Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-27@00:16:11 GMT

◄ پیش‌بینی ساخت 3 هزار مسکن اقدام ملی در اردبیل

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۹۴۶۰۶

◄ پیش‌بینی ساخت 3 هزار مسکن اقدام ملی در اردبیل

تین نیوز عادله جوادزاده :

اردبیل| مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: پیش‌بینی می‌کنیم در قالب طرح اقدام ملی مسکن 3 هزار نفر واجد شرایط در استان اردبیل متقاضی دریافت مسکن باشند. 

به گزارش تین نیوز، محبوب حیدری در نشست با خبرنگاران در اردبیل، اظهار کرد: با اتمام مسکن مهر 41 هزار و 350 واحد تحویل متقاضیان شده و به زودی در یک برنامه ملی شاهد بسته شدن پرونده مسکن مهر در استان اردبیل خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: با اتمام طرح مسکن مهر از سال گذشته مقدمات احداث مسکن در قالب طرح اقدام ملی شروع شده که درثبت نام اولیه 9 هزار نفر متقاضی شده‌اند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: با پالایش انجام شده از این تعداد 3 هزار نفر حایز شرایط شدند تا با واریز مبالغ اولیه کار احداث این واحدها شروع شود.

حیدری افزود: به غیر از اردبیل در سایر شهرهای استان زمین مورد نیاز برای ساخت واحد مسکونی تامین و در اختیار بنیاد مسکن قرار گرفته تا بدون هیچگونه مشکلی احداث واحدهای مسکونی در شهرهای زیر 100 هزار نفر شروع شود.

 

واگذاری زمین رایگان در قالب اقدام ملی

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل ادامه داد: در شهر اردبیل زمین مورد نیاز برای 2 هزار متقاضی مسکن اقدام ملی تامین شده تا با کمترین قیمت در اختیار سازندگان و پیمانکاران قرار گیرد.

حیدری با بیان اینکه زمین به شکل رایگان تامین شده و در اختیار سازندگان و پیمانکاران قرار گرفته، تصریح کرد: متقاضیان در قالب این طرح هیچگونه مبلغی را از بابت زمین پرداخت نمی‌کنند ولی ریالی درآمد نیز نصیب راه و شهرسازی استان نمی‌شود.

وی تنها هزینه این طرح را ساخت مربوط به ساخت و ساز اعلام کرد و گفت: تمام تلاش ما بر این است تا افراد فاقد مسکن در سایه این طرح صاحبخانه شوند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل بیان کرد: عملیات ساخت 540 واحد آغاز شده و هم اکنون در مرحله اسکلت‌بندی است و تلاش بر این است تا به سرعت عملیات احداث این مجموعه به اتمام برسد.

حیدری به واگذاری زمین برای احداث این واحدها اشاره کرد و افزود: برای تعاونی‌ها و سازندگان زمین مورد نیاز در شهرک نیایش، الهیه و وحدت اردبیل تامین شده تا نسبت به ساخت واحدهای مسکونی طرح اقدام ملی همت کنند.

وی اظهار کرد: قیمت ساخت و ساز این واحدها پائین است و در کنار آن پروژه‌های مشارکتی نیز در حال اجراست.

 

احتمال افزایش وام 100 میلیون تومانی اقدام ملی

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در این طرح هرچقدر آورده متقاضیان بیشتر باشد، پروژه در فاصله زمانی کوتاه تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد که در حال حاضر 100 میلیون تومان وام برای اجرای این طرح پیش‌بینی شده است.

حیدری گفت: ما در جلسات ویدئوکنفرانس با وزیر راه و شهرسازی درخواست کردیم تا وام 100 میلیون تومان به 200 میلیون تومان افزایش یابد تا متقاضیان مشکلی در تامین آورده اولیه نداشته باشند که در این زمینه انتظار می‌رود تصمیم‌گیری مناسب و به موقع اتفاق بیفتد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل تصریح کرد: واحدهای مسکونی اقدام ملی در متراژ 85 تا 92 متر احداث می‌شود و تلاش بر طراحی و اجرای نمای مناسب و کیفیت اجرای پروژه‌هاست.

