Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@22:14:26 GMT

با کمک یکدیگر آجر به آجر مدرسه بسازیم

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۹۱۶۹۱

با کمک یکدیگر آجر به آجر مدرسه بسازیم

ایسنا/قزوین مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین گفت: پویش مردمی آجر به آجر، پویش برای مشارکت همگانی در ساخت مدرسه است، این پویش مسئولیت‌پذیری اجتماعی است که کمک‌های مردمی را برای روزهای بحران تمرین می‌کنیم تا در صورت بروز مشکلات اجتماعی همه این مسئولیت‌پذیری را داشته باشیم.

عسگرعلی جوانبخت در نشست خبری که امروز ۱۵ شهریور در سازمان نوسازی مدارس استان قزوین برگزار شد، با اشاره به پویش مردمی آجر به آجر تصریح کرد: در طرح پویش مردمی آجر به آجر همه می‌توانند خیر شوند و خیرین به هراندازه که در توان دارند حتی به‌اندازه خرید یک آجر می‌توانند در مدرسه‌سازی سهیم شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: درگذشته راه‌هایی برای جذب خیرین وجود داشت و از روش سنتی استفاده می‌کردیم اما امروز به مشارکت خرد روی آوردیم و امیدواریم پویش آجر به آجر بتواند نقش مؤثری در جذب مشارکت‌های مردمی در امر ساخت‌وساز داشته باشد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین اظهار کرد: بیش از ساخت مدرسه؛ فرهنگ ایثار و فداکاری برای ما اهمیت دارد و برازنده جامعه اسلامی ما نیست که در کل استان تنها ۳۰۰ خیر داشته باشیم با توجه به جمعیت استان انتظار داریم مشارکت در کار خیر بیش از این باشد بنابراین ترویج فرهنگ خیر برای ما مهم است.

وی خاطرنشان کرد: جامعه هدف ما دانش آموزان هستند و اگر می‌خواهیم انسان‌ساز باشیم بهتر است مدرسه بسازیم، ایجاد فضای فیزیکی مدرسه به معنای ایجاد فضای اجتماعی، علمی و مذهبی است به همین دلیل مدرسه اساس سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش قرارگرفته است.

جوانبخت بیان کرد: اگر جامعه ما این فرهنگ را دنبال کنند شاهد رشد و نمو آموزش‌وپرورش خواهیم بود، باید همه اقشار جامعه اعم از دانش آموزان، کارکنان و حتی کسبه در این طرح مشارکت کنند و از آموزش‌وپرورش می‌خواهیم طرح آجر به آجر را در مدارس تبلیغ کنند، همچنین تعامل همه‌جانبه از سوی همه دستگاه‌ها برای اجرایی شدن طرح نیاز است.

وی یادآور شد: ما باید زمینه آموزشی را برای همه دانش آموزان فراهم کنیم و طرح تحولی آجر به آجر یک مانور مسئولیت‌پذیری اجتماعی است که کمک‌های مردمی را برای روزهای بحران تمرین می‌کنیم تا در صورت بروز مشکلات اجتماعی همه این مسئولیت‌پذیری را داشته باشیم، پویش مردمی آجر به آجر، پویش برای مشارکت همگانی در ساخت مدرسه است.

