Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استانها- نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: اتحاد همچون دژ مستحکمی سبب حفظ نظام روحانیت، حوزه‌های علمیه و نظام اسلامی می‌شود که باید در درون روحانیت شکل بگیرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی ظهر امروز در نشست با مدیران و اساتید حوزه علمیه استان لرستان که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد با  اشاره به اهمیت حوزه‌های علمیه در طول تاریخ اظهار داشت: حوزه‌های علمیه رسالت  خود را در تبلیغ دین و در پاسداری از مرزهای عقیدتی در طول تاریخ علی‌رغم فراز و نشیب‌ها و سختی‌ها رسالت خود را در پرورش دانشمندان علوم انسانی و در تبلیغ و تبیین معارف اسلامی و همچنین پاسداری از مرزهای عقیدتی  را به بهترین شکل انجام داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مردم با روحانیت و حوزه‌های علمیه از طریق تقلید، مساجد، منبرها و همچنین کتب و مقالات روحانیت در ارتباط بودند در همین راستا این مسیرهای ارتباط را باید روشن نگه داریم  چراکه نظام سلطه و برخی روشنفکر نماها با برنامه‌ریزی‌های دقیق به  دنبال کمرنگ کردن این مسیرها هستند.

قم| سال تحصیلی حوزه‌های علمیه خواهران کشور آغاز شدپژوهش محوری در حوزه‌های علمیه بیش از پیش تقویت شود

نماینده ولی فقیه در استان لرستان عنوان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی برخی مراکز دینی باید ارتباط روحانیت و مردم همچون گذشته  حفظ شود و در این رابطه باید هوشیارانه عمل کنیم.

وی بیان کرد: گاهی در طول دهه‌های اخیر  در برخی مراکز منبرها و سخن گفتنن با مردم از روحانیت گرفته شده و یا کمرنگ شده است ولی حضو پررنگ  روحانیت استان لرستان در آرامستان‌ها  پس از شیوع کرونا سبب اظهار مسرت مقام معظم رهبری و روحانیت استان‌های دیگر شده است.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با اشاره به رابطه روحانیت و نظام اسلامی گفت: اسلامیت نظام و جمهوری اسلامی بدون روحانیت آگاه، بصیر و هوشیار در خطر است به هر میزانی که حضور روحانیت که اهل شرافت،کرامت و پاکدستی کمرنگ شود از اسلامیت نظام نیز کاسته می‌شود بر همین اساس با حفظ وحدت در درون روحانیت باید جبهه مردمی بودن روحانیت را حفظ کنیم.

وی تصریح کرد: اتحاد همچون  دژ مستحکمی سبب حفظ  نظام روحانیت، حوزه‌های علمیه و نظام  اسلامی می‌شود که باید در درون روحانیت شکل بگیرد و حوزه‌های علمیه نیز باید به عنوان یک مرکز برای پرورش دانشمندان علوم اسلامی وظیفه خود را با بهره گیری از تکنولوژی روز در راستای رسیدن به اهداف به نحو احسن انجام بدهد.

نماینده ولی فقیه در لرستان خاطر نشان کرد:با توجه به اینکه روحانیت می‌خواهد در محراب و منبر پاسخگوی مردم باشند در همین راستا باید در حوزه‌های علمیه تمام کتاب تدریس و در تصحیح ورقه‌های طلبه‌ها و همچنین انتخاب اساتید برای رسیدن به اهداف حوزه‌های علمیه دقت شود.

انتهای پیام/645/ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه حوزه های علمیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۰۰۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهمیت عملیات وعده صادق مانند تسخیر لانه جاسوسی است

نماینده‌ ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: عملیات‌ غرور آفرین "وعده صادق" پیروزی عظیمی است که هنوز زوایای بزرگ آن خیلی مطرح نشده و مانند مقاطع بزرگی که در انقلاب اسلامی داشتیم، است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، همایش گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و تکریم مقام شهید مطهری در حرم مطهر حضرت معصومه(س) با حضور کارکنان سپاه استان قم و رده های تابعه برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی صادقی  نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در این مراسم اظهار داشت: شهید مطهری در بین شهدای روحانی و در بین بسیاری از شهداء، برجسته و خورشید درخشان است.