 

اجازه خرید و فروش به طرح مسکن اقدام ملی نخواهیم داد

حیدری با بیان اینکه واحدهای مسکونی اقدام ملی با مشخصات فنی و کیفی مناسب طراحی و اجرا می‌شود، گفت: در طرح اقدام ملی تلاش بر این است تا جلوی خرید و فروش واحدهای مسکونی گرفته شده و به هیچ وجه اجازه این کار در بازار داده نشود.

وی در مورد خانه‌های خالی در استان اردبیل نیز بیان کرد: هرچند آمار دقیق در این زمینه را سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی دارد، بیشترین خانه‌های خالی در اردبیل و سرعین وجود دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: راه و شهرسازی مسکن مهر اقدام ملی مسکن واحدهای مسکونی طرح اقدام ملی هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۹۴۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردبیل آماده‌ی ساماندهی حوزه ساخت‌وساز شد

ایسنا/اردبیل شهردار اردبیل از اتمام بازنگری طرح تفصیلی شهر اردبیل خبر داد و گفت: طرح تفصیلی شهر اردبیل پس از یک دهه وقفه در وزارت راه و شهرسازی تصویب و ابلاغ شد.

محمود صفری ۶ اردیبهشت در جلسه رسمی شورای اسلامی شهر اردبیل با بیان این‌که با اجرای طرح تفصیلی شهر اردبیل، بخش عمده مشکلات شهری رفع خواهد شد، افزود: با اجرای این طرح،  که در قالب پهنه بندی و با احصاء کمبودها و معضلات شهری تهیه شده ضمن رفع نواقص و کاستی‌های طرح تفصیلی قبلی، نگاه ویژه‌ای به تامین کمبود سرانه‌های عمومی شهر و رساندن سرانه‌های مورد نیاز به استاندارد کشوری شده‌ است.

شهردار اردبیل ادامه داد: همچنین جبران کمبودهای مناطق کم برخوردار و توسعه متوازن و یکسان مناطق مختلف شهر از محور اصلی طرح تفصیلی جدید است.

صفری بیان کرد: قطعا اصلاح ضوابط و موارد مدنظر در طرح تفصیلی باعث نوسازی، بهسازی، رونق و توسعه شهر در جهات مختلف خواهد بود و شهروندان عزیز به زودی شاهد ثمرات مثبت این طرح می‌شوند.

وی به مبادی ورودی‌های شهر نیز اشاره کرد و گفت: اصلاح و توسعه مبادی ورودی‌های شهر اردبیل نیز در جهت ساماندهی ورودی‌ها در برنامه قرار دارد که با ساماندهی مبادی ورودی شهر، شاهد توسعه، رونق و وضعیت بصری مناسب و در شأن کلانشهر اردبیل خواهیم بود.

شهردار اردبیل در پایان از استاندار و اعضای کمیسیون ماده پنج استان قدردانی کرد و افزود: قطعا بدون حمایت این عزیزان و همراهی صورت گرفته طرح تفصییلی تصویب و به اتمام نمی‌رسید.

صفری در ادامه همچنین از رئیس و اعضای شورای شهر اردبیل به جهت حمایت و تصویب طرح، قدردانی کرد و گفت: بی‌شک دستیابی و اتمام طرح مذکور در سایه تلاش اعضای شورای شهر و معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اردبیل بوده و ابلاغ آن با پیگیری‌های آقای نیکزاد، نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی توسط شورای عالی معماری و شهرسازی صورت گرفت.


انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی هوای استان اردبیل در ۵ روز آینده
  • تصویب طرح تفصیلی اردبیل/ شهر اردبیل آماده‌ی ساماندهی حوزه ساخت و ساز شد
  • توسعه فضاهای بهداشتی و درمانی در شهرستان اردبیل در دست اقدام است
  • اردبیل آماده‌ی ساماندهی حوزه ساخت‌وساز شد
  • ساخت بیش از ۵۰ واحد مسکونی در صومعه سرا
  • بهره‌برداری از ۲۴۰ پروژه عمران روستایی در استان اردبیل
  • اقدام تاثیرگذار دانشگاه محقق اردبیلی در برگزاری کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها
  • برخورد جدی با دستگاه‌هایی که مرتکب ترک فعل شوند
  • مقاوم سازی بیش از ۴ هزار واحد مسکن روستایی
  • ساخت ۱۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در استان بوشهر