Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-06@12:34:37 GMT

در طرح اصلاح قانون انتخابات چه کسانی رجل سیاسی هستند؟

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۹۰۷۵۱

در طرح اصلاح قانون انتخابات چه کسانی رجل سیاسی هستند؟

خبرگزاری ایسنا: محمد حسن آصفری نایب رئیس کمیسیون امور داخلی و شورا‌ها با اشاره به بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری در کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها بیان کرد: قانون انتخابات ریاست جمهوری اکنون دارای ایرادات زیادی است یکی از این ایرادات به مدرک تحصیلی کاندیدا‌ها باز می‌گردد که در قانون فعلی داشتن سواد خواندن و نوشتن کافی است که این موضوع باعث شده تا افراد زیادی برای کاندیداتوری در انتخابات مراجعه کنند و کار دستگاه‌های نظارتی و اجرایی در بررسی صلاحیت کاندیدا‌ها چند برابر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم اراک در مجلس ادامه داد: یکی از مباحث مهمی که باید در قانون انتخابات ریاست جمهوری اصلاح شود، شرط داشتن مدرک حداقل فوق لیسانس است.

وی تصریح کرد: در طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری، رجل سیاسی بازتعریف شده است یعنی افرادی جزو رجل سیاسی محسوب می‌شوند که دارای حداقل دو دوره سابقه نمایندگی مجلس، دو دوره وزیر، سران قوا، معاونین سران قوا و یا فرماندهان عالی مقام و ارشد نظام و یا از مقامات عالی کشور باشند.

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی و شورا‌ها در ادامه تاکید کرد: از دیگر مواردی که در طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری در نظر گرفته شده بحث داشتن برنامه است. کاندیدا‌های انتخابات ریاست جمهوری باید در حوزه اقتصادی، سیاسی، امنیتی، فرهنگی و اجتماعی برای حل مسائل برنامه داشته باشند و باید یا توسط احزاب و یا توسط مقامات، مدیر و مدبر بودن فرد کاندیدا تایید شود.

آصفری در پایان افزود: طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری مراحل پایانی خود را در کمیسیون شورا‌ها طی می‌کند و به زودی برای تصویب نهایی به صحن مجلس خواهد آمد.

منبع: فردا

کلیدواژه: قانون انتخابات اصلاح قانون انتخابات انتخابات ریاست جمهوری رجل سیاسی طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری شورا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۹۰۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین انتخابات ریاست جمهوری چاد پس از حاکمیت نظامیان

مردم چاد امروز پای صندوق‌های رای می‌روند تا اولین رئیس جمهور خود را پس از حاکمیت نظامیان بر این کشور انتخاب کنند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، « اردیس دبی» پس از 30 سال تکیه زدن بر صندلی ریاست جمهوری چاد، در اردیبهشت 1400 هنگام بازدید از واحدهای ارتش که مشغول نبرد با شورشیان شمال این کشور بودند، کشته شد. پس از آن شورای انتقالی متشکل از افسران بلندپایه تشکیل شد و ژنرال « محمد ادریس دبی» پسر رئیس جمهور را به عنوان رئیس جمهور موقت چاد انتخاب کردند.

مردم چاد امروز پای صندوق‌های رای می‌روند تا رئیس جمهور جدید کشورشان را انتخاب کنند.

درهای حوزه‌های رای گیری ساعت 7 صبح به وقت محلی به روی 8 میلیون و 500 هزار نفر دارای شرایط رای دادن گشوده می‌شود و آنان تا ساعت 17 عصر فرصت دارند رای خود را به صندوق‌ها بریزند.

به نوشته روزنامه القدس العربی، در این انتخابات « محمد ادریس دبی » رئیس جمهور موقت، « البرت باهیمی » نخست وزیر سابق به همراه هفت نامزد دیگر با هم رقابت خواهند کرد.

چاد پس از رئیس جمهور مقتول به کدام سو می‌رود؟

نظامیان آرای خود را دیروز به صندوق‌ها ریختند و پیش بینی می‌شود نتایج اولیه انتخابات در 21 آوریل و نتایج نهایی آن در 5 ماه می اعلام شود.

چنانچه هیچ یک از نامزدها بیش از 50 درصد آرای لازم برای ورود به کاخ ریاست جمهوری را بدست نیآورند، انتخابات به دور دوم کشیده خواهد شد و دو دوم انتخابات ریاست جمهوری در 22 ژوئن سال جاری میلادی برگزار می‌شود.

انتخابات ریاست جمهوری چاد امروز درحالی برگزار می‌شود که احزاب مخالف و شماری از تشکلات مدنی آن را تحریم کرده‌اند. آنها معتقدند «دبی» و متحدانش بر نهادهای مهم حاکمیتی سیطره دارند و این موضوع می‌تواند بر سلامت و شفافیت انتخابات تاثیرگذار باشد.

کارشناسان ناظر بر تحولات چاد پیش بینی می‌‎کنند محمد ادریس دبی با کسب بیشترین آراء به کاخ ریاست جمهوری راه یابد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۴ گزینه اصلی ریاست مجلس دوازدهم چه‌کسانی هستند؟
  • ۴ گزینه اصلی ریاست مجلس دوازدهم چه کسانی هستند؟
  • اولین انتخابات ریاست جمهوری چاد پس از حاکمیت نظامیان
  • دبیران احزاب در رقابت انتخاباتی کمیسیون ماده ۱۰ حضور دارند
  • چالش‌های بایدن و ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا
  • سخنگوی شورای نگهبان: لایحه حجاب هنوز کار دارد؛ ایرادات همچنان باقی است /کنایه به روحانی: وقتی تایید می شوید، سطح درک شورا بالاست؟ /تایید تشکیل سازمان «سپند»
  • دورۀ دوم علیه دشمنانم تلافی می‌کنم- ترامپ 
  • دورۀ دوم علیه دشمنانم تلافی می‌کنم- ترامپ
  • جوکار: طبق قانون " شفافیت قوای سه گانه " آراء نمایندگان باید در دسترس عموم قرار گیرد + فیلم
  • واکنش عباس عبدی به سخنان مهدی نصیری: اصلاح‌طلبی و براندازی دو راهبرد غیر قابل جمع است