Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-27@21:31:20 GMT

نقش عکسهاي تبليغاتي در فروش برندها

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۰۰۶۵۰

نقش عکسهاي تبليغاتي در فروش برندها

خبرگزاری آریا-اهمیت عکاسی تبلیغاتی به ویژگی‌های درونی انسان‌ها باز می‌گردد. تحقیقات متعدد نشان می‌دهند که انسان از طریق حس بینایی، در زمان کمتری ارتباط برقرار می‌کند. اگر به درون خودمان هم رجوع کنیم، در می‌یابیم که این موضوع، حقیقت دارد. به طوری که کنتراست رنگ‌های یک عکس تبلیغاتی و فضای رنگ ایجاد شده در یک تصویر، تمامی رشته‌های افکار مغز ما را درگیر می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته پروسه‌ی جلب توجه و درک عکس تبلیغاتی در درون مردم به همین جا ختم نمی‌شود. احساسات نیز، در مدت کوتاهی تحت تاثیر افکار بیننده قرار می‌گیرد. در این شرایط مخاطب به خوبی قانع می‌شود که آن محصول تبلیغ شده را انتخاب و خریداری کند.چرا که مغز و احساسات او در یک جهت هستند. عکاسی تبلیغاتی ریشه در روانشناسی افراد دارد و به منظور برقراری ارتباط سریع‌ مشتریان با محصول انجام می‌شود. 

عکاسی تبلیغاتی چیست و چه تاثیری بر روی برند سازی دارد؟

عکاسی تبلیغاتی بخشی مهمی از هویت بصری برندها است که تاثیر زیادی در توسعه برند و افزایش فروش دارد.

عکاسی تبلیغاتی می‌توان با دو تعریف کوتاه شرح داد.  پرداختن به تعریف دوم، هدف ما از تفهیم عکاسی تبلیغاتی محصولات است:

عکاسی تبلیغاتی شاخه ای مهم در صنعت و کسب و کارها است. این حرفه وظیفه تهیه عکسهایی تاثیرگذار از کالاها یا خدمات به شکلی تاثیر گذار دارد.عکاسی تبلیغاتی در حقیقت روایتی از یک داستان است. این داستان با تجهیزات خاصی برای افراد بیان می‌شود.

اگر روایتی از یک داستان در عکاسی محصولات احساس نشود، نمی‌توان آن را عکاسی تبلیغاتی نامید. چرا که تمامی عناصر ثبت شده در عکاسی خلاق محصولات سهم بسزایی در داستان سرایی دارند. به همین خاطر، روایت داستان در عکاسی تبلیغاتی سبب تاثیرگذاری برند یک کسب و کار می‌شود. اگر شما به صورت هوشمندانه داستان‌سرایی بکنید، تعداد بیشتری از افراد را جذب خواهید کرد.

دانستن سه نکته‌ی زیر  کمک می‌کند تا عکاسی تبلیغاتی محصولات تاثیرگذار باشد.

به هر طریقی و بدون در نظر گرفتن حد و مرز مشخصی، نمی‌توان عکاسی تبلیغاتی را تاثیرگذار در کسب و کارها دانست . در وهله‌ی اول، باید بازار هدف و مخاطبان برند را مشخص کنید. زیرا عکاسی تبلیغاتی محصولات را برای جذب مشتریان جدید انجام می‌دهید. مشخص کردن بازار هدف کمک می‌کند تا بدانید که به کار بردن چه نوع سوژه و ایده‌هایی در عکاسی تبلیغاتی می‌تواند توجه افراد را جلب کند. در صورتی که در عکاسی تبلیغاتی به نیازهای اصلی بازار هدف  توجه نکنید، نمی‌توانید نوآوری و خلاقیت ایجاد کنید. این موضوع باعث می شود در جذب مخاطب هدف هم موفق نباشید.در صورتی که شما از نوآوری و خلاقیت در عکاسی تبلیغاتی استفاده کنید، افراد مایل هستند تا زمان زیادی را برای بررسی مزایای برند کسب و کار شما اختصاص بدهند. پس از این ‌که ماهیت اصلی برند کسب و کارتان را با عکس‌های تبلیغاتی نشان بدهید، می‌توان گفت که برای آن‌ها ارزش آفریده‌اید. این ارزش آفرینی تاثیر مستقیم بروی جلب اعتماد مخاطب داشته و بطور ملموسی فروش را افزایش می دهد.زمانی که در اجرای پروسه‌ی عکاسی تبلیغاتی به صورت موفقیت آمیز پیش بروید، وجه تمایز درخشانی با سایر رقبای خود خواهید داشت. این وجه تمایز را مشتریان هم درک خواهند کرد. واکنش آن‌ها در برابر این تمایز، افزایش تعداد خرید محصولات تان می‌باشد. این دقیقا همان مفهوم ارزش آفرینی با عکاسی خلاق محصولات است.

