Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@20:18:07 GMT

تخصیص آب به باغ‌های قزوین نیازمند بازنگری است

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۰۲۱۰۴

تخصیص آب به باغ‌های قزوین نیازمند بازنگری است

 فاطمه خمسه روز یکشنبه در نشست فرعی تحصیص آب به گلخانه ها و صنایع تبدیلی قزوین افزود: بیشتر باغ های بارور استان از توجیه اقتصادی بالایی برخوردار هستند و سهمه آب در نظر گرفته شده برای حفاظت از این بخش کافی نیست.

وی اظهار داشت: برای تخصیص آب مورد نیاز به باغ های بهره بردار استان نیازمند همراهی ویژه مسوولان استانی اعم از استاندار، نمایندگان مجلس و دستگاه قضا و همچنین شرکت آب منطقه ای هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسوول در ادامه جذب سرمایه گذار در بخش گلخانه را نیازمند تخصیص آب مورد نیاز دانست.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین خاطرنشان کرد: در جذب سرمایه گذاران گلخانه باید اهلیت سرمایه گذار احراز شود تا شاهد طرح های نیمه تمام و بلاتکلیف نباشیم.

وی افزود: امیدواریم با همکاری مسوولان استانی مشکلی در تامین آب مورد نیاز سرمایه گذاران گلخانه و صنایع تبدیلی نداشته باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در ادامه گفت : براساس قانون صدور مجوز برای صنایع مشترک بین جهاد کشاورزی و صنعت به جهاد کشاورزی واگذار شده که انتظار  می رود برای اینگونه طرح ها که موجب ارزش افزوده برای محصولات کشاورزی می شوند، مساعدت بیشتری در تخصیص آب انجام شود.

خمسه با اشاره به طرح کاداستر یا حدنگاری اراضی کشاورری و همکاری دوجانبه برای صدور سند برای این اراضی، گفت: اهمیت کاداستر بخش کشاورزی  برای  تعیین مستنثیات و اراضی دولتی و همچنین سند دار شدن اراضی کشاورزی بهره برداران غیرقابل انکار است.

برچسب‌ها آب و فاضلاب استان قزوین باغستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آب و فاضلاب استان قزوین باغستان آب و فاضلاب استان قزوین باغستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۰۲۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأمین آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی



به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، مدیرکل جهاد کشاورزی استان گفت:همزمان با سفر استاندار چهارمحال و بختیاری به بخش ناغان در شهرستان کیار، طرح تامین و انتقال آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی به بهره برداری رسید.
حسین برزگر افزود: طرح تامین و انتقال آب اراضی کشاورزی روستای آبشاران علیا در سال ۱۳۹۰ کلنگ زنی شد و دارای یک ایستگاه پمپاژ و باشیوه آبگیری ثقلی، ۱۲۰ هکتار از اراضی این روستا را تحت پوشش قرار داده است
وی ادامه داد: میزان مجوز آب این طرح ۵۰ لیتر بر ثانیه بوده است و خط انتقال آن به میزان ۴ هزار و ۴۰۰ متر لوله گذاری فولادی و با اختلاف ارتفاع ۲۱۳ متر از سطح رودخانه سرتنگ محمودی به اجرا درآمده است.
مدیر کل جهاد کشاورزی استان با اعلام اینکه برای اجرای این طرح ۶۰ میلیارد ریال هزینه شده است گفت: با بهره برداری از این طرح زمینه اشتغال ۸۰ نفر بصورت مستقیم فراهم شده است.

دیگر خبرها

  • رزهای تولیدی خراسان جنوبی ۳۷.۵ میلیارد تومان ارزآوری داشت
  • تخریب دو ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی نهاوند
  • صدور سه هزار و ۳۵۴ پروانه گلخانه خانگی درسیستان وبلوچستان
  • تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز در خراسان جنوبی
  • تأمین آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی
  • از برداشت موز گلخانه‌ای تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • برداشت موز گلخانه‌ای در شهرستان داراب
  • برخورد با متخلفین تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در مهریز
  • برداشت کلزا در بهبهان
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد