Web Analytics Made Easy - Statcounter

این منطقه در کنار سایر محله­ های تهران، تغییرات زیادی را از نظر قیمت و موقعیت اجتماعی در این سالها تجربه کرده که آگاهی از این روند، شما را برای انتخاب بهتر راهنمایی می­کند. اما نکته قابل تامل در این شرایط اقتصادی، میزان رشد و کاهش قیمت در مناطق مختلف است. سعی داریم به مرور، میزان نوسانات قیمت و سایر مولفه­ های تاثیر گذاردرانتخاب محل سکونت محلات مختلف را بررسی کنیم تا مردم بتوانند با دید کافی برای خرید یا فروش آپارتمان در محلات مختلف تهران برنامه­ریزی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نوسانات قیمت خرید و فروش ملک در سعادت آباد

سعادت آباد از دیرباز یکی از مناطق لوکس و گران قیمت در غرب تهران بوده وهست. از این رو برای تمام اقشار جامعه، خرید ملک، حتی اجاره خانه در این محله مقدور نیست. چراکه علاوه بر قیمت بالا، اکثر آپارتمان­های ساخته شده در دهه 70 و 80، با متراژ بالای صد متر بوده و این امر، ورود جوانان را برای خرید آپارتمان در سعادت آباد دشوار کرده است.

این محله نیزهمچون اکثر مناطق تهران، سالهای پر فراز و نشیبی را از نظر قیمت مسکن تجربه کرده است. بدین صورت که درمهرماه سال 92 قیمت هرمترمربع آپارتمان در سعادت آباد به طور میانگین 5 میلیون و 500 هزار تومان بود. قیمت خانه در این منطقه با شیب ملایمی روند افزایشی به خود گرفته وهرمتر مربع آپارتمان، پایان سال 95 نزدیک به 7 میلیون تومان معامله می­شد. اما با ورود بخش مسکن به رکود در سال 97، روند صعودی قیمت­ها با شیب بیشتری همراه بود. به طوری که ابتدای سال 97 قیمت خرید هر مترمربع 9 میلیون تومان و در اسفند ماه همان سال 17 میلیون تومان رقم خورد.

در همین راستا قیمت مسکن در این منطقه همچون سایر محلات رشد داشت و هم اکنون مشاورین املاک سعادت آباد قیمت آپارتمان را به طور میانگین متری 33 میلیون تومان اعلام کرده­اند.

میزان ساخت­وساز و تقاضای خرید

متاسفانه تعداد دقیقی از میزان خرید و فروش مسکن در یک سال اخیر این محله در دسترس نیست تا بتوان با توجه به تعداد معاملات دراین منطقه، قدرت نقدشوندگی ملک در این منطقه را تحلیل کرد. اما از روند فعالیت مشاورین املاک و تحقیق میدانی خبرنگار اینپین، میزان تقاضای مصرفی دراین محله نسبت به سال گذشته از روند قابل قبولی برخوردار نیست.

این امر را با تعداد مجوزهای ساخت نیز می­توان تحلیل کرد. با توجه به آمار اعلامی مرکز تدوین ضوابط، نظات و صدور پروانه­ شهرداری تهران، در 14 ماه اخیر 52 درصد کاهش را در صدور پروانه ساختمانی در تهران شاهد بودیم و سهم سعادت آباد و منطقه 2 در این درصد نزولی بیش ازهمگان بوده. زیرا اکثر سازندگان، ساخت­وساز در مناطق جنوبی تهران را موجه­تر از این محله ­ها می­دانند. زیرا تقاضا در بازار مسکن اینچنین شده است و قدرت خرید مردم  کاهش داشته و دیگر توان خرید آپارتمان در سعادت آباد را همچون سابق ندارند.

از این رو خریدارانی که هم اکنون متقاضی خرید آپارتمان در سعادت آباد هستند، با کاهش تقاضا مواجه بوده و باید زمان و انرژی بیشتری برای جست­وجوی واحد دلخواه خود صرف کنند.

