Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@05:21:19 GMT

تاثیر داروهای نوین دیابت در کاهش مشکلات قلبی و عروقی

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۹۵۰۰۷

تاثیر داروهای نوین دیابت در کاهش مشکلات قلبی و عروقی

به گزارش خبرگزاری مهر، بابک شریف کاشانی، درباره ارتباط بیماری دیابت با مشکلات قلبی و عروقی، اظهار داشت: از مدت‌ها قبل عامل خطر بیماری‌های قلبی و عروقی در افراد مبتلا به دیابت شناخته شده بود، ولی به ‌رغم این مسئله درمان‌های دیابت به صورتی بود که سبب کاهش عوارض قلبی عروقی بیماران نمی‌شد. بر همین اساس پزشکان همیشه تاکید بر پیشگیری از ابتلا به دیابت داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در حاشیه رویداد اینکرتین سامیت (INCRETIN SUMMIT) که با حضور هزار نفر از اساتید و متخصصان حوزه سلامت داخلی و خارجی به ‌صورت مجازی برگزار شد، افزود: در حال حاضر نیز همچنان به اصل پیشگیری توجه داریم، ولی خوشبختانه دسته‌ای از داروهای جدید به بازار داروهای کشور عرضه شده‌است که سیر بیماری‌های قلبی عروقی و نارسایی قلب را در بیماران مبتلا به دیابت کاهش می‌دهد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، ادامه داد: این داروهای جدید نه فقط قند بیمار دیابتی را کنترل می‌کند بلکه عوارض این بیماری مانند مشکلات قلبی و عروقی را کاهش می‌دهد.

وی گفت: داروهای مورد نظر خوشبختانه در کشور در دسترس است و نمونه های داخلی و خارجی آن وجود دارد. دست پزشکان متخصص غدد و قلب و عروق برای تجویز این داروها باز است ولی مشکل در این زمینه، تحت پوشش نبودن داروها است که باید اقدامات لازم در این راستا توسط مسئولان مربوطه و سازمان‌های بیمه‌گر صورت گیرد.

رئیس بخش قلب بیمارستان مسیح دانشوری اظهار کرد: گروه‌های درمانی همیشه از گروه‌های بیمه‌گذار جلوتر هستند و در صورتی که این داروهای مورد نظر تحت پوشش بیمه قرار گیرند نتایج موثری جهت کمک به بیماران به همراه دارد.

شریف کاشانی گفت: داروهای جدید درمان دیابت تاثیر بسیار مثبت و فراتر از انتظاری در کاهش مشکلات قلبی و عروقی در میان بیماران دیابتی دارند که توجه به این موضوع توسط دست‌اندرکاران مربوطه بسیار حائز اهمیت است. امیدوارم هرچه زودتر این مسئله محقق شود.

کد خبر 5016436

منبع: مهر

کلیدواژه: دیابت بیماری های قلبی و عروقی ویروس کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی سیما سادات لاری واکسن آنفلوانزا سازمان غذا و دارو روز داروساز داروسازی سعید نمکی کووید 19 دانشگاه علوم پزشکی تهران تغذیه انسولین علیرضا زالی دانشگاه علوم پزشکی ایران مشکلات قلبی و عروقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۹۵۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق تمدن نوین اسلامی در مسیر آموزش و پرورش قرار دارد

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا رحیمی بعدازظهر پنجشنبه در همایش ائمه جماعات استان قم اظهار کرد: انقلاب اسلامی در طول این ۴۵ سال سرعت منحصر به فردی داشته و با قدرت و برنامه‌ای منسجم مسیر خود را طی می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم بیان کرد: نظام تعلیمی و تربیتی انقلاب اسلامی طی این سالیان مثمر ثمر بوده است و در آینده نیز تاثیر مطلوبی خواهد داشت.

وی افزود: اگر تعلیم و تربیت دچار اختلاف شود، یقیناً در ریل انقلاب اسلامی نیز تاثیر خواهد داشت.

رحیمی ابراز کرد: تحقق تمدن نوین اسلامی در مسیر آموزش و پرورش قرار دارد چراکه آموزش رکن اصلی آن می‌باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم خاطرنشان کرد: تعامل مسجد و مدرسه نقش موثری در تقویت نظام اسلامی دارد و آن مستلزم هم افزایی مضاعف می‌باشد.

کد خبر 6088752

دیگر خبرها

  • تاثیر این گیاه دارویی بر بیماری دیابت
  • تحقق تمدن نوین اسلامی در مسیر آموزش و پرورش قرار دارد
  • افزایش بیماران خاص در کرمانشاه
  • داروی اوزمپیک شخصیت افراد را تغییر می‌دهد؟
  • بیماری‌های قلبی و عروقی از شایع‌ترین علل مرگ‌ومیر در دنیا
  • بیماری‌های قلبی عروقی چالش بزرگ نظام‌های بهداشتی دنیا
  • بیماری های قلبی عروقی چالش بزرگ نظام های بهداشتی دنیا
  • شناسایی بیش از ۲۲هزار بیمار دیابتی در نیشابور
  • افزایش شیوع فیبریلاسیون دهلیزی در افراد میانسال
  • سلول درمانی یک روش نوین برای درمان دیابت