Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی از راه‌اندازی سامانه درگاه فرهنگی دانشجویی برای ثبت و ارزیابی عملکرد واحدها خبر داد و گفت: ما در پایان هرسال با توجه به شاخصه‌های مشخص‌شده، برای هر واحد کارنامه دانشجویی فرهنگی صادر خواهیم کرد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، جلسه شورای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال با حضور فرزاد جهان‌بین، معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی و مدیران این حوزه معاونت، مهدی اقراریان، مدیرکل فرهنگی استان تهران، رئیس، معاونان، مسئولان و مدیران حوزه معاونت فرهنگی واحد تهران شمال، برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه جهان‌بین، معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، با ذکر این نکته که بودجه فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی، یک درصد کل بودجه آن است به نحوه تخصیص این بودجه پرداخت و اظهار کرد: بودجه ستاد را از 33 درصد به 20 درصد کاهش داده و سهم واحدها را از 40 به 60 درصد و سهم استان‌ها را از 17 به 20 درصد افزایش دادیم تا تشکل‌های دانشگاه را در سطح واحدها پویا و رشید کنیم و در همین راستا ما انتخاب و انتصاب مدیران فرهنگی واحدها را به خود واحدها واگذار کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه همه‌چیز بر فرهنگ مؤثر است اما بعضی عوامل اثرگذارتر هستند، ادامه داد: بر طبق نظریات و فرمایشات مقام معظم رهبری مهم‌ترین عوامل اثرگذار بر حوزه فرهنگی دانشگاه عبارت‌اند از سلوک مدیران، استادان، تشکل‌ها و کانون‌ها، خانواده، فضای مجازی و رسانه.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان این موضوع که معاون فرهنگی موفق، معاونی است که بیشترین تعامل را با استادان داشته باشد و از طریق استادان، موضوعات فرهنگی را به دانشجویان انتقال دهد، عنوان کرد: اگر استادان را در خصوص مسائل فرهنگی به‌روز کنیم و از طریق آنان دانشجویان را به‌روزتر کنیم؛ اهمیت آن از برگزاری همایش‌ها و سمینارهای فرهنگی بیشتر است.

جهان‌بین با تشریح این نکته که ما باید به‌جای مدیریت فرهنگی، مدیریت فرهنگ داشته باشیم و مدیریت فرهنگ به معنی مدیریت تمام عوامل مؤثر بر فرهنگ در تمام حوزه‌های علمی، پژوهشی و دانشجویی است، گفت: شورای فرهنگی واحدها شورای فکر و شورای طراحی است که باید بر تمام حوزه‌های دانشگاهی اثرگذار باشد. ابتکارات و اقدامات واحد تهران شمال قابل الگوبرداری و تسری به سایر واحدها و منشأ اثر است.

وی از راه‌اندازی سامانه درگاه فرهنگی دانشجویی برای ثبت و ارزیابی عملکرد واحدها خبر داد و گفت: ما در پایان هرسال با توجه به شاخصه‌های مشخص‌شده، برای هر واحد کارنامه دانشجویی فرهنگی صادر خواهیم کرد که این شاخصه‌ها عبارت‌اند از اینکه استادان چه میزان در کارهای فرهنگی دخیل بوده‌اند؟ خانواده‌ها چه میزان مخاطب این فعالیت‌ها بوده‌اند؟ تشکل‌ها چقدر فعالیت فرهنگی داشته‌اند؟ و اینکه رسانه و فضای مجازی چقدر در خدمت فرهنگ بوده است؟

در ادامه این جلسه حمیدرضا خالدی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال، با ذکر این نکته که این دانشگاه دارای بیش از 37 هزار دانشجوست که تعداد 33 هزار نفر از آنان دانشجوی فعال هستند، گفت: با توجه به جمعیت 3 میلیون و 300 هزارنفری دانشجویان کل کشور، ما در واحد تهران شمال میزبان یک درصد از دانشجویان کل کشور هستیم.

رئیس واحد تهران شمال با بیان این مطلب که دانشگاه موفق دانشگاهی است که تمام اجزای آن در شکل مناسب و به‌صورت متناسب رشد کنند، خاطرنشان کرد: اگر یک دانشگاه در حوزه‌های مختلف علمی، فرهنگی، پژوهشی، اخلاقی، مدیریتی و تربیتی شاخص باشد؛ این دانشگاه یک دانشگاه انقلابی و تراز خواهد بود.

وی ادامه داد: اصل فعالیت دانشگاه در داخل کلاس و توسط استادان انجام می‌شود که خوشبختانه در این دانشگاه اساتیدی داریم که در بعضی مسائل علمی کشور جزو نخبگان تراز اول کشور هستند و الآن در حوزه تولید بعضی از مسائل فنی و نظری در مجامع علمی حرف دارند. این واحد توأم با این ظرفیت علمی در بحث فرهنگی هم با هماهنگی و یکپارچگی تمام ارکان فرهنگی آن، دغدغه کار فرهنگی داشته و در این زمینه کارها و خدمات ارزشمندی داشته است.

خالدی با اشاره به این فرموده مقام معظم رهبری که من جانم را برای فرهنگ می‌دهم، گفت: ما فرهنگ را محور و فضای غالب دانشگاه در حوزه‌های پژوهش، مدیریت، امور علمی، جذب اساتید، مدیریت کلاس و همه مسائل دانسته و اذعان داریم که موضوع فرهنگ بر همه کارها و برنامه‌های ما در اداره این واحد دانشگاهی سیطره دارد.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال تصریح کرد: ما مرهون و مدیون خون صدها هزار شهید هستیم و هرلحظه باید آنان را ناظر و شاهد بر عملکرد خود بدانیم، تآکید کرد: باور داریم اصلی‌ترین وظیفه ما امروز تبیین گام دوم انقلاب است و معتقدم ریشه تمام این مشکلات امروزی عدم توجه دقیق، همه‌جانبه و اجرائی کردن فرمایشات مقام معظم رهبری است، در کشور هر نهادی که به حضرت آقا بیشتر چشم دوخته، موفق‌تر، کارآمدتر و سرافرازتر است و اگر آن‌گونه رفتار کردیم که خاری در چشم دشمنان انقلاب و نظام باشیم یعنی کار خود را به‌درستی انجام داده‌ایم.

