Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-28@22:34:57 GMT

طرح اجرایی برای پروانه های چرای دام تا پایان سال1400

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۹۱۴۷۶

طرح اجرایی برای پروانه های چرای دام تا پایان سال1400

سرپرست معاونت فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران گفت:تمامی پروانه های چرای دام (پروانه های مرتعداری) که تا پایان سال 98 صادر شده است باید حداکثر تا پایان سال 1400 منجر به طرح اجرایی شود

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران، سید نقی عزیزی گفت: به منظور تسریع در تحقق مدیریت پایدار و بهره برداری اصولی از مراتع و بر اساس بخشنامه صادره از سوی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور تمامی پروانه های چرای دام (پروانه های مرتعداری) که تا پایان سال 98 صادر شده است باید حداکثر تا پایان سال 1400 منجر به طرح اجرایی شود که در غیر این صورت این پروانه ها فاقد اعتبار خواهند بود و نسبت به ابطال آنها اقدام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست معاونت فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران با بیان این مطلب افزود: بر اساس این بخشنامه بهره برداران در بازه زمانی باقی مانده فرصت دارند تا با مراجعه به ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان های تابعه استان تهران برای تهیه طرح مرتعداری اقدام نمایند.   وی به اهمیت اجرای طرح های مرتعداری اشاره کرد و اظهار داشت: طرح های مرتعداری از جمله ابزارهای مدیریتی جهت افزایش کمیت و کیفیت مراتع بویژه در مناطقی که فشار چرا بر مراتع زیاد است به شمار می آید.   این مقام مسئول اقتصادی کردن طرح های مرتعداری را مورد تأکید قرارداد و در این باره بیان داشت: مراتع علاوه بر ارزش های زیست محیطی از ارزش های اقتصادی بالایی نیز برخوردار هستند و به عنوان بستر مناسب برای تولید محسوب می شوند که برای تحقق این مهم لازم است طرح های مرتعداری در قالب طرح های تلفیقی و کاشت گیاهان داروئی سازگار با اکوسیستم منطقه تهیه و به مرحله اجرا درآید.   سرپرست معاونت فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران تهیه و اجرای طرح های مرتعداری را یکی از برنامه های مهم و شاخص پیش روی مجموعه منابع طبیعی دانست و تصریح کرد: با اجرای طرح های مرتعداری تلفیقی و چندمنظوره علاوه بر کاهش فشار دام بر مراتع، به اقتصاد خانوارهای روستایی نیز کمک شایانی خواهد شد.

 امتهای پیام /

منبع: دانا

کلیدواژه: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران طرح های مرتعداری تا پایان سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۹۱۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام باند قاچاق و تهیه زغال از چوب آلات جنگلی در گلبهار/۴ نفر از اتباع بیگانه دستگیر شدند

ایسنا/خراسان رضوی رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری چناران از انهدام باند قاچاق و تهیه زغال از چوب آلات جنگلی در شهرستان گلبهار خبر داد.

حمید رضا شرف خانی امروز، ۸ اردیبهشت در گفت و گو با ایسنا بیان کرد: با رصد و پایش عوامل یگان حفاظت و با دستور قاطع دادستان شهرستان گلبهار در همکاری با عوامل انتظامی کلانتری گلمکان، یک باب کوره غیر مجاز تهیه زغال و بیش از ۱۵ تن مقطوعات چوبی از گونه‌های ممنوعه گز و تاغ که به شکل ماهرانه‌ای از شهرستان‌های جنوبی استان قطع و به گلبهار حمل می‌شد شناسایی و توقیف شد.

وی خاطرنشان کرد: کارگاه غیرمجاز احداث شده در یکی از روستاهای تابعه شهر گلمکان شهرستان گلبهار پس از شناسایی و اطمینان از وجود محموله قاچاق با دستور قضایی دادستان گلبهار توسط ضابطین بازگشایی و میزان ۱۵ تن مقطوعات چوبی جنگلی و یک باب کوره غیر مجاز توقیف شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری چناران بیان کرد: در همین رابطه چهار نفر از اتباع بیگانه مرتبط با این باند بازداشت و تحویل عوامل انتظامی گردیدند. 

شرف خوانی اظهار کرد: گونه جنگلی گز و تاغ با هدف تثبیت شن و جلوگیری از گسترش بیابان و تهدید سکونتگاه‌های شهری و روستایی در قالب پروژه‌های بیولوژیک بیابان‌زدایی با صرف هزینه‌های سنگین و تلاش‌های شبانه‌روزی در مناطق کویری خراسان رضوی توسط اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کشت و نگهداری می‌گردد که با بی‌رحمی تمام و برای انتفاع غیر شرعی و غیر مجاز توسط افراد و باندهای قاچاق چوب آلات مورد تجاوز و قطع قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مهار ۱۷ میلیون متر مکعب رواناب در سازه های آبخیزداری خراسان جنوبی
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • انهدام باند قاچاق و تهیه زغال از چوب آلات جنگلی در گلبهار/۴ نفر از اتباع بیگانه دستگیر شدند
  • خبر شکستن یک سد معیشتی در ساوه چه بود؟
  • رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • مهار ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی
  • مهار 17 میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت
  • احداث بند‌های سنگی و خاکی یکی از موثرین راه‌های جذب روان آب‌ها
  • محصولات مرتعی نیشابور، سرمایه‌ای رو به نابودی