Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، محمود حبیبی مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش درباره توزیع سیم‌کارت‌های دانش‌آموزی گفت: فرایند تولید سیم‌کارت‌های دانش‌آموزی آغاز شده و اپراتورها پای ‌کار آمدند و مکلف شدند که سیم‌کارتی به نام سیم‌کارت شاد را برای استفاده ایمن در فضای مجازی ارائه دهند تا از این طریق دل‌نگرانی‌های خانواده‌ها هم کاسته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره نقش اپراتورها توضیح داد: همکاران ما در حوزه اپراتورها برنامه‌ریزی کرده‌اند و با جلسات متعددی که گذاشته‌ شده و فرآیندی که طی شده، به‌ زودی ارائه سیم‌کارت‌های دانش‌آموزی را شاهد خواهیم بود.

حبیبی با بیان این‌که سیم‌کارت‌های دانش‌آموزی تنها به فضاهای مورد تایید وزارت آموزش‌وپرورش دسترسی خواهند داشت، گفت:‌ این سیم‌کارت خاص استفاده کودکان و نوجوانان در فضای مجازی خواهد بود. قاعدتاً این سیم‌کارت‌ها آن دسته از مخاطراتی را که شامل استفاده کنترل‌نشده از فضای مجازی است، نخواهند داشت. قرار است ما در خصوص این سیم‌کارت‌ها به‌صورت White list عمل کنیم که دانش‌آموزان بتوانند به فضاهایی که مورد تایید است دسترسی داشته باشند.

مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات افزود: تلاش ما این است که دانش‌آموزان به محتواهای نامناسب دسترسی پیدا نکنند،‌ همچنین سیاست‌هایی که وزارت آموزش‌وپرورش در نظر دارد، روی این سیم‌کارت‌ها اعمال خواهد شد.

وی با اشاره به این‌که هیچ محدودیت سنی برای دریافت سیم‌کارت‌های دانش‌آموزی وجود ندارد، توضیح داد: دانش‌آموزان می‌توانند با نام و مشخصات خودشان سیم‌کارت را خریداری کنند. ظاهراً آن‌طور که اعلام شده، وزارت ارتباطات محدودیت زیر ۱۸ سال برای دریافت سیم‌کارت را برداشته‌ تا همه دانش‌آموزان از آن استفاده کنند.

به گفته حبیبی، سیم‌کارت شاد مانند سایر سیم‌کارت‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارد و قابل شارژ توسط دانش‌آموزان است.
 

کد خبر 546728 برچسب‌ها وزارت آموزش و پرورش آموزش از راه دور كرونا در ايران موبایل - سیم‌ کارت

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: وزارت آموزش و پرورش آموزش از راه دور كرونا در ايران موبایل سیم کارت سیم کارت های دانش آموزی سیم کارت دانش آموزان سیم کارت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۹۹۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دورهمی دانش آموزان و دبیران ۲۹ سال پیش در میبد


به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، این دانش آموزان که حالا هرکدام در مشاغلی در نقاط دور و نزدیک استان مشغول خدمت هستند از دوره دانش آموزی و شب‌های امتحان گفتند.

 

دبیران می‌گفتند با موفقیت دانش آموزان در کنکور سراسری و قبولی دانشگاه‌های معتبر خستگی از تنمان بیرون می‌آمد.


در این دورهمی شور و شعف دوران دانش آموزی در وجود دانش آموز و معلم تداعی شد و چهره‌هایی که هرچند تغییر کرده بود اما حس مشترک معلم و دانش آموز در چشمانشان موج می‌زد.

دیگر خبرها

  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس/ برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت دانش‌آموزان
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از چهارشنبه آغاز می‌شود
  • دورهمی دانش آموزان و دبیران ۲۹ سال پیش در میبد
  • طرح «ماهر» در مدارس فارس آغاز شد
  • آموزش و پرورش : با معلم بلاگرها برخورد قانونی می‌شود/ چند نفر از این افراد را از سیستم حذف کرده ایم
  • طرح ملی سواد آبی در یزد ۳ ساله شد
  • شبکه‌ای از دانش‌آموزان سمپاد در نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی شکل می‌گیرد
  • معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش: دانش‌آموز وسیله نیست/ برخورد قانونی با معلم بلاگرها
  • برخورد قانونی با معلم بلاگرها در مدارس دولتی و غیردولتی
  • هیچ دانش‌آموزی نباید از تحصیل باز بماند