Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، نشست انتخاب هنرمندان جوان شرکت‌کننده در رشته ارتباط تصویری (طراحی پوستر) برای شرکت در کارگاه‌های آنلاین بیست و هفتمین جشنواره هنرهای جوانان روز گذشته ۱۵ شهریورماه با حضور ساعد مشکی استاد کارگاه، بیژن صیفوری و علی باقری داوران و رضوان صادق زاده دبیر جشنواره برگزار شد.

رضوان صادق‌زاده دبیر جشنواره هنرهای تجسمی جوانان در این نشست گفت: ۱۰۱ هنرمند جوان طراح گرافیک در بخش ارتباط تصویری جشنواره با ۷۰۶ اثر شرکت کرده بودند که ۱۵ نفر از این تعداد برای حضور در کارگاه‌های آنلاین جشنواره به استادی ساعد مشکی پذیرفته شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساعد مشکی هنرمند طراح گرافیک و استاد کارگاه ارتباط تصویری جشنواره تجسمی جوانان نیز بیان کرد: آثار ارسالی بالاتر از توقع ما بودند و فکر می‌کنم که در کارگاه‌ها بتوانیم به نتایج خوبی برسیم. با توجه به بازه سنی شرکت کنندگان کیفیت آثار و نگاه خالقان آن قابل تأمل بود.

وی درباره آنلاین بودن جشنواره گفت: استمرار جشنواره هنرهای تجسمی جوانان مساله مهمی است و اینکه کار مربوط به جوانان است باعث شده تا داوران و استادان خوبی در ادوار مختلف در این جشنواره حضور داشته باشند. بی تردید کیفیت کارگاه حضوری به مراتب بیشتر از کارگاه آنلاین است در کارگاه حضوری ارتباط مستقیم استاد و هنرجو می‌تواند در کیفیت کار مؤثر باشد اما با توجه به شرایط پیش آمده چاره‌ای جز برگزاری آنلاین نداریم همچنان که همه رویدادها آنلاین برگزار می‌شوند و ما هم در این دوره این کار را تجربه می‌کنیم.

علی باقری داور رشته ارتباط تصویری بیست و هفتمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان درباره آثار ارسالی در این بخش گفت: سطح کارها بیش از انتظار من بود و خیلی خوشحالم که به عنوان داور در این جشنواره حضور دارم که جوانانی با انرژی و انگیزه در آن شرکت کرده‌اند. در کارگاه هم مطمئناً اتفاق خوبی رقم خواهد خورد و جوانان از این فرصت استفاده می‌کنند. کارهایی که هنرمندان جوان ارسال کرده بودند نشان داد که این هنرمندان موقعیت هنری و تصویری و فضای کار را خوب می‌شناسند.

وی نیز با بیان اینکه باید خودمان را با شرایط موجود و با برگزاری آنلاین جشنواره وفق دهیم، تاکید کرد: همین که در این شرایط کرونایی این جشنواره برگزار می‌شود، حرکت موفق و درستی است.

باقری بیان کرد: وقتی که من را برای این جشنواره دعوت کردند فکر می‌کردم که مثل هر جشنواره دیگری با یکسری کارهای ضعیف و خوب مواجه می‌شوم اما در جشنواره هنرهای تجسمی جوانان با کارهای خوب به بالا رو به رو شدم که در مرحله‌ای انتخاب کار بهتر بسیار دشوار بود تا ۱۵ نفر را برای کارگاه‌ها انتخاب کنیم. به نظرم باید خوشحال باشیم که نیروی تازه نفس وارد بازار کار گرافیک کشور می‌شود.

بیژن صیفوری دیگر داور رشته ارتباط تصویری جشنواره هنرهای تجسمی جوانان نیز درباره آثار ارسال شده به دبیرخانه، به خبرنگار مهر گفت: کیفیت کارها خیلی خوب بود البته باید به این نکته هم توجه داشت که تاثیرپذیری از بعضی افراد در صحنه هنری ایران امر رایجی شده است اما با این حال کیفیت آثار بیش از حد انتظار ما بود و کمتر در رویدادهای اینچنینی با این کیفیت رو به رو می‌شویم.

صیفوری توضیح داد: تجربه چند ماهه من در برگزاری آنلاین در کارگاه‌ها و کلاس‌های دانشگاهی نشان داده که محدودیت‌هایی در برگزاری آنلاین وجود دارد اما بعد از چند ماه به امکانات و راه‌هایی رسیده‌ام که فقط در سیستم آنلاین امکان پذیر است و این تعامل در فضای مجازی به شکل خوبی اتفاق می‌افتد. به نظرم تجربه این شیوه در جشنواره هنرهای تجسمی جوانان می‌تواند فرصت مغتنمی هم برای ما و هم برای هنرمندان جوان باشد.

