Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام ادیب یزدی گفت: خطبا، مداحان و ائمه جماعات، خود را وقف مکتب تشیع کرده و باور دارند حضرت ولی‌عصر (عج) متولی رزق آنان است. اما سکوت آنان نباید غافل‌مان کند که این گروه به ویژه در مساجد کم‌برخوردار از آسیب‌دیدگان کرونا هستند.

حجت الاسلام والمسلمین «مرتضی ادیب یزدی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا جامعه بشری را وارد مرحله جدیدی کرده است، اظهار کرد: کاهش امکان برگزاری حضوری مجالس مذهبی، ترحیم و عروسی، و افزایش برنامه ها در فضای مجازی، تنها یکی از اتفاقات در این دوره است که باید این واقعیت را بپذیریم و آن را از قالب تهدید به فرصت تبدیل کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

    دبیر سابق جامعه مبلغین تهران افزود: کاهش درآمد بسیاری از اقشار جامعه به ویژه کارگران، دبیران حق التدریس و سایر کسانی که حقوق ثابت ندارند، اتفاق تلخ دیگری است که در این دوره روی داد که البته با تدبیر حکیمانه مقام‌ معظم رهبری، حرکت خوبی در کشور برای کمک به این دسته از افراد شکل گرفت که نقش مساجد، هیئت های مذهبی، گروه های جهادی و قرارگاه های فرهنگی در گسترش این حرکت، کم نظیر و بلکه بی نظیر بود.     وی اضافه کرد: گروه دیگری در کشور با همین مشکل روبرو شد ولی به دلیل قداست کارشان، نه خود آنها و نه دیگران نمی توانند از مشکلات آنان به راحتی نام ببرند. ائمه جماعت مساجد به ویژه مساجد کم برخوردار، خطبا و ذاکران اهل بیت (ع) این دسته را تشکیل می دهند، این گروه با تعطیل شدن مجالس مذهبی و روضه ها عملا اشتغال خود را از دست داده اند.     ادیب یزدی ادامه داد: خطبا، مداحان و ائمه جماعات، خود را وقف مکتب تشیع کردند و باور دارند که حضرت ولی عصر (عج) متولی رزق آنان است از این رو درد و رنج خود را فریاد نمی زنند یا تحصن نمی کنند و در یک کلام، اعتراض نمی کنند.     وی افزود: سکوت این گروه نباید ما را از انجام وظیفه نسبت به آنان غافل کند از این رو ما در جامعه مبلغین، با همکاری جمعی از ائمه جماعات مساجد و علما تصمیم گرفتیم گوشه ای از مشکلات این افراد محترم را حل کنیم، البته این کار با حفظ کامل احترام و کرامت این افراد انجام می گیرد.     دبیر سابق جامعه مبلغین در ادامه با بیان اینکه مساجد برخوردار می توانند به مساجد کم برخوردار در دوره شیوع ویروس کرونا کمک کنند و آغاز این کار در این دوره می تواند موجب تداوم آن در طول سال شود، خاطرنشان کرد: خدمت به همنوع و در هر کسوت و لباسی که باشد وظیفه انسانی و شرعی ما است که مسجدی ها در این زمینه نیز همیشه پیشگام بوده اند.

پایان پیام/397

منبع: شبستان

کلیدواژه: آسیب دیدگان کرونا حجت الاسلام ادیب یزدی ائمه جماعات ائمه جماعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۹۵۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سعید آقاخانی از کوه افتاد و در بیمارستان بستری شد

حمیدرضا آذرنگ بازیگر سریال نون خ۵، از مصدومیت سعید آقاخانی کارگردان و بازیگر سریال و عدم توقف کار با وجود آسیب‌دیدگی او نوشت.
 
آذرنگ در صفحه شخصی خود نوشت:  قرار نبود از کوه بیفته و جا بمونه… تو مسیرِ کوه افتاد و مهره‌هایِ کمرِش آسیب جدی دید.
 
چند روزی تو بیمارستان بستری بود، گفتند باید استراحت مطلق داشته باشه، قبول نکرد…
 
قصه عوض شد تا نورالدین از ارتفاع بیفته و جا بمونه از گروه که کار عقب نیفته، امیرِ وفایی مسیرِ نورالدین رو از گروه جدا نوشت…
 
یه مدت تو یه ماشین کَمپِر درازکِش مونیتور رو می‌دید و پیغام‌هاش رو با صدای دردآلود به گروه می‌رسوند، باز راضی نشد با کمربندِ طبی و عصا تاتی تاتی می‌اومد سر صحنه و لوکیشن و کارش را می‌کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • سعید آقاخانی از کوه افتاد و در بیمارستان بستری شد
  • خدمت رسانی گروه‌های جهادی در مناطق کمتر برخوردار خانمیرزا
  • آسیب دیدن سعید آقاخانی در سریال «نون خ»
  • برگزاری همایش ائمه جماعات استان قم
  • آسیب به جوانان و جامعه با ضعف دستگاه‌های فرهنگی
  • تاکید بر رفع آسیب‌های جامعه از سوی مسئولان
  • پیشرفت جامعه اسلامی در گرو سلامت و نشاط خانواده‌ها
  • توزیع گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • توزیع ۱۰۰۰ بسته گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • مقابله با معضلات فرهنگی به کمک کاربردی‌سازی سیره حضرت عبدالعظیم(ع)