Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان غربی گفت: ۶ میلیارد تومان درسال جدید برای توسعه فعالیت های پارک علم وفناوری استان در نظر گرفته شده است .

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، ناصر حضرتی پر رییس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان غربیدر جلسه اقتصاد دانش بنیان و جهش تولید که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، افزود: در سال جاری ۶میلیارد تومان از منابع استانی برای توسعه فعالیت های پارک علم وفناوری استان در نظر گرفته شده که تاکنون بیش از دو میلیارد تومان از آن اختصاص یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: حمایت از فعالیت های دانش بنیان سرلوحه سازمان برنامه و بودجه بوده و رویکرد استان حمایت از شرکت‌های دانش بنیان است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان غربی با تاکید به اینکه استان قابلیت های سنتی و دیرینه ای در زمینه فعالیت های دانش بنیان دارد، خاطر نشان کرد: در اسناد آمایش سرزمینی و چشم انداز استان تاکید ویژه ای به توسعه و حمایت از واحدهای فناورانه و شرکت های دانش بنیان شده است.
حضرتی پر یاد آور شد: در چند سال گذشته ۱۷میلیارد تومان برای توسعه فیزیکی ساختمان های پارک علم وفناوری آذربایجان غربی در نظر گرفته شده که تا کنون حدود ۱۱میلیارد تومان از این اعتبار تخصیص یافته و در مدت زمان کوتاهی این اعتبار به طور کامل تخصیص خواهد یافت.
وی با اشاره به اینکه پارک ها و شرکت های مستقر در آن موتور های محرکه در بخش توسعه اقتصاد دانش بنیان هستند، ادامه داد: باتوجه به وضعیت اقتصادی و تاکید اسناد بالادستی در کشور، رویکرد استان حمایت از شرکت‌های دانش بنیان برای فعالیت و ارزش افزایی است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سازمان برنامه و بودجه آذربایجان غربی پارک علم و فناوری آذربایجان غربی سازمان برنامه و بودجه پارک علم برای توسعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۹۸۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باتری‌های لیتیومی از پسماندهای خطرناک شیمیایی فلز لیتیوم تولید شد

فردین علیزاده، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان فعال در زمینه بازیافت پسماندهی خطرناک صنعتی و مستقر در پارک علم و فناوری تربیت‌مدرس، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا درباره خطوط تولید «باتری‌های لیتیومی» گفت: ایده تولید باتری‌های لیتیومی، به‎عنوان یک محصول بازیافتی، از جایی آغاز شکل گرفت که بازیافت لیتیوم به‌عنوان یک فلز خطرناک برای محیط‌زیست، مسئله حیاتی تلقی شد.

وی در همین راستا افزود: لیتیوم داراری فلزاتی سنگینی از جمله کُبالت و نیکل است که پسماند آن برای طبیعت، بسیار خطرناک بوده و به یک روش اصولی برای بازیافت نیازمند است.

علیزاده درباره ابداع شیوه نوین بازیافت فلز لیتیوم توسط متخصصان این شرکت دانش‌بنیان توضیح داد: تکنولوژی مورد استفاده توسط تیم متخصصان که در نهایت لیتیوم را به باتری، تبدیل می‌کند، هیچ‌گونه پساب مضر و خطرناکی برای طبیعت ندارد.

این فناورحوزه مواد شیمیایی به فناوری‌های به‌کار گرفته‌شده در فرآیند تولیدباتری‌های لیتیومی اشاره کرد و ادامه داد: زمانی که مواد شیمیایی اساس کار یک چرخه تولید قرار می‌گیرند، نمی‌توان گفت از یک فناوری خاصی استفاده کرده‌ایم.

وی افزود: در فرآیند تولید باتری‌های لیتیومی، عوامل موثری مانند دما، زمان و مواد شیمیایی گوناگون، تاثیرگذار هستند که تعیین فرمول تولید و نحوه چگونگی به‌کارگیری آنها، توسط کارفرما تعیین می‎شود.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان درخصوص کاربرد باتری‌های لیتیومی در صنایع گوناگون اضافه کرد: این باتری‌های لیتیومی، برای صنایع تولید اسباب‌بازی، خودرو‌های الکترونیکی و تولید گوشی موبایل و به‌طورکلی هر صنعت یا چرخه تولیدی که نیاز به باتری دارد، می‌توان از باتری‌های لیتیومی بازیافتی استفاده کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برنامه معاونت علمی برای ایجاد پارک‌های فناوری با ۵ کشور
  • رئیس سازمان اوقاف: فناوری منزلت می‌آورد
  • ایجاد سازمان‌های سرمایه‌گذاری مختص پارک‌های علم و فناوری
  • حمل‌ و‌ نقل در ناوگان فناوری
  • دانش بنیان‌های کرمانشاه؛ چشم به راهِ احداث «شهرک فناوری»
  • اختصاص هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به پروژه‌های تحقیق و توسعه
  • امکان صرف هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به شرکت‌های دانش بنیان
  • اجرای قانون جهش تولید دانش بنیان حرکت بزرگ اقتصادی را رقم می زند
  • باتری‌های لیتیومی از پسماندهای خطرناک شیمیایی فلز لیتیوم تولید شد
  • رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی منصوب شد