بخشندگی دل بزرگ می‌خواهد نه توان مالی

مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین یادآور شد: بخشندگی دل بزرگ می‌خواهد نه توان مالی، بنابراین نیاز به توانایی مالی نیست و از همه اقشار جامعه و هم استانی‌های محترم می‌خواهیم که سخاوتمندانه در پویش آجر به آجر جهت مدرسه‌سازی شرکت کنند و کمک‌های نقدی خود را به شماره کارت ۸۵۶۴- ۷۸۸۶- ۳۳۷۳- ۶۱۰۴ و شماره‌حساب بانک ملت: ۳۳۳۳۱۴۴۱۱۷ و شماره‌حساب بانک ملی ۰۱۴۴۱۱۴۴۱۱۰۰۳ واریز کنند.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون در شهرک‌های اقماری ازجمله اقبالیه، شریف‌آباد، بیدستان ۲۰ پروژه ساخت مدرسه نیاز داریم و حدود ۱۰ پروژه در مناطق سرتک، پونک و ولایت، ۵ پروژه در ملاصدرای غربی و شرقی، ۲ پروژه در شهرک ولایت نیاز داریم و درنهایت می‌توان گفت ما به ۷۵ واحد آموزشی و ۱۱۲۵ کلاس درس بااعتبار ۴۵۰ میلیارد تومان در سطح استان نیاز داریم.

جوانبخت یادآور شد: در حال حاضر ساخت هر مدرسه ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان نیاز دارد، ۱۱۸۶ کلاس درس نیاز به تخریب و بازسازی بااعتبار ۴۷۰ میلیارد تومان دارد، ۱۲۹۴ کلاس درس نیاز به مقاوم‌سازی دارد که برای این کار ۱۵۵ میلیارد تومان نیاز داریم و به طور کلی هم‌اکنون ۲۳ درصد از مدارس ما به تخریب و بازسازی نیاز دارند.

وی خاطرنشان شد: از سال ۱۳۹۲ تاکنون ۲۷۳ مدرسه و ۱۶۶۷ کلاس درس جدید در استان قزوین ساخته‌شده است، با ساخته‌شدن این مدارس و کلاس‌های درس ۲۵۰ هزار مترمربع به فضای آموزشی استان قزوین اضافه‌شده است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین در ادامه با اشاره به مدارس غیردولتی بیان کرد: ۲۵۹ واحد آموزشی داریم که در حال حاضر می‌توان گفت ۷۴ درصد واحدهای غیردولتی استیجاری، ۵/۱۹ درصد خریداری و ۶ و نیم درصد احداثی است، در حال حاضر ۲۱ هزار دانش‌آموز در مدارس غیردولتی درس می‌خوانند که از این میان ۵۰ درصد مدارس مقاوم هستند که زیبنده استان قزوین نیست.

وی بیان کرد: در خصوص وضعیت گرمایشی مدارس نیز استان قزوین پیشرو بوده و کارهای خوبی رقم‌زده است؛ تاکنون ۴۷۵۶ کلاس درس را استانداردسازی گرمایشی انجام دادیم و ۱۱۸۰ کلاس درس باقی‌مانده است و امیدواریم تا سال آینده تمام شود.

جوانبخت با اشاره به مسکن مهر شهرک مهرگان یادآور شد: در این شهرک به ۷۳۳ کلاس درس نیاز دارد، درواقع در مهرگان ۶۱ پروژه نیاز داریم که ۱۸ پروژه آن ساخته‌شده و ۵ پروژه در حال ساختند، البته هم‌اکنون ظرفیت کافی وجود دارد و همچنین ۳ هزار صندلی خالی داریم.

وی بیان کرد: از هفته اول دولت تا پایان سال ۳۰ پروژه شامل ۲۸ مدرسه و دو سالن ورزشی در نظر داریم اجرا کنیم، ۱۱۷ میلیارد تومان اعتبار کلی نیاز است که ۶۴ میلیارد تومان دولت هزینه کرده است و ۵۳ میلیارد تومان را خیرین تقبل کردند که نشان از افزایش مشارکت خیرین نسبت به سال‌های گذشته دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری مدرسه سازی خيرين مدرسه ساز نوسازی مدارس مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین مسئولیت پذیری نیاز داریم ساخت مدرسه یادآور شد کلاس درس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۹۱۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت و تغییر در جامعه از خط سیر مدرسه و معلم می‌گذرد

ایسنا/زنجان مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: اگر قرار بر پیشرفت و تغییر باشد، همه مسائل از خط سیر مدرسه و معلم می‌گذرد یقیناً توجه به دانش‌آموزان، معلمان و مدرسه می‌تواند بسیاری از گره‌ها را باز کند.

