Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@03:28:31 GMT

دو کتاب تازه از مجموعه «مقدمه کیمبریج» منتشر شد

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۹۸۲۵۳

دو کتاب تازه از مجموعه «مقدمه کیمبریج» منتشر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، نتشارات علمی و فرهنگی در قالب مجموعه کتاب‌های «مقدمه کیمبریج» دو کتاب با عناوین «ویرجینیا وولف» به قلم جین گلدمن و «جوزف کنراد» با مقدمه جان جی پیترز را روانه بازار کتاب کرد.

مجموعه کتاب‌های «مقدمه کمبریج» آثاری است که از سوی موسسه انتشارات دانشگاه کمبریج و برای دانشجویان ادبیات تالیف شده و در هر مجلد آن رمان‌ها، داستان‌های کوتاه، مقالالت، رساله‌ها و حتی نامه‌های شخصی نویسنده مورد کندوکاو جدی قرار می‌گیرد و شرایط و مختصات تالیف آنها مورد کندوکاو جدی قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کتاب «ویرجینیا وولف» از این مجموعه به قلم جین گلدمن دانشیار دانشگاه واندی در رشته ادبیات انگلیسی و آمریکایی نوشته شده است.

در این کتاب آثاری از وولف مانند فانوس دریایی، خانم دالووی، امواج و برخی داستان‌های کوتاه مطرح از این نویسنده با جزئیات مورد بررسی قرار گرفته است. و در کنار آن موقعیت زیستی نویسنده در انگلستان نیز مورد توجه قرار گرفته است. فصلی از این کتاب نیز به طور اختصاصی به نگاه نقادانه به آثار وی اختصاص پیدا کرده است.

کتاب «جوزف کنراد» نیز به قلم جان جی پیترز استادیار زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه نورث تگزاس تالیف شده است. در این کتاب پیترز توضیح می‌دهد که در کارهای مهم کنراد مانند نوسترومو، لرد جیم، دل تاریکی و نیز داستان‌های کوتاه اوچگونه باید به دنبال مضامین گشت. وی همچنین به شرح این مساله پرداخته است که چه اتفاقی کنراد را رفته رفته به سوی نویسندگی سوق داده است

کتاب «ویرجینیا وولف» در ۲۳۲ صفحه و قیمت ۳۵ هزار تومان و کتاب «جوزف کنراد» در ۲۹۲ صفحه با قیمت ۳۱ هزار تومان منتشر شده است.

کد خبر 5016668 محمد آسیابانی

منبع: مهر

کلیدواژه: انتشارات علمی و فرهنگی ادبیات داستانی نقد ادبی تازه های نشر محرم 99 ویروس کرونا گردشگری ترجمه عاشورا تجدید چاپ تازه های نشر رایزنی فرهنگی حسینیه مهر سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران ادبیات جهان انتشارات علمی و فرهنگی نشر نو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۹۸۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه «پرونده مختارنامه» در نمایشگاه کتاب تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «پرونده مختارنامه» نوشته رضا استادی به تازگی توسط شرکت چاپ و نشر بین الملل منتشر شده و در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه می شود. این کتاب روایتی از فراز و فرودهای سریال تلویزیونی مختارنامه است.

پرونده مختارنامه حاوی ناگفته‌هایی از سریال تلویزیونی مختارنامه و تحلیل و تشریح روند ساخت این اثر است که نگارش آن از سال ۱۳۸۵ آغاز و طی بازنویسی‌های مختلف، مهر ۱۴۰۲ به پایان رسیده است.

کتاب مورد اشاره در ۶۰۰ صفحه نوشته شده و طی ۱۰ فصل به ترتیب زمانی از سال ۱۳۸۰ تا ۱۳۹۰ روند ساخت و پخش این سریال را به صورتی داستان گونه و صریح روایت می‌کند. همچنین در بخشی از کتاب سه تک نگاری درباره محمود فلاح، عظیم جوانروح و داوود میرباقری قرار گرفته و پایان بخش کتاب نیز آلبوم تصاویر پشت صحنه سریال است که تاکنون منتشر نشده اند.

کد خبر 6095489 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • عرضه «پرونده مختارنامه» در نمایشگاه کتاب تهران
  • پیام خطیر پس از کنار رفتن از مدیرعاملی استقلال
  • «شمع محفل» در نمایشگاه کتاب رونمایی می‌شود
  • کتاب صوتی «داستان‌های پارسی» در یونان منتشر شد
  • انتشار نماهنگ زیبای نامه‌ای برای تو +فیلم
  • فرمان امام علی (ع) به مالک اشتر با ترجمه سید مهدی شجاعی به چاپ ششم رسید
  • کتاب «چشم‌ها تنها برای دیدن نیستند» منتشر شد
  • واکنش مرسدس به مذاکره با فرستاپن
  • رمان اجتماعی معمایی «آفرودیت» در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود
  • ۱۳ کتاب پرفروش شعر در نمایشگاه کتاب