Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-27@01:03:27 GMT

بوم‌گردي ؛ سفري مسئولانه و اقامتي متفاوت

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۹۱۶۸۷

بوم‌گردي ؛ سفري مسئولانه و اقامتي متفاوت

بوم‌گردي
قبل از هر چيز بايد با واژه بوم‌گردي آشنا شويم. اين كلمه از دو بخش اکو«Eco» و توريسم «Tourism» تشکيل شده است. اکو در زبان يوناني، به معناي آميزه‌اي از مفاهيم محيط زيست و زيستگاه است و توريسم نيز معناي گردشگري مي‌دهد. معادل اکوتوريسم در فارسي، بوم‌گردي است.
در تعريف بوم‌گردي مي‌توان عنوان كرد كه نوعي مسافرت پايدار و بي‌ضرر در دل طبيعت است، به طوري كه از محيط زيست حمايت و به حفظ آن کمک مي‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در تعريفي ساده‌تر كه انجمن بين‌المللي بوم‌گردي آن را ارائه داده، بوم‌گردي سفري مسئولانه به مناطق طبيعي ايران است كه باعث حفظ محيط زيست و در كنار آن بهبود رفاه مردم بومي مي‌شود.


بوم‌گرد
بوم‌گرد يا اکوتوريست هم به گردشگري مي‌گويند که از يک منطقه و جاذبه‌هاي آن ديدن كند و از امکاناتش بهره ببرد. اين بازديد، کمترين اثر منفي را بر ساختار محيط دارد، به اين دليل که بوم‌گرد خود را نسبت به محيط اطرافش مسئول مي‌داند و تلاش مي‌کند كه الگوي زيستي و فرهنگي مقصد سفرش را حفظ کند.


اقامتگاه بوم‌گردي
اقامتگاه بوم‌گردي، جايي براي اقامت مسافران است؛ محلي که با فرهنگ و جغرافياي آن منطقه نيز منطبق است. در سال‌هاي اخير اين اقامتگاه‌هاي محلي در ايران به طور قابل توجهي مورد استقبال قرار گرفته‌اند. اقامتگاه‌هاي زيبايي که حضور در آنها مي‌تواند شما را به عمق تاريخ ببرد و آرامش را مهمان لحظاتتان كند. اين اقامتگاه‌ها نقطه مقابل هتل‌ها و مهمانسراها هستند. به ندرت پيش مي‌آيد كه اقامتگاه‌هاي بوم‌گردي كه در يک منطقه جغرافيايي قرار گرفته‌اند، شبيه به هم باشند. بوميان مناطق مختلف جغرافيايي ايران طبق فرهنگ منطقه خود به ساخت چنين اقامتگاه‌هايي روي آورده‌اند يا اينكه خانه‌هاي قديمي و روستايي‌شان را طوري بازسازي كرده‌اند که باعث جذب مسافر شود. مالکان اين اقامتگاه‌ها اصرار دارند كه همه چيز در اين مكان‌ها به سبك سنتي باشد، همين مساله هم وجه تمايز آنها با هتل‌هاي چند ستاره است.

ادامه دارد...


- شبنم اعماري

 

منبع: پارسینه

کلیدواژه: اقامتگاه ها بوم گردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۹۱۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۱۰۰۰ متر از اراضی ملی منطقه گشت رودخان فومن

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا بابایی اظهار کرد: ۱۰۰۰ متر مربع از اراضی ملی در منطقه گشت رودخان رفع تصرف شد.

بابایی همچنین از تخریب چند بنای غیر مجاز ساخته شده در این زمین‌ها خبر داد و افزود: با باز پس گیری این زمین‌ها ۲ متصرف به مراجع قضائی معرفی شدند.

وی با اشاره به اینکه ارزش این زمین‌ها در این منطقه حداقل متری ۸ میلیون تومان است، افزود: مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان فومن برای صیانت از عرصه‌های طبیعی و ملی شبانه روز در حال گشت و کنترل مناطق تحت مدیریت هستند.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فومن از شهروندان و دوستداران محیط زیست خواست: در صورت مشاهده تخریب، تصرف و آلودگی محیط زیست موارد را در اسرع وقت به نزدیک ترین اداره حفاظت محیط زیست اطلاع دهند.

کد خبر 6088915

دیگر خبرها

  • اردوی هفت گردی به مناسبت هفته فرهنگی در منطقه ۷ شهرداری اصفهان
  • ۷ بوم‌گردی برتر یزد که باید بشناسید
  • خط و نشان محیط زیست و میراث فرهنگی در میانکاله برای یکدیگر
  • ممنوعیت چیدن ریواس در منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم
  • رفع تصرف ۱۰۰۰ متر از اراضی ملی منطقه گشت رودخان فومن
  • اظهارنظر وزیر دفاع پاکستان درباره خط لوله گاز با ایران
  • اقامتگاه ییلاقی پادشاهان قاجار و پهلوی اینجاست
  • بهره‌برداری از حمام بیگ‌جوان چایپاره با کاربری اقامتگاه بوم‌گردی
  • فلسفه چینی: سفری به ژرفای اندیشه شرقی
  • برای احیای خاک آلوده به پلاستیک، ۵۰۰ سال زمان لازم است