمایت می کنیم باید حداقل دارای یک عضو طلبه باشند و هر گروه از تیم و ایده شروع می‌شود و در نهایت به هسته فناور، واحد فناور و شرکت خلاق تبدیل می‌شود و در نهایت این شرکت خلاق که دارای هویت رسمی، منطق اقدام و نمونه کار موفق است وارد حوزه شرکت پایدار یعنی شرکت توانمند در بازار و میدان کسب و کار می‌شود.

 

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی شعبه اصفهان یادآور شد: ما در این سه مرحله در هرکدام یک تمایزی با مراکز دیگر رشد دیده ایم از جمله در دهلیز خلاقیت تیم ورزی و توسعه توان تیمی را قرار داده ایم چون در متن حوزه علمیه کار می‌ کنیم و در سیستم آموزشی کار تیمی کمتر انجام شده است؛ در دالان فناوری تمایز ما جامع نگری است و در درگاه کسب و کار شبکه سازی داریم.

 

وی در پایان با بیان این که مجوز مرکز خلاقیت و نوآوری تحت عنوان اشراق با موافقت معاونت علمی ریاست جمهوری در راستای حمایت و پشتیبانی از صاحبان ایده‌های نو در حوزه‌های علمیه صادر و ساختمان این مرکز تا یک ماه آینده قرار است طی مراسمی به بهره‌برداری برسد، یادآور شد: علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و ایده پردازی و معرفی تیم های خود جهت حمایت این مرکز می‌توانند به سایت مرکز نوآوری و خلاقیت اشراق https://eshragh.ir/  به آدرس مراجعه کنند.

پایان پیام/694

منبع: شبستان

کلیدواژه: دفتر تبلیغات اسلامی مرکز ملی نوآوری کسب و کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۹۰۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: ایران کشوری پیشرفته و فناور است/ برای صدور خدمات فنی و مهندسی به سریلانکا آماده‌ایم

رئیس جمهور گفت:تهدیدها و تحریم ها به هیچ وجه ملت ایران را دچار کندی و توقف نکرده است و هم اکنون ایران کشوری پیشرفته و فناور است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان در نشست خبری با همتای سریلانکایی خود با بیان اینکه بعد از انقلاب روابط خوبی ایران و سریلانکا برقرار شد، تصریح کرد: این روابط رو به توسعه است و طی گفتگو‌هایی که با رئیس جمهور و همکاران شان داشتیم قرار شد این همکاری‌ها در حوزه‌های گردشگری، کشاورزی، صنعتی، تجاری و اقتصادی فرهنگی و علمی و فناورانه بین دو کشور ادامه یابد.

وی ضمن ابراز امیدواری برای توسعه روابط ایران و سریلانکا اظهار کرد: امیدواریم روابط ایران و سریلانکا به توسعه همکاری دو کشور و ملت بینجامد ظرفیت‌های خوبی در دو کشور است و تبادل آن‌ها به نفع هر دو کشور و منطقه خواهد بود.

آیت الله رئیسی از اعلام آمادگی کشورمان برای صدور خدمات فنی و مهندسی خبر داد و تاکید کرد: برای صدور خدمات فنی و مهندسی آمادگی داریم؛ حتماً در توسعه اقتصادی سریلانکا ایران می‌تواند با صدور خدمات فنی و مهندسی مشارکت کند.

رئیس جمهور تصریح کرد: به مردم و مسئولان سریلانکا می‌گویم که تهدید‌ها و تحریم‌ها ملت ایران را متوقف نکرده و حرکت مردم ایران را کند نکرده و پیشرفت ادامه داشته است ایران امروز را می‌تواند کشوری پیشرفته و فناور نامید.

وی از تشکیل کمیسیون مشترک میان ایران و سریلانکا خبر داد و بیان کرد: مقرر کردیم با پیگیری وزاری خارجه دو کشور کمیسیون مشترک هر چه سریع‌تر تشکیل شود و سازوکار روابط تجاری و اقتصادی و کشاورزی و علمی فناوری را مورد بررسی قرار دهند و این تصمیمات سریعاً اجرایی شود.

رئیس جمهور بیان کرد: مثل آنچه در این پروژه بزرگ گذشت، تأمین مالی از شما، و انتقال فناوری و صدور خدمات فنی مهندسی از ایران نمونه این طرح می‌تواند در حوزه‌های مختلف به پیشرفت کشور دوست و برادر سریلانکا کمک کند

آیت الله رئیسی جنایت و کودک کشی در غزه را موجب تأسف بشریت دانست و خاطر نشان کرد: پیروان همه ادیان در دنیا متأسفند کسانی که در شکل انسان جنایتی می‌کنند که هیچ درنده‌ای این همه جنایت مرتکب نمی‌شود؟ تأسف بارتر این است که این جنایت چرا مورد حمایت غربی هاست؟ با چه منطقی از نسل کشی حمایت می‌کنند؟ تأسف بارتر این است که چرا سازمان‌های حقوق بشری و شورای امنیت و سازمان ملل از کارآمدی افتاده‌اند و کاری برای مقابله با این جنایت در غزه نمی‌کنند؟

«رانیل ویکرمسینگه» رئیس جمهور سریلانکا در ادامه این در نشست خبری تصریح کرد: جناب آقای رئیسی ریاست محترم جمهوری اسلامی و اعضای محترم هیأت دولت ایران! ابتدا از پذیرفتن دعوت اینجانب و سفر شما به سریلانکا تشکر می‌کنم. امروز پروژه چند جانبه سد افتتاح شد که ۱۲۰ مگاوات برق را تامین می‌کند. از ایران برای مشارکت در ساخت این سد و انتقال دانش و فناری ساخت سد تشکر می‌کنم.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه "توانستیم پروژه مشترکی را میان دو کشور به نحو مطلوبی اجرا و بهره برداری کنیم" بیان کرد: از مردم ایران تشکر می‌کنم و به آن‌ها به دلیل دستیابی به فناوری برق و انتقال آب و سدسازی تبریک می‌گویم. انتقال آب و تولید برق از مهمترین مذاکرات نشست‌های امروز بود.

رئیس جمهور سریلانکا حمایت ایران را موجب ثبات اقتصادی در کشور خود دانست و خاطر نشان کرد: از این تریبون از حمایت‌های ایران در برابر بحرانی اقتصادی چند سال گذشته کشورمان تشکر می‌کنم، این حمایت‌ها منجر به ثبات اقتصادی در کشورمان شد و آیت الله رئیسی گفتند این حمایت‌ها ادامه می‌یابد و حتماً منجر به رفاه در سریلانکا خواهد شد.

«رانیل ویکرمسینگه» با اشاره به امضای ۵ سند همکاری با ایران گفت: در طول گفتگو‌های امروز در نشست‌های دوجانبه مسائل سیاسی اقتصادی فرهنگی تجاری و.. مطرح شد و دو دولت به امضای ۵ توافق نامه در زمینه‌های فرهنگی، ورزشی و علمی و فناوری … پرداختند تا از این طریق به افزایش مناسبات دو جانبه و ارتباط میان مردم دو کشور اقدام کنیم. دو کشور در حوزه همکاری در کارگروه اقیانوس هند و نیز سازمان ملل متحد به تفاهم رسیدند. گفتگو‌های بسیار خوبی در خصوص چالش‌های کنونی جهان داشتیم و در برخی موضوعات توافق کردیم در حوزه امنیت غذایی و توسعه فناوری تفاهم کردیم.

وی بیان کرد: بسیار خوشحالم به اطلاع شما برسانم که ایران و سریلانکا برای ایجاد صلح آرامش و امنیت در اقصی نقاط دنیا از طرق صلح دموکراسی و گفتگو هم نظر هستند.

رئیس جمهور سریلانکا خاطر نشان کرد: امروز در نشست خودمان با ریاست جمهوری درباره سرزمین‌های اشغالی فلسطین و رفع آلام و درد‌های مردم فلسطین گفتگو کردیم سریلانکا بر این باور است که این موضوع از طریق مذاکره قابل حل و فصل اسات و باید بر اساس مرز‌های ۱۹۶۷ و قطعنامه‌های سازمان ملل متحد حل و فصل شود. باید تهاجم به غزه بلافاصله متوقف شود. دولت سریلانکا صندوق حمایت از کودکان غزه تشکیل داده و یک میلیون دلار به صندوق کودکان سازمان ملل برای اعطا به کودکان غزه تخصیص داده شده است.

دیگر خبرها

  • گامِ مهم «جهاددانشگاهی» برای رشد اقتصادی کرمانشاه
  • رئیسی: ایران پیشرفته و فناور می‌تواند برای جهان نوآوری داشته باشد
  • رویداد روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
  • شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور کرمانشاه توسعه می‌یابند
  • توجه شورای ششم به حل مسائل شهر با رویکردهای خلاقانه
  • رونمایی از طرح مرکز رشد و نوآوری اتاق بازرگانی سنندج
  • شهردار مشهد: سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود
  • سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود
  • رئیسی: ایران کشوری پیشرفته و فناور است/ برای صدور خدمات فنی و مهندسی به سریلانکا آماده‌ایم
  • رئیسی: ایران امروز کشوری پیشرفته و فناور است