علی اسماعیلی امروز (دوشنبه ۱۷ اردیبهشت‌ماه) در برنامه متمرکز هفته گرامی‌داشت مقام معلم که در سالن همایش‌های بین المللی روزبه برگزار شد، اظهار کرد: در سایه تلاش جهادی همه عناصر موثر بر روند تعلیم و تربیت استان زنجان، شاهد توفیقات و موفقیت‌های خوبی در یک سال گذشته در استان بودیم که مدیون تلاش جهادی آنان هستیم.

وی با اشاره به ارتقاء خوب مناطق آموزش و پرورش استان زنجان در جایگاه رتبه‌بندی مناطق کلی کشور، افزود: منطقه‌ای داشتیم که بالای ۲۷۰ رتبه در سال گذشته جابه‌جایی داشت که بسیار حائز اهمیت است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در ادامه با بیان اینکه در خصوص خروجی امتحانات نهایی در سال گذشته، رتبه یازده کشوری را کسب کردیم، گفت: رتبه خروجی امتحانات نهایی در سال‌های گذشته حدود ۲۰ بود.

او در رابطه با توسعه و گسترش رشته‌های فنی- مهارتی در استان زنجان، افزود: رشته‌های فنی و مهارتی در استان گسترش و توسعه خوبی داشتند به نوعی که از برنامه‌ پیش‌بینی شده وزارت مطبوع درصد بیشتری داشت.

اسماعیلی در رابطه با رشد ساخت و ساز مدارس استان زنجان نیز اظهار کرد: طی سال گذشته اداره‌کل نوسازی مدارس استان زنجان حدود ۲۱۷ کلاس را به آموزش و پرورش استان تحویل داد که در نوع خود بی‌سابقه بوده است.

وی با بیان اینکه برنامه‌های متعددی از جمله توجه به اردوها و اردوگاه‌ها، توسعه فضاهای تربیتی و غیره سبب تغییر فضای تربیتی حاکم در مدارس استان زنجان شده است، افزود: کسب رتبه‌های علمی، المپیادی، قرآنی، فرهنگی در استان زنجان در سطح کشور جهش مناسبی داشته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه سال گذشته ۲۰ زمین چمن در مدارس زنجان افتتاح شده است، گفت: توزیع سالن‌ها و چمن‌های ورزشی غالبأ در مدارس محروم، روستایی و برای استفاده در مناطقی است که کمتر نسبت به این امکانات توجه شده بود، است.

او با اشاره به اینکه توزیع شیر بعد از سال‌ها در مدارس استان زنجان انجام شد که گامی در مسیر سلامت دانش‌آموزان بود، خاطرنشان کرد: اگر قرار بر پیشرفت و تغییر باشد، همه مسائل از خط سیر مدرسه و معلم می‌گذرد؛ یقیناً توجه به دانش‌آموزان، معلمان و مدرسه می‌تواند بسیاری از گره‌ها را باز کرده و از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تغییر سلیقه‌ای فرمول محاسبه حقوق رانندگان آژانس شهرداری قزوین
  • نخستین سرویس مدرسه تهران مخصوص بچه‌پولدارها بود
  • امسال ۵۰۰ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش اصفهان می‌شود
  • پیشرفت و تغییر در جامعه از خط سیر مدرسه و معلم می‌گذرد
  • تحقق نیمی از تعهدات خیران مدرسه ساز در سال گذشته
  • کمبود ۷۰ هزار نیروی پرورشی و مشاور در مدارس
  • بهره برداری از مدرسه ۶ کلاسه در سنندج
  • نرخ شهریه مدارس غیردولتی چه زمانی اعلام می شود؟/ امکان کاهش‌ شهریه برخی مدارس
  • تعیین «شهریه» مدارس غیردولتی ۳۱ اردیبهشت
  • ساخت ۱۱ مدرسه جدید در سیرجان