Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@23:07:58 GMT

عملیات اجرایی طرح اصلاح نژاد دام سبک در شیروان آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۹۶۵۶۰

عملیات اجرایی طرح اصلاح نژاد دام سبک در شیروان آغاز شد

محمد شکاری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تلقیح مصنوعی به روش لاپاراسکوپی در سطح ۳۰ واحد دامداری و با هزینه سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات استانی اجرا می شود.

در تلقیح مصنوعی به روش لاپاراسکوپی که در دام انجام می شود، به علت وجود ساختار خاص گردن رحم در میش، امکان عبور پیپت (ابزار انتقال) تلقیح مصنوعی و دسترسی به رحم وجود ندارد در نتیجه اسپرماتوزوئید کافی نمی‎تواند به رحم برسد و این مسئله در باروری و آبستنی اثر منفی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تلقیح مصنوعی به روش لاپاراسکوپی امکان تخلیه مقدار کافی اسپرم در شاخ‎های رحم را فراهم می‎آورد.

وی گفت: اجرای این طرح که با همکاری شرکت رویان اصفهان و پیمانکاران جهاددانشگاهی خراسان شمالی انجام می شود به مدت یکماه ادامه دارد.

وی افزود: در این پیوند، تاکنون ۳۵۰ راس دام به روش لاپاراسکوپی تلقیح اصلاح نژاد شد.

شکاری افزود: اینک شناسایی و انتخاب روستاهای هدف، آموزش دامدار، شناسایی میش های آبستن و گله، ثبت گله در سامانه هویت و اصلاح نژاد دام، اجای طرح تغذیه توسط دامدار و انجام عملیات همسان سازی فحلی انجام شده است.
مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: تولید بره های حاوی ژن های دوقلوزایی، افزایش میزان چند قلوزایی در سال، جلوگیری از هزینه دام نر در گله های کوچک، مدیریت بهتر در تغذیه میش ها قبل و بعد زایمان به صورت گروهی، مدیریت زایش گله، مدیریت تغذیه ای گله ای و افایش درآمد دامدار از جمله اهداف طرح است.

شکاری افزود: ارزش اقتصادی بره های تولیدی این طرح نسبت به بره های تولیدی در حالت عادی سه برابر است.

شهرستان شیروان ۵۵۰ هزار راس دام سبک و سنگین دارد.

برچسب‌ها دام و طيور خراسان شمالی شیروان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دام و طيور خراسان شمالی شیروان دام و طيور خراسان شمالی شیروان تلقیح مصنوعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۹۶۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مزارع آلوده به آب فاضلاب در شیراز امحاء شد

 

 به گزارش تابناک به نقل از ایلنا، عملیات امحاء این مزارع آلوده با عنایت به نظر شبکه بهداشت و درمان به جهت آلودگی و با دستور مقام قضایی و همکاری دستگاه‌های متولی در قالب گشت هم‌پوشان اجرایی شده است.

این عملیات با حضور محمد میرزایی، سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز و آرش طاهری، معاون فنی و اجرایی و فرهاد اتحادنژاد، رئیس مرکز جهاد کشاورزی حومه شیراز به جهت نظارت کامل بر حسن اجرای کار در حال انجام است.

دیگر اعضای گشت‌های هم‌پوشان همچون اداره محیط زیست، شهرداری شیراز، اداره آب و فاضلاب، یگان امداد نیروی انتظامی و شبکه بهداشت و درمان شهرستان شیراز نیز در این عملیات حضور دارند

دیگر خبرها

  • لزوم آغاز عملیات اجرایی احداث ایستگاه مسافربری بیرجند
  • مزارع آلوده به آب فاضلاب در شیراز امحاء شد
  • احمدی نژاد به مجارستان رفت + عکس
  • تام کروز از خلبانان ایرانی الهام گرفت
  • امحای ۹۰ هکتار از مزارع آبیاری شده با فاضلاب در شیراز آغاز شد
  • عملیات اجرایی پروژه کمربندی قلعه‌نو آغاز شد
  • آغاز عملیات اجرایی ساخت مجتمع پرورش اسب در شهرکرد
  • مشکلات پیش روی طرح راه آهن خراسان جنوبی روی میز بررسی
  • محوطه سازی و سنگ فرش کوچه‌ها و معابر روستای مرزانک
  • زائران حج، سفیران جمهوری اسلامی هستند