ارزش آفرینی در برند همان مزیت رقابتی کسب و کار شما است که تبلیغ و معرفی آن به عهده عکسهای تبلیغاتی است.  ارزش آفرینی یا مزیت رقابتی به معنای افزودن یک چیزی به برند است که قبلا وجود نداشته است. آن چیز می‌تواند باور یا یک نوع رفتار خاص در افراد باشد. در نگاه تخصصی‌تر، ایجاد ارزش اقتصادی، مفهوم اصلی ارزش آفرینی در برند یک کسب و کار است. زمانی که ارزش اقتصادی در مشتریان شما شکل بگیرد، آن‌ها حاضر می‌شوند برای تهیه‌ی محصولات شما پول بپردازند. پس به طور واضح می توان دریافت که عکاسی تبلیغاتی تاثیرات مثبتی در افزایش فروش و توسعه برندسازی یک مجموعه دارد.

ضرورت عکاسی تبلیغاتی از گذشته تا امروز!

در 40 سال اخیر، اهمیت پرداختن به عکاسی تبلیغاتی چندان ارزشمند نبود. به صورتی که در حالت میانگین، 100 عکس تبلیغاتی در یک روز کامل مشاهده می‌شدند. زیرا در 40 سال اخیر، بازاریابی بیشتر با تولید محتوای متنی صورت می‌گرفت. در آن سالها رسانه ها  برای انتشار عکسهای صنعتی و تبلیغاتی محدود بود. سال های گذشته که خبری از وب سایت، فروشگاه های آنلاین و شبکه های اجتماعی نبود صرفا بروشور، پوستر و تبلیغات تلویزیونی فضایی برای تبلیغ کسب و کارها بود.

اما با ورود دنیای دیجیتال و بازاریابی اینترنتی روند تبلیغات و فروش کسب و کارها تغییر کرد. امروزه، مردم به وسیله‌ی شبکه‌‎های اجتماعی با هزاران عکس تبلیغاتی روبروی می شوند . اینستاگرام یک شبکه‌ی اجتماعی پرطرفدار است که میلیون ها کاربر دارد. کاربران این شبکه‌ی اجتماعی بیشتر کالاهایی را خریداری می‌کنند که عکسهای تبلیغاتی جذابی داشته باشند. لذا می‌توان دریافت که در حال حاضر، قدرت عکاسی تبلیغاتی چیزی بیشتر از به نمایش گذاشتن یک عکس ساده است. در واقع با توجه به افزایش ضرورت عکاسی تبلیغاتی، معنا و مفهوم آن هم دچار تغییر و تحول شده است.

نکات کاربردی برای افزایش جذابیت‌های عکاسی خلاق محصولات

همان گونه که بیان کردیم، عکاسی تبلیغاتی می‌تواند نقش پُر رنگی در روند صعودی فروش برندها داشته باشد. اکنون، هر چقدر بتوانید جذابیت‌های عکاسی تبلیغاتی محصولات خود را افزایش بدهید، می‌توانید موثرتر از رقبای خود عمل کنید.

برای عکاسی خلاق محصولات به نورپردازی و دکور متناسب با سوژه نیاز است

در عکاسی تبلیغاتی بحث نورپردازی از اهمیت بسیاری برخوردار می‌باشد. لازم است قبل از عکاسی فضای مناسبی برای دکور عکس هم در نظر گرفت. این دو فاکتور،  یعنی دکور و نور مناسب از عوامل اولیه خلق عکسهای تبلیغاتی حرفه ای است. نورپردازی در عکاسی تبلیغاتی با سبک های مختلفی انجام می شود. گاهی نورها کنترل شده و گاهی پرکنتراست خواهد بود. انتخاب و آماده سازی فضای دکور هم در عکاسی تبلیغاتی رابطه مستقیم با نوع محصول و ایده و اهداف عکس دارد.

