Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@17:25:50 GMT

به دنبال تشکیل تعاونی‌های دانش‌بنیان هستیم

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۹۲۹۶۹

به دنبال تشکیل تعاونی‌های دانش‌بنیان هستیم

ایسنا/البرز مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: در حوزه اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی رویکردهای کلی تمایل به تشکیل تعاونی های جدید با ماهیت دانش بنیان است.

حسین فلاح نژاد روز شنبه 15 شهریور در همایش تجلیل از تعاونگران برتر شهرستان ساوجبلاغ و نظرآباد گفت: هفته تعاون فرصتی است که خدمت تعاونگران باشیم و تقدیر شایسته ای از تلاش این افراد در حوزه های تولید، خدمات و کشاورزی  در سطح استان داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی در ادامه افزود: اتفاقی که امسال تصمیم بر انجام آن گرفتیم این است که این مراسم تقدیر  در دو مرحله، یعنی یک بار در سطح شهرستان کرج و یکبار هم در سطح ساوجبلاغ ، طالقان و نظر آباد برگزار شود. این  همایش اتفاق مبارکی است که سعی داریم در سال‌های بعد هم این جشنواره را با حضور تعاون گران برتر استان برگزار کنیم.

فلاح نژاد در ادامه گفت: تعاونی یک مدل کارآمد و اثربخش است برای آنکه در پرتو آن توانیم  کارهای مفید بخش انجام دهیم مانند فقر زدایی لازم است از طریق جمع آوری سرمایه های  خرد مردم و افزایش آن از طریق مدیریت واحد است مدیریتی که توسط خود مردم باشد.

 فلاح نژاد افزود: تعاون روشی است برای مردمی کردن اقتصاد همان چیزی که ما امروز به آن نیاز داریم، در واقع آن چه  در حال حاضر به عنوان گذر از مسائل و بحران های اقتصادی مطرح می شود یکی از مهمترین راهکار های آن تبدیل اقتصاد به اقتصاد خرد است. زمانی که  زمانی که اقتصاد  مردمی باشد می توانیم ببینیم که  به عدالت اجتماعی رسیدیم و زمانی که عدالت اجتماعی رعایت شود کرامت انسانی می رسیم و آن را حفظ می‌کنیم.

وی افزود: زمانی که کرامت انسان حفظ و به آن عمل شود به هدف غایی و نهایی خود که در اسلام هم به آن اشاره شده خواهیم رسید.

فلاح نژاد در ادامه اظهار کرد:  در حوزه اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی رویکردهای کلی تمایل به تشکیل تعاونی های جدید با ماهیت دانش بنیان است این رویکردی است که در حال حاضر در کل جامعه ما وجود کاری که باید در سطح کشور انجام شود این است که ما باید به سمت توسعه کمی و کیفی تعاونی‌های دانش‌بنیان برویم که این کار با تشکیل مرکز رشد و نوآوری در استان مهیا شده است بنابراین است که  مرکز رشد و نوآوری دیگری نیز  در سال ۹۹ در استان افتتاح شود تا به تسریع امور کمک کند.

 فلاح نژاد در ادامه اظهار کرد: یکی از کمیته هایی که  تاسیس شده  تشکیل، کمیته تعاونی های مشکل دار است که در حوزه اداره کل فعالیت می کند با توجه به اتفاقاتی که در چند وقت اخیر در حوزه مسکن رخ داده است و افزایش قیمت بی سابقه مسکن که شاهد آن بودیم اختلافات اساسی صورت گرفته و شدت یافت. ما برای این که این اختلافات به حوزه قضایی نکشد این کمیته ها را تشکیل دادیم تا مرکز داوری در اتاق تعاون تشکیل شود.

 انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی دانش بنیان فلاح نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۹۲۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در حوزه مالکیت فکری بسیار عقب هستیم

به گزارش خبرنگار مهر، به مناسبت روز جهانی مالکیت فکری رویدادی با مشارکت معاونت علمی، جهاد دانشگاهی، صندوق نواوری و شکوفایی، کانون مدیریت مالکیت فکری و قوه قضائیه برگزار شد.

در این رویداد روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور ضمن تاکید بر اینکه مالکیت فکری باید به صورت جدی در کشور مورد توجه قرار گیرد، گفت: معتقدیم اگر قرار باشد ساختمان و بنای اقتصاد دانش بنیان در کشور بنا شود نیاز به بن سازه‌ای دارد که این بن‌سازه فقط مالکیت فکری است.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور مزیت نسبی اقتصاد دانش بنیان را ارزشی دانست که توسط علم و فناوری در مقابل دارایی‌های فکری ایجاد می‌کند و گفت: ما سال‌ها در حوزه اقتصاد دانش بنیان و توسعه شرکت‌های دانش بنیان کار کرده‌ایم ولی مشاهدات نشان می دهد حدود ۹۸ درصد ارزش بازار ۱۰۰ شرکت بزرگ دنیا مربوط به دارایی‌های نامشهود است.

دهقانی ضمن بیان این مطلب که ان چیزی که برای شرکت‌ها ایجاد ارزش می‌کند، نیروهای‌ انسانی، فناوری‌ها، اعتبار و برند است، خاطرنشان کرد: در حوزه مالکیت فکری بسیار عقب هستیم و باید با سرعت بسیار زیادی در حوزه مالکیت فکری، ارزیابی و اعتبار بخشی کاری کنیم.

معاون علمی رئیس جمهور همچنین از توافق با مدیر وایپو (سازمان جهانی مالکیت فکری) برای برگزاری دوره‌هایی در حوزه مالکیت فکری برای اعتباربخشی به مجموعه های کارگذاری در ایران خبر داد و گفت : امیدواریم به زودی چندین تجربه موفق را در حوزه دارایی های نامشهود شرکت های دانش بنیان داشته باشیم.

وی با بیان این مطلب که ۹۰ درصد دارایی‌های شرکت‌های دانش بنیان دارایی‌های نامشهود است، گفت: امیدوارم با توجه به عزم جدی که در مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری وجود دارد به زودی شاهد یک نظام کارا برای ارزیابی و اعتبار بخشی در کشور باشیم.

کد خبر 6090812 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • صادرات ۸۰ میلیون دلاری محصولات تعاونی ها در مازندران
  • ۱۸۵ هزار نفر در کردستان عضو تعاونی‌ها هستند
  • بررسی ۱۰ هزار پرونده شکایت کارگران در کردستان
  • رشد ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم
  • فروش دانش‌ بنیان‌ها طی سال گذشته به ۵۳۰ هزار میلیارد تومان رسید
  • فعالیت ۱۰۴ هزار تعاونی در کشور
  • رشد بیش از ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم
  • تجلیل از نخبگان جامعه کار و تولید استان قزوین 
  • در حوزه مالکیت فکری بسیار عقب هستیم
  • ویدیو/ وقف دانش‌بنیان به دنبال پیشرفت علم و رفاه مردم است