Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-05@20:39:27 GMT

ماهیت کلی تعاون در بخش مسکن با اهداف آن تعارض دارد

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۹۵۰۸۴

ماهیت کلی تعاون در بخش مسکن با اهداف آن تعارض دارد

اولاد با اشاره به اینکه تعاونی های مسکن با تعاونی های مسکن مهر متفاوت است، گفت: ماهیت کلی تعاون در بخش مسکن با اهداف آن تعارض دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، محمد اولاد شب گذشته (شنبه 15 شهریور) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما گفت: افرادی که وارد تعاونی های مسکن می شوند بیشتر برای استفاده از رانت این تعاونی هاست زیرا جنس تعاونی مسکن با تعاونی های دیگر متفاوت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

کارشناس مسکن گفت: برخی برای خانه دار شدن وارد تعاونی مسکن می شوند اما برخی برای استفاده از تسهیلات و سود این تعاونی ها به عضویت آن در می آیند.

 

اولاد افزود: تعاونی های مسکن با تعاونی های مسکن مهر متفاوت است و ماهیت کلی تعاون در بخش مسکن با اهداف آن تعارض دارد./

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: تعاونی ها تعاون تعاونی تعاونی های مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۹۵۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از دو طرح آبی در تابستان/از ماهیت سدچمشیر دفاع میکنیم

به گزارش خبرگزاری مهر، مهرزاد احسانی رئیس حوضه آبریز رودخانه زهره جراحی و حوضه‌های جنوبی شرکت مدیریت منابع آب ایران در خصوص طرح‌های قابل بهره‌برداری در سال جاری اظهار کرد: آبگیری و افتتاح سد «شهری کور» در حوضه آبریز بلوچستان جنوبی از جمله طرح‌هایی است که به انجام خواهد رسید.

وی تأکید کرد: با آبگیری و افتتاح این سد، ظرفیت و فرصت لازم برای توسعه بخش کشاورزی و صنعتی در این منطقه فراهم می‌شود.

احسانی با اشاره به دیگر طرح‌های آبرسانی وزارت نیرو در حوضه آبریز زهره جراحی افزود: از این میان طرح آبرسانی از «سد باغان» به شهرستان جم در استان بوشهر تا حداکثر تابستان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

رئیس حوضه آبریز زهره جراحی و حوضه‌های جنوبی بیان داشت: همچنین تعدادی طرح سد و آبرسانی نیز در دست توسعه است که برخی از آن‌ها ممکن است تا پایان سال بهره‌برداری شود که اطلاعات آن نیز متعاقباً اعلام می‌شود.

وی با اشاره به ضرورت احداث سد چمشیر و تأثیرات زیست محیطی این سد که در روزهای گذشته نیز حواشی را به وجود آورده بود، خاطرنشان کرد: تا پیش از احداث سد چمشیر، هیچ گونه تأثیرات کنترلی بر روی رودخانه زهره وجود نداشت، لذا سیلاب‌های به وجود آمده از منطقه خارج و وارد دریا می‌شد و قابل استفاده نبود.

احسانی گفت: بر همین اساس یکی از توصیه‌های مؤکد برای آب‌های خروجی از کشور به ویژه آب‌های خروجی به دریا این است که بتوان تا پیش از ورود آب به دریا به نحو مناسب از آن استفاده شود.

تأثیرات سد چمشیر بر کیفیت آب رودخانه زهره

وی اضافه کرد: رودخانه زهره جز معدود رودخانه‌هایی است که به صورت طبیعی با مشکل کیفی آب مواجه است؛ به این معنی که وقتی دبی آب در این رودخانه کاهش می‌یابد، غلظت شوری آب بالا می‌رود و به سبب وجود چشمه‌های شوری که وارد رودخانه می‌شود، این مشکل نیز شدت می‌یابد؛ بنابراین هنگامی که جریان آب بالا باشد، مشکل کیفی رودخانه مرتفع می‌شود.

