Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-06@20:26:37 GMT

منطقه ویژه اکباتان؛ پایلوت گردشگری غرب کشور می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۰۰۶۳۱

منطقه ویژه اکباتان؛ پایلوت گردشگری غرب کشور می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حسین قراباغی ظهر امروز در بازدید میدانی کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورا از روند عملیات اجرایی بوستان 243 هکتاری اکباتان به‌منظور بررسی و رفع موانع این طرح بزرگ استانی با حضور رئیس و اعضای شورا، مدیرعامل آب منطقه‌ای استان، معاون اداره کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان، مدیران و کارشناسان شهرداری؛ ضمن قدردانی از شهرداری منطقه 2 برای احداث این پارک جنگلی، گفت: پروژه احداث بوستان و سایت گردشگری اکباتان، یکی از مهم‌ترین پروژه‌های مدیریت‌شهری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


قراباغی افزود: این طرح حاصل توافق اداره کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان و شهرداری همدان بود و در اختیار شهرداری منطقه 2 قرار گرفته است که در صورت بهره‌برداری از این طرح استانی مدعی خواهیم بود، سرانه فضای سبز افزایش یافته و شاهد ظهور یک پارک فرامنطقه‌ای در استان همدان هستیم.
وی با تأکید بر اینکه توسعه گردشگری، توسعه یک منطقه، شهر، استان و کشور را رقم می‌زند؛ گفت: بوستان جنگلی سد اکباتان از مهم‌ترین پروژه‌های استانی محسوب می‌شود که استانداری، فرمانداری و نمایندگان مجلس هم پیگیری اجرای این طرح هستند؛ از این‌رو مقرر شده بود که از ظرفیت سرمایه‌گذاران، همراه با مطالعه کارشناسی شده در این پروژه، استفاده شود.
قراباغی با اشاره به بازدید کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورا از منطقه تفریحی زاینده‌رود به‌منظور بررسی ظرفیت‌های ایجاد شده برای اجرایی شدن به‌روز آن با توجه به قابلیت‌های منطقه تفریحی اکباتان همدان، اظهار کرد: با توجه به اینکه طراحی این پارک فرامنطقه‌ای از سوی معاونت شهرسازی شهرداری ارائه شده، عزم جدی شهرداری منطقه ۲ برای ایجاد راه دسترسی به این منطقه و تاسیسات اولیه بسیار ارزشمند است.
وی با بیان اینکه توجه ویژه به حوزه گیاهان دارویی در این منطقه و ایجاد کمپینگ‌های اقامتی در طرج پارک جنگلی اکباتان امری قابل توجه است، ابراز امیدواری کرد بر اساس کاربری این منطقه، شاهد فراهم ساختن زیرساخت‌های لازم برای جذب سرمایه‌گذار باشیم.
رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان با اشاره به تأکیدات استاندار مبنی بر گام برداشتن مدیریت‌شهری برای اجرایی شدن کارهای بزرگ، گفت: این مهم در شرایط متفاوت از سوی مدیریت‌شهری همدان به منصه ظهور گذاشته شده است و در این زمینه، خارج از محدوده شهری به‌منظور کسب رضایتمندی بیشتر شهروندان قدم برداشته‌اند.
قراباغی ضمن قدردانی از تلاش شرکت آب منطقه‌ای استان و همکاری آنان به‌منظور فراهم ساختن زیرساخت‌های لازم برای جذب گردشگری و سرمایه‌گذاری، اظهار کرد: اداره کل راه‌وشهرسازی و دستگاه‌های خدمات‌رسان به‌ویژه آب‌و‌فاضلاب و برق باید در حوزه توسعه و آبادانی سایت گردشگری اکباتان ورود جدی داشته باشند که انتظار می‌رود این مهم از طریق استانداری به دستگاه‌های اجرایی مربوطه ابلاغ شود.
وی، تنها راه دسترسی به این بوستان را گذر از روستای تفریجان برشمرد و گفت: بارگذاری مسیر تردد گردشگران در این بوستان از طریق ایجاد راه دسترسی صحیح، مدنظر است.
قراباغی با تأکید بر اینکه نخستین درخواست سرمایه‌گذار برای ورود به این طرح را ایجاد راه دسترسی و تأسیسات مورد نظر اعلام کرد و افزود: موانع و مشکلات این طرح در حوزه تعامل و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی، حقوقی و... باید هر چه سریعتر بررسی، تعیین‌تکلیف و رفع شود تا شاهد بهره‌برداری آن در موعد مقرر باشیم.

