Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-01@00:27:49 GMT

کلنگ زنی خط 10 مترو تهران؛ 18 شهریور

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۹۵۱۸۰

کلنگ زنی خط 10 مترو تهران؛ 18 شهریور

خبرگزاری آریا - شهر: خط 10 مترو تهران به طول 43 کیلومتر و 35 ایستگاه، روز سه شنبه 18 شهریور 1399 از نمایشگاه بین المللی تهران کلنگ زنی خواهد شد.
علی امام، مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) در گفتگو با شهر، درباره جزئیات خط 10 مترو تهران، توضیح داد: خط 10 مترو تهران از محدوده تهرانپارس (منطقه 4) آغاز و از مناطق یک، 3، 2 و 5 عبور می‌کند و درنهایت به وردآورد (منطقه 22) ختم می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او ضمن اشاره به تصویب طرح جامع حمل و نقل ریلی شهر تهران در اواخر بهمن 1398 توسط شورای عالی ترافیک، بیان کرد: خط 10 مترو تهران جزو چهار خط جدید طرح جامع حمل و نقل ریلی شهر تهران است. مناقصه انتخاب مشاور در اواخر سال گذشته برگزار شد و درنهایت اوایل امسال مشاور طرح جامع حمل و نقل ریلی شهر تهران تعیین شد و فعالیت خود را آغاز کرد.
امام با بیان اینکه خط 10 مترو تهران شامل پنج فاز اجرایی است، افزود: فاز اول ساخت مترو از محدوده نمایشگاه بین المللی تا محدوده کوهسار است. خط 10 مترو تهران به روش TOD یا توسعه حمل و نقل محور ساخته می‌شود.
او درباره تأمین منابع مالی ساخت این خط، گفت: منابع مالی پیشین برای تکمیل خطوط قبلی استفاده خواهد شد و برای ساخت هر خط جدید نیاز به منابع نقدی و به خصوص غیرنقدی است. این منابع غیرنقدی شامل املاک، زمین، مجتمع ایستگاهی، سرماهی گذاری بخش خصوصی و ... است که تأمین این موارد برای ساخت خط 10 مترو تهران درحال انجام است.
مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) در پاسخ به این پرسش که چه تعداد دستگاه حفاری تونل برای ساخت خط 10 مترو تهران وجود دارد، بیان کرد: درحال حاضر دو دستگاه TBM یا حفاری تونل در شهر تهران آزاد است و دو دستگاه دیگر در سال 1400 آزاد خواهد شد. چهار دستگاه حفار تونل در سال آینده می‌توانند برای ساخت خط 10 مترو و دیگر خطوط جدید مورد استفاه قرار گیرند.
خبرنگار: ملیکا هاشمی

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: خط 10 مترو تهران شهر تهران برای ساخت حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۹۵۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ روستای شهرستان درمیان آبرسانی می شود

به گزارش خبرنگار مهر، صبح دوشنبه طی مراسمی مراسم کلنگ‌زنی و آغاز عملیات پروژه آبرسانی به ۶ روستای شهرستان درمیان به همت خیرین جمعیت هلال احمر استان تهران ظهر امروز در این شهرستان برگزار شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان‌های تهران و خراسان‌جنوبی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار خراسان جنوبی، فرماندار درمیان و مسؤولان شهرستان و تعدادی از خیرین و حامیان جمعیت هلال احمر استان تهران میهمانان این مراسم بودند.

حامیان و خیرین جمعیت هلال احمر استان تهران در بدو ورود به شهرستان درمیان، از پایگاه امداد و نجات شهرستان بازدید کردند.

میهمانان مراسم سپس برای کلنگ زنی و آغاز عملیات پروژه آبرسانی به روستاهای محروم شهرستان درمیان به روستای قیک سفر کردند.

گفتنی است؛ خیرین در طرح نذر ملی خدمت، با همکاری جمعیت هلال احمر استان تهران ۲۹۷ انشعاب لوله آب را برای ۶ روستای محروم شهرستان درمیان تهیه و تحویل داده‌اند.

کد خبر 6092073

دیگر خبرها

  • آغاز ساخت ایستگاه مترو بازارک رباط کریم
  • آیین کلنگ زنی احداث ۱۳۴ واحد نهضت ملی مسکن در شهر گهرو برگزار شد
  • رکورد ساخت ایستگاه مترو در کرج شکسته شد
  • ۶ روستای شهرستان درمیان آبرسانی می شود
  • کندی سرویس‌دهی در خط ۵ مترو تهران
  • بازدید شبانه خبرنگاران از خط ۲ مترو شیراز
  • مدیریت ششم تکمیل خط ۶ و ۷ است سال گذشته ایستگاه های مهمی در این دو خط راه اندازی شد
  • راه اندازی دستگاه CT اسکن در بیمارستان ۱۷ شهریور رشت
  • آغاز ساخت پایگاه اورژانس جاده‌ای شهرک صنعتی در بویراحمد
  • از آغاز عملیات احداث خط ۱۱ تا نوسازی ۱۴۵۷ تاکسی