Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام چراغی پور با بیان اینکه هفتمین سوگواره ملی علمدار کربلا به میزبانی استان ایلام برگزار می شود، گفت: در سال جاری با توجه به شرایط شیوع کرونا این سوگواره با محوریت آواها و نواهای عاشورایی بر بستر فضای مجازی برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام « علی چراغی پور» در  گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام با بیان این مطلب، اظهار کرد: بیش از هشت ماه از شیوع ویروس منحوس کرونا می گذرد  و ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام فعالیت های خود را در این مدت از طریق فضای مجازی و شبکه های اجتماعی پیگیری می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه مراسمات عزاداری و برنامه های دهه اول ماه محرم در سطح کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان با رعایت تمامی دستورالعمل ها، پروتکل های بهداشتی و مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا انجام شده است، تصریح کرد: هفتیمن سوگواره ملی علمدار کربلا به میزبانی استان ایلام با محوریت فضای مجازی از دهم محرم سال جاری آغاز به کار کرده است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام با بیان اینکه این سوگواره همزمان با ایام اربعین حسینی به میزبانی استان ایلام برگزار می شود،  یادآور شد:  در این خصوص فراخوان هفتمین سوگواره ملی علمدار کربلا از طریق ارتباط و تماس با کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور  اعلام شده است.

 

حجت الاسلام چراغی پور تصریح کرد: در راستای اجرای این سوگواره همچنین طرح ملی نذر علمدار کربلا با همکاری ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور و  نماینده ویژه حرم مطهر حضرت ابوالفضل العباس(ع) در استان ایلام به منظور جمع آوری کمک ها و نذورات مردمی برای بازسازی عتبات عالیات اجرا می شود.

 

وی با اشاره به اهدای ۴۰ هزار بسته فرهنگی متبرک حرم مطهر حضرت ابوالفضل العباس(ع) در سطح کانون های مساجد کشور، گفت:  آثار و تولیدات اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام با موضوع آواها و نواهای عاشورایی از طریق فضای مجازی جمع آوری شده و اگر شرایط شیوع ویروس کرونا اجازه دهد این سوگواره به صورت حضوری با حضور مسولان کشوری همزمان با ایام اربعین حسینی برگزار خواهد شد و در غیر این صورت مراسم اختتامیه آن  از طریق فضای مجازی برگزار می شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام با اشاره به اینکه  در سال گذشته نزدیک به  240 اثر از نقاط مختلف کشور به دبیرخانه این سوگواره ارسال شد، گفت: در صورت برگزاری مراسم اختتامیه این سوگواره از طریق فضای مجازی، این برنامه با حضور ریاست محترم ستاد و مدیران ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور و  همچنین با قرائت پیام مراجع عظام و حضور نمایندگان حرم مطهر حضرت ابوالفضل العباس(ع) برگزار می شود.

 

گفتنی است، هفتمین سوگواره ملی «علمدار کربلا» با موضوع «آواها و نواهای عاشورایی» با محوریت شخصیت حضرت ابوالفضل (ع) در ۳ بخش مداحی و نوحه‌خوانی، چاووش‌خوانی و لالایی‌خوانی به میزبانی استان ایلام در ایام اربعین حسینی سال جاری برگزار می شود.


 

پایان پیام/92

منبع: شبستان

کلیدواژه: علمدار کربلا ایلام کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام آواها و نواهای عاشورایی میزبانی استان ایلام هفتمین سوگواره ملی طریق فضای مجازی استان ایلام حضرت ابوالفضل برگزار می شود علمدار کربلا مساجد کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۹۱۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هجوم ملخ‌ها به مزارع روستای لندی منطقه میانکوه


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهار محال و بختیاری، مدیر جهاد کشاورزی اردل گفت: ملخ‌ها به مزارع کشاورزی روستای لندی حمله کرده و در حال پیشروی هستند.
وحید طهماسبی افزود: کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان و مرکز جهاد کشاورزی میانکوه در حال رصد و پایش این مناطق هستند و هر جایی که جمعیت به حدی برسد در همان محل کانون کوبی و سم پاشی صورت می‌گیرد.
وی ادامه داد: این آفت ابتدا از منابع طبیعی شروع به خسارت می‌کند و بعد وارد مزارع می‌شود و مدام میزبان عوض می‌کند و به همین دلیل میزان خسارت دقیق آن مشکل است و مناطق بعدی نقاطی است که در مجاورت کانون‌ها قرار دارد و بسته به میزان خوش خوراکی میزبان متغیر است.

دیگر خبرها

  • مهم‌ترین نکته جشنواره امام رضا(ع) امسال، حضور میدانی است/ جشنواره فیلم رضوان به برکت جشنواره امام رضا(ع) برگزار می‌شود
  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • کرمان میزبان جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی است
  • هجوم ملخ‌ها به مزارع روستای لندی منطقه میانکوه
  • فعالیت ۲۹ موکب همدان در ایام اربعین در نجف و کربلا
  • نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان برگزار می‌شود 
  • مرحله استانی دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار شد
  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند