Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، ایگنازیو کاسیس" وزیر امور خارجه سوییس روز شنبه وارد اصفهان شد و پس از بازدید از آثار تاریخی و میراث فرهنگی شهر با جمعی از مسوولان و استادان دانشگاه این استان دیدار کرد.

برنامه دیدارهای وزیر خارجه سوییس با رئیس محترم جمهور، وزیر محترم امور خارجه و برخی دیگر از مقامات عالیرتبه کشورمان نیز در روزهای یکشنبه و دوشنبه انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رایزنی و تبادل نظر در مورد موضوعات مورد اهتمام مشترک در عرصه دوجانبه، منطقه ای و بین المللی و همچنین موضوعات مربوط به کانال مالی سوئیس از جمله محورهای اصلی مذاکرات و دیدارهای کاسیس با مسوولان جمهوری اسلامی اعلام شد.

به تاکید وزیر امور خارجه سوییس روابط عالی ۲ کشور ایران و سوییس بعد از دوران کرونا در حوزه های روابط علمی و گردشگری باید توسعه یابد که به اعتقاد کارشناسان سیاسی این راهبرد فرصتی است که کشورمان باید بیش از پیش بر تحقق این مهم گام بردارد.

کارشناسان معتقدند این راهبرد وزیر امور خارجه سوییس در واقع فرصتی برای دیگر کشورهای خارجی متخاصم  نیز است تا رویکردشان را نسبت به جمهوری اسلامی تغییر دهند.

"کاسیس" همچنین با اشاره به شرایط دشوار تحریم ها و سخت بودن ارتباطات میان کشورها، دیپلماسی علمی را راهکاری برای تعامل بیش از پیش کشورها در جهت صلح و آشتی برشمرد تا کشورها بتوانند از ظرفیت های موجود فی مابین نهایت بهره را ببرند.

ضرورت توسعه روابط ایران و سوییس در حوزه‌های علمی و گردشگری 

 وزیر امور خارجه سوییس گفت: معتقدم روابط عالی دو کشور ایران و سوییس بعد از کرونا در جهت روابط علمی و گردشگری توسعه یابد.

"ایگنازیو کاسیس" در دیدار با استاندار اصفهان با قدردانی از میزبانی خوب و محبت آمیز استاندار و مردم اصفهان گفت در تهران در دیداری رسمی یاد و خاطره یکصد سال فعالیت دیپلماتیک مشترک بین ۲ کشور ایران و سوییس گرامی داشته و جشن خواهد گرفت.
وی به روابط یکصد ساله بین این ۲ کشور اشاره کرد و افزود : از اواخر قرن ۱۹ با امضای توافقنامه صلح و تجارت بین  ایران و سوییس تاکنون ادامه داشته است.
وزیر امورخارجه سوییس افزود: صلح و تجارت ۲ عامل مهم در توسعه کشورهاست و بیش از یکصد سال از این مساله می‌گذرد و ما امروز در حضور شما هستیم تا بگوییم سوییس همواره به دنبال صلح و آرامش بوده است.
وی با اشاره به نقش میانجیگرانه سوییس بین ایران و آمریکا تصریح کرد: تلاش سوییس آن است که حداقل‌های گفت ‌و گوی بین ۲ کشور برقرار شود.
کاسیس بیان کرد: قبل از سفر به تهران و دیدار رسمی با رییس جمهور و وزیر امور خارجه مایل بودم از شهر زادگاه آقای ظریف بازدید کنم و گوشه‌ای از زیبایی‌های این شهر را بازدید کردم.

پشت تاریخ با عظمت اصفهان تمدنی عظیم قرار دارد

وی با بیان اینکه اصفهان به نصف جهان معروف است، تصریح کرد: اگرچه در بازدید از این شهر یک صدم زیبایی‌های اصفهان را ندیده‌ام ولی تصریح می‌کنم که اصفهان شهری شگفت‌انگیز و استثنایی است‌ که در پشت این عظمت تمدنی عظیم قرار دارد.

دیپلماسی علمی راهکاری برای تعامل بیشتر کشورهاست

وزیر امور خارجه سوییس با اشاره به شرایط دشوار تحریم ها و سخت بودن ارتباطات میان کشورها، دیپلماسی علمی را راهکاری برای تعامل بیش از پیش کشورها در جهت صلح و آشتی بیان کرد.

کاسیس در دیدار و گفت و گو با مسوولان دانشگاه صنعتی اصفهان در هتل عباسی اصفهان با تشریح دیدگاه ها و سیاست های این کشور درباره تعاملات علمی بین المللی بر توسعه دیپلماسی علمی میان ۲ کشور تأکید کرد.

 وزیر خارجه سوییس با تاکید بر استمرار و ارتقای همکاری های علمی مشترک میان ایران و سوییس با مرجعیت دانشگاه صنعتی اصفهان از فعالیت های علمی بین المللی این دانشگاه به عنوان مرجع همکاری های علمی ایران و سوییس قدردانی کرد.

مسوول میز سوییس و مدیر مرکز همکاری های علمی بین‌المللی دانشگاه صنعتی اصفهان در این دیدار با اشاره به تاریخچه همکاری علمی میان ایران و سوییس به ارائه گزارشی از روند تشکیل میز سوییس به عنوان مرجع ملی همکاری های علمی بین‌المللی میان ۲ کشور پرداخت.

سیما فاخران افزود: تعین روز مشترک علم ایران و سوییس پیشنهاد ویژه دانشگاه صنعتی اصفهان به نمایندگی از وزارت علوم جمهوری اسلامی ایران به منظور بررسی بیش از پیش توسط وزرای خارجه ۲ کشور است.

وی با بیان این که در حال پیگیری موضوع دیپلماسی علمی برای خواهرخوانده های اصفهان هستیم، اضافه کرد: دانشگاه صنعتی اصفهان به عنوان نماینده ایران در سال های گذشته ارتباطات مستمر علمی با دانشگاه ها و مراکز علمی کشور سوییس داشته است.

محمدجواد امیدی قائم مقام رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان در امور بین الملل و توسعه زیرساخت های فناوری نیز در این دیدار گزارشی از گرانت ها و ابزارهای حمایتی از پژوهش های مشترک دانشمندان ایرانی و سوییسی و توسعه همکاری‌های آینده ارائه کرد.

دانشگاه صنعتی اصفهان، مرکز هماهنگ‌کننده ارتباط علمی با کشور سوییس است و پس از سفر وزیر علوم سوییس به ایران در سال ۹۷، مقرر شد محققان ایرانی و سوییسی طرح‌های مشترک ارائه کنند؛ همکاری دانشگاه صنعتی اصفهان با دانشگاه‌های سوئیس در زمینه‌های مختلف در حال انجام است.
 

اصفهان ظرفیت‌ خوبی برای توسعه مناسبات ایران و سوییس دارد

استاندار اصفهان گفت: این استان ظرفیت‌های خوبی در حوزه گردشگری و سرمایه‌گذاری در زیر ساخت‌های این صنعت از جمله ساخت هتل برای توسعه مناسبات ایران و سوییس دارد.