تاثیر رنگ در عکاسی تبلیغاتی

رنگ‌های به کار رفته در یک عکس تبلیغاتی می‌توانند تاثیرگذاری زیادی در ذهن افراد داشته باشد. بسیاری از برندها از تعداد محدودی از رنگ‌ها در تصاویر تبلیغاتی خود استفاده می‌کنند. البته این رنگ آنقدر تاثیرگذار است که در یک نگاه چشم بیننده را به خود جذب می کند. دلیل انتخاب رنگهای جذاب و محدود ایجاد تمرکز بر سوژه ی عکس و برند تبلیغ شده است.

3. خلاقیت در عکسهای تبلیغاتی محصولات

خلاقیت در عکاسی تبلیغاتی هم یکی از فاکتورهای مهم و تمایز این عکسها است. خلاقیت عاملی مهمی برای تاثیرگذار بودن و ایجاد تفاوت با سایر عکسها است. عکسهای تبلیغاتی خلاقانه معمولا بیشتر توجه مخاطبان را به خود جلب می کنند. این عکسها معمولا با ایده هایی جذاب همراه بوده و روایتگر داستانی برای مخاطب هستند. خلاقیت را در بخش های مختلف عکس تبلیغاتی می توان نمود داد. دکور، نوع نورپردازی، ترکیب بندی مواردی هستند که می توان با خلاقیت همراه کرد.

عکاسی تبلیغاتی را به یک مجموعه‌ی حرفه‌ای و مجهز بسپارید

دانش عمومی تنها ویژگی لازم برای اجرای عکاسی تبلیغاتی نیست. تجربه، تخصص و تعهد در انجام فرآیند عکاسی تبلیغاتی محصولات هم در اولویت قرار دارند. مجموعه‌ی تخصصی استودیو مانی، این سه خصوصیت را داشته  به طوری که با اطمینان خاطر می توانید 0 تا 100 پروژه های عکاسی تبلیغاتی را به آنها بسپارید. کارشناسان این مجموعه به نقش عکس‌های تبلیغاتی در فروش برندها اهمیت می‌دهند. نمونه کارهای استودیو مانی نیز بیانگر این خصوصیات متمایز کننده‌ی آن است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: عکس تبلیغاتی فروش برند عکاسی تبلیغاتی عکاسی تبلیغاتی تبلیغاتی می توان ی عکاسی تبلیغاتی عکس تبلیغاتی ارزش آفرینی کسب و کارها ی محصولات ی اجتماعی کسب و کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۰۰۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضبط برنامه تبلیغاتی نامزد‌های انتخابات دور دوم مجلس در صدا و سیمای مرکز آبادان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، فیلم‌های تبلیغاتی شامل برنامه ۲۰ دقیقه‌ای نامزد‌های دور دوم انتخابات از پنجشنبه همزمان با آغاز مهلت تبلیغات رسمی به روی آنتن شبکه آبادان می‌رود.  

حجت الله دهدشت دبیر ستاد انتخابات خوزستان گفت: دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز بیست و یکم اردیبهشت در حوزه‌های انتخابیه آبادان، رامهرمز و رامشیر برگزار می‌شود.
وی بر ضرورت دقیق رعایت قوانین در دور دوم انتخابات تاکید کرد و افزود: صدا و سیما با راه اندازی کانال‌های تبلیغاتی اقدامی مناسب در خصوص تبلیغات نامزد‌های انتخابات انجام داد.
در دور دوم امکانات تبلیغاتی صداوسیما نیز همانند مرحله نخست رایگان است.

دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با رقابت ۴ نامزد برای ۲ کرسی از ۲۹۰ کرسی مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • محبوب ‌ترین گوشی‌ های میان‌ رده شیائومی سری redmi
  • ضبط برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخابات دور دوم مجلس در آبادان
  • ضبط برنامه تبلیغاتی نامزد‌های انتخابات دور دوم مجلس در صدا و سیمای مرکز آبادان
  • حضور اکسید در نمایشگاه خودرو پکن ۲۰۲۴
  • حضور اکسید در نمایشگاه خودرو پکن 2024
  • افزایش ۳۷ درصدی میزان تولید پتروشیمی بوشهر
  • وزارت بهداشت زیر بار صدور مجوز به سیگارهای الکترونیک نمی‌رود
  • نام و برند ایران باید در بازارهای جهانی بدرخشد
  • مشکلات اتحادیه عطاران و سقط فروشان بررسی شد
  • پیش بینی سود پتروشیمی بوعلی سینا در سال ۱۴۰۳/ بوعلی در سال ۱۴۰۲ چقدر سود ساخت؟