در ابتدای این جلسه حجت‌الاسلام قوامی رئیس دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در واحد تهران شمال، با برشمردن خصوصیات کار فرهنگی گفت: برای انجام کار فرهنگی اثرگذار باید وقت صرف کرده و زمینه را فراهم نموده و اذهان را جلب کنیم و یقین داریم آن کار فرهنگی که برای خدا باشد بر دل‌ها می‌نشیند و اثرگذار خواهد بود.

وی اعتقاد به کار فرهنگی از جانب مجریان امور فرهنگی را از دیگر شرایط اثرگذار بودن این فعالیت‌ها ذکر کرد و گفت: علاوه بر این مورد، کار فرهنگی باید محتوایی غنی داشته باشد و اگر این دو مورد اخیر مکمل هم باشند کارهای فرهنگی ما بسیار ثمربخش خواهند بود.

در ادامه این جلسه تعدادی از مسئولان حاضر در این نشست به بیان دیدگاه‌ها و ارائه پیشنهادهای خود در حوزه‌های مختلف فعالیت‌های فرهنگی پرداختند.

انتهای پیام/4084/

منبع: آنا

کلیدواژه: فرزاد جهان بین عملکرد واحدها دانشگاه آزاد اسلامی فرهنگی دانشجویی مقام معظم رهبری واحد تهران شمال فرهنگی دانشگاه معاون فرهنگی کار فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۹۹۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی در رشتخوار ضروری است

ایسنا/خراسان رضوی فرماندار رشتخوار راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی در این شهرستان را ضروری دانست.

حسین باهوش در حاشیه دیدار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تربت‌حیدریه با وی به ایسنا گفت: هر چه قدر بتوانیم چتر حوزه دانشگاه و مراکز علمی و پژوهشی را در شهرستان باز کنیم، قطعاً هویت منطقه حفظ و ظرفیت‌های شهرستان افزایش پیدا خواهد کرد.

وی در ادامه درخصوص روند احیای دانشگاه پیام نور و اقدامات انجام شده در این حوزه، بیان کرد: ۲ سال پیش با تلاش‌ها و پیگیری‌های انجام شده دانشگاه پیام نور رشتخوار که در آستانه جمع‌آوری بود با ۱۵۰ دانشجو مجدداً احیا شد و امسال قریب به ۵۰۰ دانشجو دارد.

فرماندار رشتخوار با بیان اینکه همین امر باعث شد این دانشگاه رتبه برتر جذب بیشترین دانشجو در استان را از آن خود کند، اذعان کرد: ما به جد پیگیر راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی در شهرستان رشتخوار هستیم و با تمام توان و ظرفیت برای فعال شدن آن تلاش خواهیم کرد.

وی تأکید کرد: رشته‌های تحصیلی که مورد نیاز شهرستان است باید توسط کارشناسان شناسایی شود و همان رشته‌ها آموزش داده شوند.

باهوش خاطرنشان کرد: در جلسه‌ای که با آموزش و پرورش، مدیران شرکت‌های فولادی و مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای برگزار گردید قرار بر این شد که نیروهای بومی مرتبط با نیاز شهرستان آموزش داده شوند و به محض راه‌اندازی صنایع فولادی، نیروها به شرکت‌های مربوطه تزریق شوند.

فرماندار رشتخوار در ادامه افزود: رشتخوار در حال پیشرفت و توسعه در مسیر صنعتی شدن است و در آینده نزدیک منطقه متحول شده و چرخه‌های تولید فولاد راه‌اندازی خواهند شد.

وی بیان کرد: در شرایط کنونی می‌طلبد به سمت رشته‌های تحصیلی فنی و مهندسی پیش برویم و نیروهای ماهر برای شهرستان آموزش دهیم.

باهوش راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی در این شهرستان را ضروری دانست و گفت: هدف دانشگاه آزاد باید تربیت دانشجو در این منطقه باشد که در ابتدا باید رشته‌های مرتبط شناسایی شده و بعد فضاهای آموزشی لازم و اساتید مربوطه تأمین شوند.

وی با بیان اینکه رشتخوار سرشار از استعدادهای ناب علمی و جوانان مستعد است، اذعان کرد: ارتقای توان کمی و کیفی دانشگاه‌ها در جای جای این شهرستان ضروری است و باید در اولویت اول برنامه‌های توسعه‌ای مسئولان قرار گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی در رشتخوار ضروری است
  • جریان دانشجویی بستر خوبی برای پای کار آمدن قشر خاکستری در فعالیت‌های فرهنگی است
  • سومین کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران برگزار می‌شود
  • از تولید توربین تا توسعه گلخانه‌های تولید بذر ودام اصلاح شده
  • صدور حکم حبس برای متصدی غیرمجاز جمع‌آوری ضایعات
  • فعالیت هدفمند در فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد
  • تأکید بر ارتقای فعالیت‌های فرهنگی در حوزه زنان و رسانه
  • ارزیابی عملکرد فرمانداران استان تهران در امور مردمی سازی
  • جزئیاتی از پرداخت وام‌های دانشجویان علوم پزشکی / برگزاری ۷ طرح ملی دانشجویی
  • عملکرد فرمانداران استان تهران در امور مردمی سازی ارزیابی می‌شود