عباس رضایی در دیدار با وزیر امور خارجه سوییس در اصفهان افزود: ایران و سوییس در عین روابط دوستانه و احترام متقابل از ظرفیت‌های قابل توجهی برای توسعه مناسبات در حوزه های مختلف برخودار دارند.
وی ادامه داد: نقشه راه این ارتباطات در سفر رییس جمهوری اسلامی ایران به سوییس رقم خورد و با امضای ۲ رییس جمهوری این کشورها از منظر مناسبات دوستانه در شرایط خوبی قرار دارند.
 استاندار اصفهان تصریح کرد: اصفهان علاوه بر جذابیت‌های تاریخی و گردشگری، در ابعاد فرهنگی، دانشگاهی و علمی شرایط خاص خود را دارد.
وی ادامه داد: استان اصفهان توانمندی‌های بسیار خوبی در حوزه صنعتی، مبتنی بر شرکت‌های بزرگ، متوسط و کوچک دانش بنیان دارد و می تواند در مسیر توسعه بین 2 کشور نقش مفیدی داشته باشد.
رضایی تصریح کرد: این استان طرفیت‌های خوبی برای سرمایه گذاری در بخش‌های حمل و نقل، کشاورزی، دارویی، پتروشیمی، نفت و گاز و سایر بخش‌ها داراست و از سوی دبگر بازار ۸۵ میلیونی ایران فرصت خوبی برای شرکت‌های سوییسی است.
وی اضافه کرد: سوییس دارای مزیت‌های بسیار عالی در راستای توسعه علم و فناوری است و خوشبختانه ایران در سالهای پس از انقلاب در این زمینه گام‌های موثری برداشته است که این مساله می‌تواند در نقش موثری در توسعه پارک‌های علم و فناوری و مراکز فناوری و رشد در ۲ کشور داشته باشد.
استاندار اصفهان بیان کرد: امروز بسیاری از دانشجویان ایرانی در دانشگاه‌های سوییس در حال تحصیل هستند و این از دیگر زمینه‌های تعامل 2 کشور است.
وی با اشاره به جاذبه‌های تاریخی و گردشگری اصفهان افزود: تعیین روزی به عنوان روز اصفهان و سوییس می‌تواند  زمینه معرفی ظرفیت‌های گردشگری در هر ۲ کشور  را فراهم کند.
استاندار اصفهان با اشاره به نقش سویس در میانجیگری بین ایران و برخی کشورها گفت: نگرش مثبت در خصوص توسعه صلح و آرامش در اصل نگرش دینی ما است.
وی با اشاره به همزیستی ادیان و مذاهب مختلف در ایران ادامه داد: در این استان پیروان ادیان اسلام، مسیحی، یهودی و زرتشتی با آرامش هرچه تمام‌تر در کنار هم زندگی مسالمت آمیزی دارند و هیچگاه مشکلی نداشته‌ و همواره همسایگانی خوب برای همدیگر بوده‌اند.

روابط ایران با سوئیس همواره روابطی رو به جلو و پیشرفت بوده و در طول مذاکرات هسته ای هم که چندین دور آن در ژنو برگزار شد، دولت سوئیس با حسن نیت کامل میزبانی شایسته‌ای داشت. روابط دو کشور حتی در شرایط سخت هم همواره برقرار بوده است. همچنین دولت سوئیس علاوه بر اینکه حافظ منافع آمریکا در ایران است، حافظ منافع ایران در کانادا و حافظ منافع متقابل ایران و عربستان در دو کشور هست و لذا علاوه بر ابعاد دوجانبه، روابط دو کشور دارای  گستردگی موضوعی در این ارتباط نیز می باشد.

این روابط در سطوح مختلف در چارچوب نقشه راهی که درسفر سال ۹۵ رئیس جمهور سوئیس به تهران پی ریزی و متعاقب آن در سفر سال ۹۷ دکتر روحانی به سوئیس مورد تایید قرار گرفت، پیگیری می شود.

برچسب‌ها سوئیس روابط خارجی وزارت امور خارجه اصفهان جهانگردی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سوئیس روابط خارجی وزارت امور خارجه اصفهان جهانگردی سوئیس روابط خارجی وزارت امور خارجه اصفهان جهانگردی وزیر امور خارجه سوییس دانشگاه صنعتی اصفهان استاندار اصفهان علمی بین المللی همکاری های علمی جمهوری اسلامی دیپلماسی علمی ایران و سوییس بیش از پیش دو کشور ۲ کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۹۵۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی استفاده کنند

معاون اول رئیس جمهور در دیدار با وزیر تجارت عراق گفت: روابط دوستانه،‌ عمیق و تاریخی دو کشور ایجاب می‌کند که در تبادلات تجاری و اقتصادی، به جای استفاده از ارز کشور ثالث، از پول ملی خود استفاده کنیم. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور ظهر امروز دوشنبه در دیدار سلمان الغریری وزیر تجارت عراق، با بیان اینکه توفیقات دولت و ملت عراق همواره برای جمهوری اسلامی ایران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده است اظهار امیدواری کرد روز به روز شاهد افزایش توفیقات و رفاه مردم دو کشور باشیم.

