Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل متروی تهران از آغاز عملیات اجرایی پروژه احداث خط ۱۰ و توسعه شمالی خط ۷ مترو در هفته جاری خبر داد و گفت: فاز یک خط ۱۰ شامل ۱۲ کیلومتر است و از نمایشگاه بین المللی تهران آغاز می شود.


به گزارش ایسنا، علی امام از انجام مراسم کلنگ زنی و آغاز به کار ساخت خط ۱۰ مترو تهران و نیز توسعه شمالی خط ۷ در روز سه شنبه هفته جاری خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته مدیر عامل شرکت مترو، فاز نخست خط ۱۰ از نمایشگاه بین المللی آغاز شده و در مجموع ۴۳ کیلومتر است که در قالب ۵ فاز با یک برنامه ۵ ساله اجرا می شود.


وی با اشاره به اینکه فاز نخست خط ۱۰ به دو بخش ۶ کیلومتری تقسیم شده است، گفت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، فاز نخست در مدت زمان ۵ سال به اتمام خواهد رسید.


مدیرعامل متروی تهران همچنین با اشاره به آغاز عملیات اجرایی تونل ارتباطی و ایستگاه تبادلی خط ۱۰ به خط ۷ افزود: در حال حاضر بهترین خطی که می تواند به خط ۱۰ متصل شود، خط ۷ است.
امام با بیان اینکه تمام زمین های مربوط به فازهای اول و دوم پروژه احداث خط ۱۰ مترو از طریق شهرداری مناطق در حال انجام مرحله واگذاری است، گفت: در حال رایزنی با شهرداران مناطق ۲ و ۳ برای پیگیری مقدمات آغاز عملیات اجرایی فازهای بعدی هستیم.


بنا براعلام روابط عمومی شرکت متروی تهران، مدیرعامل متروی تهران در پایان از آغاز پروژه توسعه شمالی خط ۷ متروی تهران از میدان کتاب به سمت جنت آباد خبر داد و عنوان کرد: این مسیر شامل ۵ کیلومتر و ۳ ایستگاه با نام های اشرفی اصفهانی، دانشگاه آزاد و جنت آباد شمالی است و در انتهای آن نیز پارکینگ شمالی خط ۷ قرار گرفته است.

به گفته وی، از سال گذشته مطالعات این بخش از خط ۷ به پایان رسیده و طراحی‌های فاز یک آن نیز انجام شده است. به زودی ساخت تونل این ۳ ایستگاه آغازمی شود و برنامه ساخت ایستگاه‌ها نیز از مهرماه خواهد بود.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شهرداري تهران مترو آغاز عملیات اجرایی توسعه شمالی خط ۷ متروی تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۹۸۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط ۲ مترو تهران به پایانه جدید شرق وصل می شود

به گزارش همشهری آنلاین، پروژه توسعه شرقی خط ۲ مترو تهران که کلیات آن در طرح جامع حمل و نقل ریلی پایتخت به تصویب رسیده و برای تعیین کریدور نهایی نیاز به مجوزهای تکمیلی دارد، مورد بررسی مجدد قرار می گیرد. این مسیر ریلی _تونلی از آن جهت حائز اهمیت است که با راه اندازی بخش توسعه شرقی خط ۲ دسترسی شبکه مترو به پردیس مسافری شرق تهران (پایانه جدید شرق) امکانپذیر می شود. در جریان اقداماتی که برای بازسازی و راه اندازی پایانه جدید شرق مدنظر قرار گرفته، موضوع اتصال این پردیس مسافری به شبکه حمل و نقل ریلی درون شهری است. پروژه توسعه شرقی خط ۲ که اتفاقاً به پایانه جدید شرق ختم می شود، در طرح جامع حمل و نقل ریلی پایتخت مصوب شده است اما مسیر و محل ایستگاههای آن باید مورد مطالعه مجدد قرار گرفته و مجوزهای لازم را دریافت کند.

عملیات توسعه شرقی خط ۲ مترو شروع و حدود ۱۴۰۰ متر از این مسیر حفاری و تونل سازی شده و با حفر ادامه تونل به میزان تقریبی ۳۶۰۰ متر عملاً از ایستگاه فرهنگسرا به پردیس مسافری شرق دسترسی ایجاد می شود؛ حتی جانمایی ایستگاه پایانی این مسیر در طبقه منفی یک ساختمان اصلی پایانه جدید شرق هم صورت گرفته است.

در صورت تکمیل مطالعات مربوطه، اخذ مجوزهای لازم و تامین به موقع منابع مالی، امکان اتصال ایستگاه مترو فرهنگسرا به پایانه جدید شرق تا پایان سال آینده وجود دارد. البته بررسی های لازم جهت ایجاد دیگر مدهای حمل و نقل عمومی تا پردیس مسافری شرق نیز در حال انجام است و اگر امکان سنجی های صورت گرفته تایید شود، می توان به راه اندازی سایر سیستم های حمل و نقلی مثل قطار سبک شهری (ال آر تی) در این مسیر هم تدابیری اندیشید.

کد خبر 848739 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها مترو خط ۲ شهردارى تهران تهران مترو تهران

دیگر خبرها

  • خط ۲ مترو تهران به پایانه جدید شرق وصل می شود
  • آغاز عملیات اجرایی طرح ملی فیبر نوری در شاهدیه
  • آغاز عملیات اجرایی طرح ملی فیبر نوری در شهر شاهدیه یزد
  • زمان بهره برداری از خط ۱۰ مترو تهران اعلام شد
  • آغاز احداث متروی رباط کریم
  • زمان بهره برداری از خط ۱۰ متروی تهران اعلام شد
  • عملیات حفاری خط ۱۰ متروی تهران
  • آغاز احداث متروی رباط کریم/اجرای طرح بعد از تملک اراضی و هماهنگی با متروی تهران و تأیید نقشه‌ها
  • سرانجام پروژه توسعه شرقی خط ۲ مترو تهران
  • عملیات اجرایی احداث کمربندی شهر مهاباد آغاز شد