رئیس حوضه آبریز رودخانه زهره جراحی و حوضه‌های جنوبی تصریح کرد: حدود ۶۵ درصد آب‌گذری از این رودخانه در چهار ماه سال اتفاق می‌افتد و چنانچه بتوان در این مدت آب‌گذری را کنترل و سیلاب به نحوی مهار شود که باعث افزایش دبی در رودخانه شود، کیفیت آب رودخانه نیز بهبود خواهد یافت که این مهم بر عهده سد چمشیر است.

وی ادامه داد: بیشترین مطالعات، راستی آزمایی و پایش‌هایی که برای یک سد در نظر گرفته شده بر روی سد چمشیر به کار رفته است و حداقل دو مؤسسه تحقیقاتی و پژوهشی نیز در حال رصد دائمی کیفیت آب این سد است.

احسانی خاطرنشان کرد: با وجود شرایط کم‌آبی و خشکسالی حاکم بر منطقه، وضعیت سد چیزی بهتر از پیش‌بینی‌های انجام شده در گذشته بوده و به طور کامل کارکرد خود را داشته است؛ بنابراین به صورت کامل از این سد دفاع می‌کنیم و اطمینان داریم هیچ گونه آسیب زیست محیطی برای منطقه نداشته است.

رفع کامل کمبود آب بلوچستان جنوبی / اعلام رضایت مردم از توزیع آب در حوضه مارون و هندیجان

وی با اشاره به وضعیت منابع آبی در حوضه‌های جنوبی کشور با تأکید بر اینکه در سال جاری، در حوضه بلوچستان جنوبی مشکل کمبود آب نخواهیم داشت، اضافه کرد: در استان هرمزگان به دلیل اینکه وضعیت بارش‌ها از ابتدای سال آبی تاکنون شرایط مناسبی نداشته، در تأمین آب کشاورزی تا حدودی با مشکل مواجه هستیم اما در تأمین آب شرب محدودیتی نخواهیم داشت.

احسانی در پایان با اشاره به وضعیت منابع آبی در جنوب استان فارس و خوزستان بیان کرد: در جنوب استان فارس نیز متوسط بارش‌ها نسبت به دراز مدت کمتر بوده که این موضوع زمینه‌ساز ایجاد مشکلاتی در خصوص تأمین آب کشاورزی منطقه است اما در تأمین آب شرب مشکلی نخواهیم داشت.

رئیس حوضه آبریز زهره جراحی و حوضه‌های جنوبی با بیان اینکه توزیع آب در حوضه مارون و هندیجان موجب رضایت مردم و کشاورزان بوده است، خاطرنشان کرد: در این حوضه آبریز کشت پاییزه به طور کامل تأمین آب شده است.

کد خبر 6096882 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • ۳۰ تفنگدار دریایی آمریکا زخمی شدند | ماهیت این حادثه فاش نشده است
  • جذب حدود ۹ میلیارد ریال حمایت مالی و تشویقی از تعاونی‌های آذربایجان‌غربی
  • تعاونی‌های تولید؛ مصداق مشارکت مردم در اقتصاد
  • حق مسکن افزایش پیدا کرد؟ | توضیحات مهم مدیرکل روابط کار وزارت تعاون
  • بهره‌برداری از دو طرح آبی در تابستان/از ماهیت سدچمشیر دفاع میکنیم
  • احیای تعاونی‌های صید و صیادی در سیستان و بلوچستان
  • هفته بیست و ششم لیگ برتر| اهداف متفاوت پرسپولیس و نساجی/ حفظ صدرنشینی استقلال به شرط شکست ذوب‌آهن
  • برای حل مشکلات تعاونی های مسکن چابهار عزم جدی وجود دارد
  • تعاونی‌های صید و صیادی در سیستان و بلوچستان احیا می‌شوند
  • بررسی تعارض منافع شرکت تعاونی کارکنان بنادر و گمرکات در ارائه برخی خدمات