انتهای پیام/ 3140/

منبع: فارس

کلیدواژه: گردشگری اقتصاد همدان سرمایه گذاری سرمایه گذاری راه دسترسی منطقه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۰۰۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک کشف دیواره تاریخی در همدان حین عملیات پیاده‌راهسازی

مدیرکل میراث فرهنگی همدان گفت: دیواره تاریخی کشف شده در میدان باباطاهر در صورت تایید کارشناسان باستان‌شناسی همدان به جاذبه گردشگری جدید همدان تبدیل می‌شود. - اخبار استانها -

محسن معصوم علیزاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در همدان پیرامون دیواره تاریخی کشف در حین عملیات پیاده‌راه‌سازی خیابان باباطاهر، اظهار‌ داشت: این اکتشاف به هیچ عنوان مانع ادامه روند پیاده‌راه‌سازی خیابان باباطاهر نخواهد شد بلکه در صورت تایید کارشناسان باستان‌شناسی و محرز شدن دوره و قدمت تاریخی این دیواره، از آن به عنوان جاذبه تاریخی گردشگری در خیابان باباطاهر بهره‌ خواهیم برد.

وی با بیان اینکه مکشوفات و آثار تاریخی هویت شهر همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین به شمار می‌روند، بیان کرد: چنانچه بخواهیم از آثار تاریخی به عنوان مولفه‌های پیشران در توسعه گردشگری یاد کنیم لازم است که برتعداد جاذبه‌های گردشگری افزوده شود بر همین اساس اگر ارزش تاریخی این دیواره در خیابان باباطاهر سندیت پیدا کند قطعا به مجموعه جاذبه‌های گردشگری شهر همدان افزوده خواهد شد.

مدیر‌کل میراث فرهنگی استان همدان تاکید کرد: باید شرایط و امکاناتی فراهم شود که در هم آن جاذبه‌های گردشگری جدید ایجاد شود و اماکن تاریخی کمتر شناخته شده پس احیا و مرمت، به جاذبه گردشگری تبدیل شود.

علیزاده با بیان اینکه با برنامه ریزی‌های انجام شده در حوزه بافت و گذر تاریخی شهر همدان به زودی تحولات قابل توجهی رقم خواهد خورد، عنوان کرد: در همین راستا عملیات پیاده راه‌سازی خیابان باباطاهر به عنوان سومین خیابان و در ادامه پیاده‌راه شدن خیابان‌های منتهی به میدان تاریخی همدان از 10 اردیبهشت ماه امسال با اعتبار 100 میلیارد ریالی شده است.

وی در پایان با اشاره به هزار و 900 اثر تاریخی استان همدان از ضرورت توجه بیشتر به حوزه مستندسازی و ارتباط با جامعه در مرمت و احیای بناهای تاریخی خبر داد و گفت: ارتباط بیشتر با جامعه و انتشارات اخبار برآمده از کاوش‌های میراث فرهنگی ضروری است زیرا تعاملات پیوسته با جامعه و دیگر دستگاه های اجرایی استان بستر توسعه گردشگری و در ادامه توسعه پایدار برای همدان در این زمینه را مهیا می‌کند.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • کشور نیازمند «سرمایه انسانی آموزش دیده» است
  • سفرهای سریالی مقامات سعودی به پاکستان برای تجارت و سرمایه‌گذاری
  • یک کشف دیواره تاریخی در همدان حین عملیات پیاده‌راهسازی
  • شکوفایی صنعت همدان با ایجاد بندر خشک
  • همسایگی و قرابت فرهنگی عامل تقویت ارتباطات تجاری کیش و ترکیه
  • ظرفیت‌های استان بوشهر برای مشارکت مردم در جهش تولید پای کار بیاید
  • «مکران» می‌تواند به هاب انرژی، حمل و نقل و گردشگری ایران تبدیل شود/ بی‌نیازی کشور از نفت با استفاده از ظرفیت منطقه
  • منطقه مکران می‌تواند به هاب انرژی، حمل و نقل و گردشگری ایران تبدیل شود/ استفاده از ظرفیت این منطقه کشور را از نفت بی‌نیاز می‌کند
  • سد اکباتان همدان در آستانه سر ریز شدن + فیلم | حجم ورودی آب به سد را ببینید
  • سامانه سرمایه‌گذاری استان یزد رونمایی شد