Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-03@04:04:56 GMT

شیخ‌المعاونین ما کجاست؟

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۰۰۲۵۲

شیخ‌المعاونین ما کجاست؟

آیت‌الله خامنه‌ای پس از استماع تبریک سفیر رومانی، به دکتر ولایتی و معاونین فرمودند که آقای عرب هم شیخ المعاونین ما در وزارت خارجه هستند و از آن تاریخ به بعد این نام برای حاج محمد عرب ثبت شد.

به گزارش مشرق، انقلاب اسلامی با تمام فراز و فرودهایی که از سر گذرانده است شاهد حضور مردانی است که در برهه‌های گوناگون، انقلاب را چون جان شیرین خویش می‌پندارند و برای جهاد در راه خدا از هیچ کاری دریغ نمی‌کنند،

۲۱ بهمن ۶۳ بود که اعضا سفارت .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی از سفرا و رؤسای نمایندگی‌های خارجی در تهران برای عرض تبریک به حضور آیت‌الله خامنه‌ای می‌روند، در آن مراسم سفیر رومانی که در میان بقیه سفرا و نمایندگان سیاسی کشورهای خارجی قدیمی‌تر بود و در بین دیپلمات‌ها و به اصطلاح خودشان به شیخ السفرا معروف بود متنی را برای تبریک ایراد کرد. آیت‌الله خامنه‌ای پس از استماع تبریک سفیر رومانی، به دکتر ولایتی و معاونین فرمودند که آقای عرب هم شیخ المعاونین ما در وزارت خارجه هستند و از آن تاریخ به بعد این نام برای حاج محمد عرب ثبت شد، زندگی‌نامه سیاسی و مبارزاتی مردی که در بستر انقلاب و حزب مؤتلفه اسلامی رشد و نمو کرد پیش از انقلاب و در دوران شاه هم پای بسیاری از مردان مجاهد به جهاد علیه طاغوت پرداخت و پس از پیروزی انقلاب در وزارت خارجه خدمات زیادی را ارائه داد.

خاطرات او در کتاب شیخ المعاونین ما کجاست؟ که توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی به رشته تحریر درآمده است تنها تاریخ شفاهی زندگی یک مرد نیست؛ بلکه تاریخ شفاهی یک انقلاب و دیپلماسی در شرایط جنگی نامتقارن و نابرابر است.

مرحوم حاج محمد عرب علاوه بر آنکه یک دیپلمات انقلابی بود، افتخار پدر شهید را نیز بر سینه داشت او درست در روز شهادت امام زین‌العابدین (ع) از دنیا رخت بربست و به سرای آخرت رفت او در کنار تمام سال‌های زندگی حرفه‌ای خود به‌نوعی یک مؤتلفه‌ای اصیل نیز بود، استان قم با تمام ویژگی‌های عبادی سیاسی خاص خود پذیرای تعداد زیادی از علاقه‌مندان به مؤتلفه اسلامی بود که حاج محمد عرب آن‌ها را گرد هم آورده بود.

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قرارداد ایران و چین کتاب حضرت آیت الله خامنه ای مقام معظم رهبری حاج محمد عرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۰۰۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام‌زاده ابراهیم کجاست و چرا سرخط اخبار قرار گرفت؟

فرهاد طالبیان: از دیروز اسم امام‌زاده ابراهیم در سرخط خبرهای کشور قرار گرفته است. علت آتش‌سوزی گسترده این مکان در بامداد روز پنج‌شنبه است.

گستردگی آتش سوزی در شهرک چوبی امامزاده ابراهیم (ع) سبب شد تا قسمتی از بازار به صورت کامل در آتش سوخت. در این حادثه بیش از ۱۰۰ واحد مسکونی و تجاری به صورت کامل در آتش سوختند. خوشبختانه این حریق تلفات جانی نداشته و دلیل حادثه، آتش گرفتن یک سیم برق در مغازه نانوایی بوده است.

اما روستای امام‌زاده ابراهیم کجاست؟

امام زاده ابراهیم در شهرستان شفت و ۲۳ کیلومتری جنوب شرق آن قرار گرفته است و در بالای کوه‌های سرسبز قرار دارد. فاصله امام زاده ابراهیم تا رشت حدود ۵۷ کیلومتر است. اکثر اهالی روستا تالش هستند و به زبان شیرین تالشی صحبت می‌کنند.

آدرس روستای امام زاده ابراهیم عبارت است از؛ استان گیلان، شهرستان شفت، ۲۳ کیلومتری جنوب شرق شفت.

امامزاده ابراهیم یک امامزاده از نسل موسی کاظم است. این امامزاده شهرت زیادی دارد، طوری که مردم آن را اباالفضل گیلان می‌نامند. بنای امامزاده، در طی سال‌های دراز، چندین بار بازسازی شده است. در حال حاضر، این بنا، به مساحت ۳۰۰ متر، در چهار طبقه احداث گردیده و شامل مسجد، صحن، سرویس بهداشتی، مهمانپذیر و فضای باز است.

هنگامی که راهی روستای امام زاده ابراهیم می‌شوید، از دل جاده‌هایی عبور می‌کنید که چشم‌اندازهای فوق‌العاده‌ای از کوهستان‌های باشکوه جنگلی و زمین‌های شالیزار را جلوی چشمتان نمایش می‌دهند. قسمت‌هایی از این جاده‌های پیچ‌درپیچ با درختان سرسبز احاطه شده‌اند که پشت آن‌ها مناظر مسحورکننده منتظر هستند تا با زیبایی‌های خود از شما دلبری کنند.

در روستای امام زاده ابراهیم چیزهای زیادی برای دیدن وجود دارند که شما را حسابی سرگرم خواهند کرد. از خانه‌های چوبی رنگارنگ با معماری خاص گرفته تا بازارهای پرجنب‌وجوش آن، هر فردی با هر سلیقه‌ای از گشت‌وگذار در این روستای توریستی لذت خواهد برد. البته به دلیل آتش‌سوزی اخیر همه زیبایی بناهای چوبی این منطقه از بین رفته اما باید منتظر ماند تا دولت، وزارت گردشگری و نهادهای مسئول وارد عمل شده و هرچه زودتر برای ساخت و بازسازی این منطقه گردشگری زیبا به یاری مردم این روستا بشتابند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902267

دیگر خبرها

  • امام‌زاده ابراهیم کجاست و چرا سرخط اخبار قرار گرفت؟
  • امام(ره) فصل جدیدی در تاریخ را از فیضیه رقم زدند / امام صادق(ع) منظومه جامع فکر تمدنی اسلامی را ارائه کردند
  • ماشاالله قصاب کیست و کجاست؟ (+عکس)
  • تمدن ایرانی-اسلامی از عرصه جهانی حذف‌شدنی نیست
  • از ۴ مکانی که آژانس مشکوک بود ۲ مکان باقیمانده که ... | ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم
  • طهرانچی: دانشگاه آزاد اسلامی به تربیت مبتنی بر روایت تاریخ توجه می‌کند
  • اولین قبرستان مسلمانان در ایران کجاست؟ + عکس
  • اعلام اسامی نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران
  • فراخوان سی‌ودومین جایزه جهانی کتاب سال منتشر شد
  • ۴ ویژگی منحصربه‌فرد در کتاب‌های تاریخ شفاهی