اما خوشبختانه این امر به واسطه بستری که مجموعه اینپین، برای ارتباط بین مشاورین و مردم ایجاد کرده بسیارآسان شده است. اینپین با بهره­گیری از هوش­مصنوعی، توانسته متقاضیان خرید مسکن را کمک کند تا بتوانند بهترین انتخاب ملکی را داشته باشند. بدین صورت که متقاضی اجاره یا خرید آپارتمان در سعادت آباد، با انتخاب محله و وارد کردن مشخصات ملک مورد نظر خود از جمله، قیمت، متراژ، تعداد اتاق­ها، سال ساخت، تعداد طبقات و سایر مولفه ­های مورد نظر متقاضی در اپلیکیشن یا سایت اینپین، موتور جستجوی هوشمند اینپین را برای پیدا کردن بهترین فایل در میان انبوهی از فایل­های موجود در اینپین به کارمی­گیرد.

بدین صورت اینپین تا 30 روز بهترین واحدها را به همراه مشخصات مشاوراملاکی که فایل مورد نظر به آن سپرده شده است، در اختیار متقاضی می­گذارد تا بهترین معامله ملکی بین خریدار و فروشنده صورت بگیرد.

اجاره آپارتمان در سعادت آباد

همانطور که اشاره شد متراژ آپارتمان­های سعادت آباد در بیشتر ساختمان­ها بیش از صد متر مربع است و به این دلیل، قیمت رهن و اجاره آپارتمان در سعادت آباد بسیار بالاتر از سایر محله ­های همجوار خود است. از این رو با جستجو در اینپین، واحدهایی که برای اجاره بارگذاری شده­اند را بررسی کرده و با واحدهای بالای 120 متر مربع با قیمتهای بیش از 1 میلیارد و پانصد میلیون تومان رهن کامل  مواجه شدیم.

این امر نیز به کاهش محسوسی که در ساخت­وساز این محله روی داده باز می­گردد. از سوی دیگر باید امیدوار بود سازندگانی که به تازگی اقدام به ساخت کرده­اند، واحدهایی متناسب با وضعیت جامعه در متراژ و شرایط مناسب­تری بسازند تا تعادل بین عرضه و تقاضا نیز در بازار اجاره این محله برقرار شود.

سعادت آباد و مسیرهای دسترسی به آن

سعادت آباد از شمال، جنوب شرق و غرب از طریق چهار اتوبان احاطه شده است. بدین صورت می­توان دسترسی اتوبانی به این منطقه را یکی از بهترین­ها عنوان کرد. از نظر حمل­ونقل عمومی نیز مدتی است از طریق متروی شهرک غرب که در مجاورت سعادت آباد قرار دارد، رفت­وآمد به این منطقه آسان شده است.

مدنظر داشته باشید این محله به واسطه مجاورت با کوه، از نظر هوا در شرایط خوبی قرار دارد و آلودگی هوای تهران، کمتر در این محله به ساکنین آسیب می­رساند. از این رو در بین انتخاب­هایی که می­توان برای سکونت در منطقه لوکس تهران داشت، سعادت آباد یکی از انتخاب­های معقول است.

مراکز تجاری سعادت آباد

بی شک یکی از المان­های تاثیرگذار در انتخاب محل سکونت، به خصوص در بین جوانان، مراکز تجاری یک منطقه است. سعادت­آباد از این منظر در شرایط بسیارخوبی قرار دارد. چرا که هم خود این محله و هم شهرک­غرب که در مجاورت آن قرار دارد، دارای مراکز تجاری متعدد و مناطق تفریحی و پارک­های متعدد است. می­توان گفت یکی از پرطرفدارترین مناطق برای گشت­وگذار و خرید، این منطقه بوده وهست. گفتنی است از نظر موقعیت اداری نیز سالهاست سعادت آباد انتخاب بسیار خوبی برای مدیران شرکت­ها به شمار می­رود.

