Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@22:17:06 GMT

بیش از ۷۰درصد صنعت حمل و نقل گیلان تعاونی است

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۹۹۲۰۹

بیش از ۷۰درصد صنعت حمل و نقل گیلان تعاونی است

عباس علیزاده روز یکشنبه در نشست خبری در جمع رسانه های گروهی استان در رشت با اشاره به ظرفیت های خوب لحاظ شده در  اصل ۱۴۴ قانون اساس  و سهم ۲۵ درصدی تعاون در اقتصاد بیان داشت:جمع کردن سرمایه های خرد  مردم می تواند فضای کسب و کار خوبی را در استان رقم بزند.

وی با تاکید بر مهیا بودن شرایط برای فعالیت مردم در این بخش افزود : با همکاری مردم و مسئولان می توان شرایط اقتصادی مناسبی را فراهم کرد که در حال حاضر با اهتمام وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی زمینه  خوبی برای فعالیت های اجتماعی و عمومی فراهم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآور شد: در چند سال اخیر افزون بر ۱۲ هزار و ۵۰۰ مسکن مهر در قالب شرکت های تعاونی در استان ساخته شده است.

علیزاده با اشاره به وجود ۲ هزار و ۳۶۰ تعاونی فعال و در حال اجرا در گیلان افزود: با فعالیت این شرکت های تعاونی برای ۳۸ هزار و ۹۰۰ نفر به طور مستقیم  در بخش های مختلفی  همچون  مسکن ، مصرف ، مرزنشینی ،کشاورزی و گردشگری اشتغالزایی شده است.

وی از تشکیل  ۱۱۲ تعاونی جدید با  چهار هزار و ۲۷۰ نفر عضو  در استان طی سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: با تشکیل این شرکت های تعاونی برای حدود شش هزار نفر فرصت شغلی جدید ایجاد شده است.

علیزاده همچنین به پیگیری طرح روستا تعاون با همکاری استانداری گیلان و سازمان برنامه و بودجه اشاره و خاطرنشان کرد : تا کنون ۳۷ شرکت تعاونی جدید و ۶۹ شرکت تعاونی با ماهیت روستا تعاون در روستاهای استان گیلان به ‌روزرسانی شد که تعداد فرصت های شغلی جدید در این تعاونی ها در مجموع یک هزار و ۵۶۲  نفر است.

وی  با بیان اینکه تشکیل شرکت های تعاونی توسعه و عمران جزو برنامه های جدی این اداره کل  است ، گفت: این استان با ثبت هشت شرکت توسعه و عمران  در کشور پیشگام است.

مدیرکل تعاون ،  کار و رفاه اجتماعی گیلان افزود:  ۲ شرکت تعاون توسعه و عمران نیز در گیلان آماده ثبت داریم، ضمن آنکه تا پایان دولت دوازدهم  تشکیل یک تعاونی توسعه و عمران در هر شهرستانی پیگیری می شود.

گیلان دارای   ۲ هزار و ۳۶۰ واحد تعاونی فعال با حدود ۱۹۷ هزار عضو  است  که با احتساب تعاونی های سهام عدالت به بیش از دو میلیون عضو می رسد.

از ۱۳ تا ۱۹ شهریور ماه هفته تعاون نامگذاری شده است.

برچسب‌ها رشت گیلان وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت گیلان وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی رشت گیلان وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی شرکت های تعاونی توسعه و عمران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۹۹۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چشم انتظاری شالیکاران برای رهاسازی آب سد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ خبراز تحریریه امروز پیگیر مشکلات شالیکارانی شده است که منتظرند آب سد سفیدرود به داخل کانال‌های کشاورزی رهاسازی شود تا بتوانند شالیزارهایشان را نشا کنند.

مسئولان شرکت آب منطقه‌ای گیلان اعلام کرده اند: آب سد سفیدرود از نیمه اردیبهشت و از طریق کانال راست و چپ سنگر به سمت شالیزار‌های استان روانه می‌شود.

بنا بر اعلام این شرکت، از ۲۳۸ هزار هکتار شالیزار‌های گیلان، ۱۷۲ هزار هکتار معادل ۷۲ درصد آبخور سد سفیدرود هستند.

دیگر خبرها

  • صادرات ۸۰ میلیون دلاری محصولات تعاونی ها در مازندران
  • ۱۸۵ هزار نفر در کردستان عضو تعاونی‌ها هستند
  • رشد ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم
  • فعالیت ۱۰۴ هزار تعاونی در کشور
  • چشم انتظاری شالیکاران برای رهاسازی آب سد
  • رشد بیش از ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم
  • نرخ مشارکت اقتصادی در گیلان ۴۴ درصد است
  • شرکت‌های تعاونی استان سمنان به حوزه کشت کم آب‌بر ورود می‌کنند
  • پروانه فعالیت رسمی شرکت تعاونی نوآوران لوتوس پیروزی صادر شد
  • توسعه کانال های ارتباط با مشتریان بیمه تعاون