وی با اشاره به تعابیر امام(ره) درباره شهید مطهری گفت: بیانیه‌های امام همیشه مختصر بود، اما درباره شهید مطهری 32 ویژگی بیان کردند که راجع به دیگران بیان نشده است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران بیان کرد: شهید مطهری به ما آموخت در بطن سیاست، اخلاق داشته باشیم، در بطن عرفان، انقلابی باشیم، (عرفان) مطهری را از انقلابی‌گری باز نداشت، سیاست مداری او را از مرز تقوا خارج نکرد، هر چیزی را به زمان و موقع خودش انجام می‌داد.

حجت‌الاسلام حاجی صادقی افزود: الگو بودن و پیام شهید مطهری برای سپاه این است که در همه ابعاد رشد کنید و لذا سپاه یک تفاوتی که با همه نهادها دارد، پاسداری‌اش از انقلاب در یک عرصه نیست بلکه در همه عرصه‌ هاست.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه برخی‌ها دفاع‌های متفاوتی از انقلاب می‌کنند، تصریح کرد: برخی‌ها در قالب‌های مختلف از انقلاب دفاع فرهنگی، دفاع سیاسی، دفاع نظامی، دفاع اقتصادی می‌کنند اما دفاع سپاه از انقلاب اینگونه است، می‌گوید هرجا خطر است من هم آنجا هستم.

وی با اشاره به فلسفه همزمان بودن گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی و سالروز شهادت شهید مطهری خاطر نشان کرد: این دو مناسبت را باهم قرار دادیم که بگوییم سپاه با دو بال علم و ایمان استوار است و با وجود این دو مورد و مدیریت آنها زندگی را نمی‌بازیم.

حجت‌الاسلام حاجی صادقی با تأکید بر اینکه باید دنبال معرفتی بود که شایسته انسان باشد عنوان کرد: نگذارید هر روزتان با هم مساوی و یکی باشند، نگذارید بصیرت و درک شما از حقایق محدود شود بلکه همواره نسبت به رشد علمی‌خود روز به روز تلاش کنید.

وی با اشاره به عملیات غرور آفرین وعده صادق اظهار داشت: این پیروزی عظیمی که هنوز زوایای بزرگ آن خیلی مطرح نشده، مانند مقاطع بزرگی که در انقلاب اسلامی داشتیم است، مثل تسخیر لانه جاسوسی که انقلاب دوم بود، این را باید گفت که گام سوم و انقلاب سوم بود که انجام گرفت و یک سدی شکسته شد.

در پایان این مراسم ،کارکنان سپاه امام علی بن ابی‌طالب(ع) با حضور بر مزار شهید مطهری ، به این شهید عزیز ادای احترام کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اهمیت عملیات وعده صادق مانند تسخیر لانه جاسوسی است
  • نماینده ولی فقیه در لرستان پای صحبت‌های اهالی رسانه نشست
  • پیام نماینده ولی فقیه در لرستان به مناسبت روز معلم و کارگر
  • نیروی انسانی زمانی موفق است که رویکرد الهی، دینی و تفکر توحیدی داشته باشد
  • رایزنی با ده‌ها سرمایه‌گذار برای فعالیت در لرستان
  • روایت تسنیم از نشست خبری امام‌جمعه خرم‌آباد+فیلم
  • اصحاب رسانه برای رضای خدا و خدمتگزاری به مردم قلم بزنند
  • پیگیری مسائل اساسی لرستان با مشارکت اساتید حوزه و دانشگاه
  • نیم قرن مجاهدت «فقیه مجاهد»/ از تاسیس شبکه ماهواره ای تا دانشگاه
  • لزوم امید آفرینی در لرستان/ رسانه‌ها از روی حدس و گمان قلم نزنند