موقعیت اجتماعی سعادت آباد

همانطور که تاکنون متوجه شده­اید، سعادت آباد از نظر قیمت برای اشخاص با درآمد بالا مناسب است. از این رو ساکنین این محله افرادی هستند که از نظر شغلی جایگاه خوبی در اجتماع داشته و شرایط مال مناسبی دارند. این امر باعث شده اکثر ساکنین این محله از نظر اجتماعی هم سطح باشند و همین امر باعث شده اتفاق­هایی که آسایش مردم را برهم می­زند، کمتر در این منطقه روی دهد.

در نتیجه می­توان سعادت آباد را یکی از بهترین مناطق تهران برشمرد و سکونت در این منطقه را برای کسانی که وسع مالی خرید 30 الی 60 میلیون تومان در هر متر مربع خانه را دارند، انتخابی آگاهانه عنوان کرد. باید توجه داشت انتخاب خوب باید هوشمندانه باشد و با ابزارهایی که اینپین در اختیار متقاضی خرید آپارتمان در سعادت آباد قرار می­دهد، این انتخاب هوشمندانه به راحتی امکان پذیر است. کافی است برای استفاده از این ابزارها کلمه اینپین را در نوار ابزار موتور جست­وجوی گوشی همراه خود وارد کرده یا از درگاه های دریافت اپلیکیشن اینپین را دریافت کنید.

کد خبر 546680 برچسب‌ها مسکن مسکن اجاره

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: مسکن مسکن اجاره خرید آپارتمان در سعادت آباد سعادت آباد میلیون تومان بدین صورت متر مربع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۹۷۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین قیمت مسکن در منطقه ۱۹ تهران

یکی از مهمترین محورهای زندگی بشریت حول مسئله مسکن عنوان شده و با توجه به اهمیت بازار مسکن در کشور به دلیل ارتباط مستقیم با وضعیت معیشت و رفاه زندگی مردم دارد.

به گزارش مهر، در گزارش روزهای اخیر با توجه به افزایش قیمت مسکن در پایان سال (۱۴۰۲)، به بررسی وضعیت نرخ خرید و فروش «منطقه ۱۳» و «منطقه ۱۴» و «منطقه ۱۵» و «منطقه ۱۶» و «منطقه ۱۷» و «منطقه ۱۸» پرداختیم؛ حال قصد داریم در گزارش پیش رو نرخ خرید و فروش در «منطقه ۱۹» تهران را بررسی کنیم.

براساس آمار قیمت‌ها، برای خرید یک واحد ۷۸ متری در منطقه ۱۹ محله اسفندیاری - بوستان تهران، ۹ سال ساخت، نیازمند حداقل ۴ میلیارد و ۷۵۸ میلیون تومان است.

دیگر خبرها

  • ابرپروژه مسکونی تهران در محله یاخچی آباد با ۱۰ هزار واحد ساخته می شود
  • قیمت آپارتمان در محدوده «تهران قدیم»
  • راهنمای انتخابی هوشمندانه در خرید چیلر تراکمی
  •  کاوش در «فلک‌الافلاک»/ قدمت ۵ هزارساله سکونت انسان در این عرصه
  • با یک میلیارد تومان در کجای تهران می‌توان خانه خرید؟/ جدول قیمت
  • نکات کلیدی برای خرید و فروش ملک در ستارخان
  • نرخ رهن در بازار مسکن؛ رهن کامل در عبدل آباد با ۶۰۰ میلیون تومان
  • نرخ خرید بازار مسکن؛ با ۵ میلیارد تومان صاحب‌خانه شوید +جدول
  • جدیدترین قیمت مسکن در منطقه ۱۹ تهران
  • قیمت واحدهای مسکونی در منطقه ۱۹ تهران + جدول