Web Analytics Made Easy - Statcounter

ربیعی گفت: برای تحقق عدالت آموزشی نیاز است همه دستگاه ها در کنار آموزش و پرورش قرار گیرند و هر دستگاهی ظرفیت ها را پای کار آورد تا آموزش و پرورش این عدالت آموزشی را محقق کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «صدیقه ربیعی» در نشست کمیته زنان و خانواده ستاد مقابله با کرونا استان که امروز (یکشنبه ۱۶ شهریور) در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: با توجه به شرایط موجود کشور، یکی از موضوعاتی که به دنبال آن هستیم عدالت آموزشی بوده که به عنوان یک ضرورت محسوب می شود و باید برای همه دانش آموزان محقق شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین ادامه داد: برای تحقق عدالت آموزشی نیاز است همه دستگاه ها در کنار آموزش و پرورش قرار گیرند و هر دستگاهی ظرفیت ها را پای کار آورد تا آموزش و پرورش این عدالت آموزشی را محقق کند.

 

وی اضافه کرد: با توجه به شرایط کشور و شیوع بیماری کرونا، آموزش های غیر حضوری برای دانش آموزان از سال تحصیلی گذشته شروع شد ولی شاهد بودیم که یکسری زیرساخت ها فراهم نبود و آمارها نشان می دهد در کل کشور کاهش معدل داشتیم.

 

ربیعی عنوان کرد: در استان قزوین پوشش شبکه های صدا و سیما ۹۷ و نیم درصد است، اگرچه وضعیت ما در میانگین کشوری مطلوب است، ولی شرایط خاص است و با توجه به وضعیت قرمز برخی شهرستان ها باید شرایط به گونه ای باشد دانش آموزان از برنامه های شبکه آموزش بهره مند شوند.

 

وی اعلام کرد: از آموزش پرورش خواستاریم شرایط را به گونه ای مهیا کند همه دانش آموزان بتوانند از این آموزش ها بهره مند شوند، البته همه قبول داریم دسترسی به اینترنت افسارگسیخته تبعاتی را به دنبال دارد و در خیلی از کشورها دسترسی دانش آموزان به اینترنت، مدیریت شده است و ما باید به این سمت حرکت کنیم.

 

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین تأکید کرد: ما می خواهیم آينده سازان از آموزش محروم نشوند، آموزش فقط مفروضات علمی نیست، آموزش جنبه های مختلفی دارد و می خواهیم انسان به مفهوم واقعی تربیت کنیم بنابراین از دوستان در آموزش و پرورش خواستاریم از ظرفیت برنامه های فرهنگی غفلت نشود تا فرزندان ما آسیب نبینند.

 

وی خاطر نشان کرد: از اداره کل اوقاف و سازمان تبلیغات هم می خواهیم نذورات جهت دهی شود که سخت افزارهای لازم برای تحصیل دانش آموزان تهیه شود.

 

پایان پیام/293

منبع: شبستان

کلیدواژه: مدیرکل امور بانوان استانداری قزوین ویروس کرونا دانش آموزان عدالت آموزشی دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۰۰۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ هزار و ۲۰۸ معلم جدید در خراسان رضوی جذب می‌شوند

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: برای سال تحصیلی آینده ۱۰ هزار و ۲۰۸ معلم جدید در استان جذب می‌شوند که با استفاده از معلمان قراردادی این تعداد به ۱۲ هزار و ۶۸۹ نفر افزایش می‌یابند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، سیدامیر شوشتری درجمع خبرنگاران به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم، ضمن تشکر از تلاش‌های معلمین و اهمیت به وضعیت معیشت و حقوق معلمین اظهار داشت: آموزش و پرورش خراسان رضوی به عنوان بزرگترین و گسترده‌ترین دستگاه، با 100 هزار همکار فرهنگی و یک میلیون و 500 دانش آموز مشغول فعالیت است.

وی افزود: در آزمون‌های استخدامی مختلفی که برگزار شد برای سال تحصیلی آینده 10 هزار و 208 معلم جدید در استان خراسان رضوی جذب آموزش و پرورش می‌شوند. با استفاده از معلمان قراردادی نیز این تعداد به 12 هزار و 689 نفر افزایش پیدا می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی خاطرنشان کرد: 20 هزار نفر بازمانده از تحصیل در این استان طبق اعلام وزارت آموزش و پرورش اعلام شده و این در حالی است که 5 هزار نفر از بازماندگان تحصیل برای سال گذشته هستند که به صورت تکراری در آمار مجدد آورده شده‌اند.

شوشتری اضافه کرد: 90 درصد از دانش‌آموزان اتباع در خراسان رضوی افغانستانی هستند و اتباع عراق و سوریه در رتبه‌های بعدی قرار دارند، همچنین شمار دانش‌آموزان اتباع خارجی استان خراسان رضوی 70 هزار نفر است و علاوه بر این 3 هزار نفر از دانش‌آموزان اتباع خارجی نیز در مدارس خودگردان مشغول تحصیل هستند که این مدارس زیر پوشش اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی قرار ندارند.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • خطر فرونشست در کمین ۱۵۰ مدرسه اصفهان
  • خطر فرونشست در ۱۵۰ مدرسه اصفهان/ ۴۲ مدرسه تعطیل شد
  • ارتقای سرانه آموزشی هرمزگان با ساخت ۶۰۰ کلاس درس جدید در سال جاری
  • ۶۰۰ کلاس درس جدید در هرمزگان ساخته می‌شود
  • مسکن مهر دامغان نیازمند ۲ مدرسه است
  • توسعه زیرساخت های آموزشی در استان سمنان/ افتتاح ۱۴ چمن مصنوعی
  • تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس
  • ۱۰ هزار و ۲۰۸ معلم جدید در خراسان رضوی جذب می‌شوند
  • علت افت تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی چیست؟ + تاریخ برگزاری امتحانات
  • شوراها بی‌واسطه‌ترین حلقه ارتباطی مردم و حاکمیت هستند