Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@04:16:43 GMT

پردیس سینما کیهان آبادان بازسازی و راه‌اندازی می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۹۶۰۸۸

پردیس سینما کیهان آبادان بازسازی و راه‌اندازی می‌شود

میلاد تفت‌اشیان یکشنبه درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:موسسه بهمن سبز تصمیم دارد سینما کیهان آبادان را به یک پردیس سینمایی با یک سالن اصلی با ظرفیت ۷۰۰ صندلی و ۲ سالن نمایش دیگر با قابلیت پخش همزمان سه فیلم تبدیل کند.

وی با بیان اینکه ساختمان سینما کیهان حدود ۱۵ سال از زمان ساخت آن می گذرد و بدون استفاده متروکه مانده است گفت: برای احیای مجدد این سینما علاوه بر نقشه برداری‌، طراحی خوبی نیز صورت گرفته است و در نظر است با توجه به موقعیت جغرافیایی خاص سینما کیهان در بازار احمدآباد آبادان دوباره راه اندازی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تفت اشیان گفت:ظرف یک هفته تا ۱۰ روز آینده  فاز اجرایی بازسازی سینما کیهان آبادان آغاز می شود  و این سینما به مدرن‌ترین سینمای آبادان و استان خوزستان تبدیل خواهد شد و که قطعا مردم از فضای سینمایی آن لذت خواهند برد.

وی اظهار داشت:سالن اصلی سینما کیهان به گونه‌ای طراحی شده که امکان برگزاری کنسرت‌ موسیقی و فعالیت‌های فرهنگی دیگری در کنار اکران فیلم داشته باشد و با بهره‌برداری از آن بزودی آبادان به پایگاهی برای سینما و هنر تبدیل خواهد شد.

مدیر امور سینمایی بهمن سبز استان خوزستان گفت: خوزستان سرای هنر ، فرهنگ و سینما در کشور است و امیدواریم با تلاش‌ و همراهی مردم و مسئولان بار دیگر سینماهای خوزستان را  احیا کنیم.

وی احیای صنعت سینما در خوزستان را از اهداف امور سینمایی بهمن سبز اعلام کرد و بیان داشت:تاکنون سینما آزادی آبادان به یک پردیس با سه سالن و سینما اکسین اهواز به یک پردیس با پنج سالن تبدیل شدند و پردیس سینمایی کیهان نیز با سه سالن و در آینده نزدیک سینما بهمن اهواز به یک پردیس سینمایی تبدیل خواهند شد.

مدیر امور سینمایی بهمن سبز استان خوزستان با بیان اینکه مدیر عامل موسسه بهمن سبز کشور نگاه ویژه‌ای به سینماهای خوزستان دارد گفت: اتفاق‌های خوبی برای سینمای استان خوزستان افتاده است به زودی پس از پایان کرونا سینماهای خوزستان شاهد فاز جدیدی از گیشه فروش خواهند بود.

عمر صنعت سینما در آبادان به سال ۱۲۸۷ برمی گردد و این شهر به واسطه اهمیتی که داشت با بیش از ۱۳ سینمای عمومی و ۶ سینما متعلق به شرکت نفت، بیشترین سالن های سینما را در خوزستان بعد از تهران داشت.
پیش از پیروزی انقلاب، آبادان را شهر سینما ها می گفتند، قلب نفتی ایران، آن سال ها بعد از تهران بیشترین تعداد سینما را داشت.

برچسب‌ها سینما آبادان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سینما آبادان سینما آبادان استان خوزستان سینما کیهان پردیس سینما بهمن سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۹۶۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش پررنگ سینما در آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد


مهدی چراغ کارشناس حقوقی قوه قضائیه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما درباره تصویری که از زندان ها در فلیم های سینمایی ارائه می شود گفت: متاسفانه بینندگان فیلم های سینمایی تصویر درستی از مسائل حقوقی در آثار نمی بینند و معمولا در پایان فیلم معمایی و جنایی با یک حس بد و ناامید کننده نسبت به دستگاه قضایی مواجه می شوند.

وی با تاکید بر اینکه می توان از رسانه به عنوان ابزاری برای آموزش استفاده کرد، افزود: روایت درست در سینما می تواند موجب کاهش مراجعات مردمی به دستگاه قضایی شود. سینما می تواند همانند یک مدرسه امور حقوقی را به مردم آموزش دهد.

چراغ اظهار داشت: بیشتر فیلم های سینمایی که در دهه نود تولید شده اند روی جرائم عمد تاکید داشتند و یا در این فیلم ها، زندان محل قاچاق مواد مخدر و حتی محل جرائم سازمان یافته دیگری بوده است. متاسفانه هیچ یک از آثار جنبه آموزشی زندان ها را نشان نداده اند. در صورتی که سینما می تواند تصویر واقعی از بازپروری زندانیان را نشان دهد.

وی افزود: ستاد دیه و یا سازمان زندان ها در اکثر مناسبت ها برای زندانیان مالی قدم های بزرگ برمی دارند اما خیلی کم دیده شده که داستان این کمک ها در فیلم های سینمایی روایت شود. در حالی که این روایت ها می تواند دیدگاه مردم را به زندانیان تغییر دهد و آنها را به مشارکت در آزادسازی زندانی های غیرعمد تشویق کند.

این کارشناس حقوقی، آشنایی نویسنده و کارگردان با مسائل حقوقی را یکی از شرایط اصلی ساخت فیلم درباره پرونده های حقوقی دانست و گفت: عدم آگاهی فیلمسازان از مسائل حقوقی باعث می شود که هیچ کدام از آثار، پرداخت درستی به کانون اصلاح و تربیت نوجوانان و همچنین کارگاه های فرهنگی و مهارت آموزی در زندان ها نداشته باشند. باید کارشناسان حقوقی و فیلمسازان با مشارکت یکدیگر برای ساخت فیلم های واقعی از پرونده های حقوقی قدم بردارند. 

دیگر خبرها

  • پشت صحنه تازه‌ترین فیلم پارسا پیروزفر در سینما
  • بازسازی ساختمان بلدیه با کاربری فرهنگی
  • این خبرها را از دست ندهید
  • اکران مردمی فیلم سینمایی آپاراتچی در برخوار
  • پرفروش‌ترین سینماهای کشور در فروردین اعلام شد + آمار
  • نقش پررنگ سینما در آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد
  • پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین اعلام شد
  • پرفروش‌ترین سینماهای کشور در فروردین اعلام شد
  • پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین اعلام شد/ جمع کل؛ بیش از ۱۴۶ میلیارد و ۸۵۱ میلیون تومان
  • واکنش‌ها به اظهارات آقای مدیر؛ این شخص باید برکنار شود!