مخبر: ایران به دنبال روابط برد برد با کشورهاست مخبر با تاکید بر لزوم گسترش مناسبات اقتصادی و ارتقاء سطح همکاری‌های تجاری جمهوری اسلامی ایران و عراق گفت: روابط تهران و بغداد نزدیک، مستحکم و صمیمانه است و اتحاد دو کشور مایه ضرر و زیان و ترس دشمنان و نقطه امیدواری و رفاه دو ملت است و مردم دو کشور طعم شیرین این اتحاد را در گسترش مناسبات اقتصادی فیمابین خواهند چشید.

وی همچنین لازمه توسعه مناسبات اقتصادی ایران و عراق را تسهیل همکاری بخش خصوصی دو کشور دانست و افزود: بخش خصوصی ایران به دلیل روابط صمیمانه دو کشور و همچنین وجود عتبات عالیات، انگیزه بالایی برای فعالیت در عراق دارند که لازم است کمیسیون همکاری‌های مشترک، موانع پیش روی توسعه مراودات تجاری فی مابین را شناسایی و نسبت به رفع این مشکلات اقدام کند.

معاون اول رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه ایران و عراق باید در مبادلات اقتصادی از ارز ملی خود استفاده کنند تصریح کرد: روابط دوستانه،‌ عمیق و تاریخی دو کشور ایجاب می‌کند که در تبادلات تجاری و اقتصادی، به جای استفاده از ارز کشور ثالث، از پول ملی خود استفاده کنیم.

مخبر در بخش دیگری از سخنان خود از وعده صادق و پاسخ محکم جمهوری اسلامی ایران به رژیم اشغالگر قدس بعنوان یک نقطه تاریخی یاد کرد و اظهار داشت: امروز هیمنه آمریکا و اسرائیل با ایستادگی محور مقاومت کاملا در هم شکسته و علی رغم اینکه آنها تمامی امکانات خود را بسیج کرده‌اند نتوانسته‌اند به اهداف خود دست پیدا کنند به همین دلیل به کشتار زنان و کودکان در غزه روی آوردند.

وزیر تجارت عراق نیز در این دیدار ایران را سرزمین تاریخ،‌ تمدن و اندیشه توصیف کرد و گفت: بغداد به دنبال تقویت جدی در مناسبات تجاری با تهران است و این موضوعی است که نخست وزیر عراق نیز آن را به‌عنوان یک اولویت دنبال می‌کند.

سلمان الغریری با اشاره به وجود کالاها و محصولات ایرانی در عراق خاطر نشان کرد: عراق بازار خوبی برای کالاهای ایرانی است و ما همواره خواهان تقویت واردات محصولات ایرانی به عراق هستیم.

وزیر تجارت عراق از ایران بعنوان یکی از مهمترین شرکای تجاری خود یاد کرد و افزود: به‌عنوان وزیر تجارت عراق و رئیس طرف عراقی کمیسیون همکاری‌های مشترک دو کشور آمادگی دارم موانع و مشکلات پیش روی تجار ایرانی را برای توسعه فعالیت‌های خود در عراق مرتفع کنم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی تجارت ۲۰ میلیارد دلاری با عراق/ احداث شهرک صنعتی مشترک
  • خاندوزی : فصل جدیدی از توسعه اقتصادی ایران و عراق آغاز شد
  • ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی استفاده کنند
  • کنگره ملی طب ایرانی، فرصتی برای احیای میراث کهن و ارتقای سلامت جامعه
  • وزیر خارجه: قطع روابط با اسرائیل در توقف نسل کشی مهم است
  • آمادگی ایران برای برگزاری دومین کمیسیون مشترک‌ همکاری‌ها با مالی
  • تمجید مالی از واکنش مناسب ایران علیه رژیم صهیونیستی
  • روحیه مبارزه و شجاعت ایران را تمجید می‌کنیم
  • هاکان فیدان: توسعه روابط با ایران اولویت مهم ترکیه دانست
  • تاکید وزیر خارجه مصر بر تقویت روابط مردمی و گردشگری با ایران