وی درباره برگزاری آنلاین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان بیان کرد: جشنواره هنرهای تجسمی جوانان به دلیل شکل برگزاری آن برای هنرمندان جوان و استادان کارگاه و داوران جذاب است و فضای جشنواره‌ای منحصر به فردی را ایجاد می‌کند. به نظر من یکی از دلایلش سن شرکت‌کنندگان در جشنواره است که در این بازه سنی ۱۵ تا ۲۴ سال انرژی و انگیزه فوق‌العاده‌ای وجود دارد و همین مساله این جشنواره را از دیگر رویدادها متمایز می‌کند.

این هنرمند طراح در پایان گفت: به خاطر مدیریت و سیاست جشنواره تجسمی جوانان، هم هنرمندان جوان و هم استادان و داوران دوست دارند در این جشنواره شرکت کنند. جشنواره هنرهای تجسمی جوانان رویدادی فرهنگی است که موفق تر از دیگر رویدادهای مشابه عمل کرده است و امیدواریم این روند ادامه پیدا کند.

بیست و هفتمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ۲۳ شهریور ما آغاز به کار می‌کند و هنرمندان جوان به مدت ۴ روز در کارگاه‌های آنلاین با هنرمندان برای تولید آثار هنری کار می‌کنند.

کد خبر 5016750

منبع: مهر

کلیدواژه: جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان علی باقری گرافیک محرم 99 تئاتر ایران فیلم کوتاه برنامه تلویزیونی شبکه دو سیما موسیقی ایرانی ویروس کرونا درگذشت چهره ها برنامه رادیویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فیلم سینمایی سازمان سینمایی رادیو نمایش جشنواره هنرهای تجسمی جوانان برگزاری آنلاین ارتباط تصویری هنرمندان جوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۹۹۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهمیت خانواده و ازدواج برای نسل جوان تببین شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مرتضی مطیعی ظهر چهارشنبه در نشست شورای جوانی و جمعیت استان سمنان به میزبانی استانداری ضمن اشاره به پیش نیازهای جوانی جمعیت و همچنین ازدواج جوانان، تاکید کرد: تحقق جوانی جمعیت پشتوانه‌های قانونی است که نمایندگان مجلس باید به آن دقت داشته باشند.

وی با بیان اینکه در کنار این موضوع نیازمند فرهنگ‌سازی در بین جوانان هستیم، افزود: دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی و آموزش عالی و … می‌بایست در این زمینه برنامه‌های عملیاتی ویژه ای را در دستور کار قرار دهند.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه تحقق جوانی جمعیت و اهمیت ازدواج نیازمند تبیین است، تاکید کرد: تبیین اهمیت جایگاه ازدواج و فرزندآوری به ویژه برای نسل جوان اهمیت بسزایی دارد.

مطیعی با اشاره به وضعیت موجود در جامعه بیان کرد: غفلت در نگاه برخی جوانان نسبت به اصل خانواده مشهود است در حالی که می‌توان با تبیین اهمیت و اساس خانواده برای نسل جوان، این تفکر را تغییر داد.

وی افزود: تبیین اساس و اهمیت خانواده در ترغیب به ازدواج و فرزندآوری بسیار تأثیر دارد لذا انتظار می‌رود که مسئولان فرهنگی در این زمینه بیشتر فعالیت داشته باشند.

کد خبر 6087843

دیگر خبرها

  • اسامی داوران مرحله استانی اعلام شد/ داورانی از جنس هنر و تجربه
  • گروه های جشنواره هنرهای نمایشی مازندران معرفی شدند
  • کارگاه آموزش عوامل اجرایی برگزاری دور دوم انتخابات مجلس در قائمشهر برگزار شد
  • برگزاری کارگاه آشنایی با عکاسی فیلم در موزه سینما
  • تبریک روز جهانی طراح و گرافیک + متن و پوستر World Graphics Day
  • اهمیت خانواده و ازدواج برای نسل جوان تببین شود
  • ۳۰۰۰ جوان کهگیلویه و بویراحمد در انتظار وام ازدواج
  • برگزاری جشنواره قلب شهر در مسجد ملااسماعيل یزد
  • جشنواره «امید فردا» فرصتی برای رقابت سالن دانش‌آموزان کردستان
  • «هاکا مستر» دروازه‌ای برای ورود به دنیای خلق ایده در اینوتکس ۲۰۲۴