Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@02:36:22 GMT

تعزیه «احمد سفاح» امشب در پهنه رودکی

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۰۲۱۲۵

تعزیه «احمد سفاح» هفتمین مجلسی است که در قالب «دفتر دوم رویداد شبیه‌خوانی در پهنه»، امشب یکشنبه ۱۶ شهریورماه، بعد از اذان مغرب و عشا در پهنه فرهنگی رودکی برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل هنرهای نمایشی، «دفتر دوم رویداد شبیه‌خوانی در پهنه»، شامگاه گذشته، شنبه ۱۵ شهریورماه توسط «گروه تعزیه فتح خیبر» به سرپرستی جمال قاسمی با مجلس «قانیای فرنگ» ادامه پیدا کرد و امشب، یکشنبه ۱۶ شهریورماه با مجلس «احمد سفاح» (انتقام گرفتن از خاندان بنی‌امیه) میزبان عاشقان اباعبدالله می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«دفتر دوم رویداد شبیه‌خوانی در پهنه» از دوشنبه دهم شهریورماه توسط «گروه تعزیه فتح خیبر» آغاز شد و ادامه‌ای است بر اجرای «گروه تعزیه سیدالشهدا(ع)» به سرپرستی احمد عزیزی که در دهه اول ماه محرم هر شب بعد از اذان مغرب و عشا در پهنه فرهنگی رودکی برگزار شد. 

در این تعزیه‌ها که تاکنون مجالس «عبدالله‌بن‌عفیف»، «حضرت امیر(ع)»، «فضل و فتاح»، «امام رضا(ع)»، «عمرو بن عبدود» و «قانیای فرنگ» آن برگزار شده است جمال قاسمی (سرپرست)، اصغر مینایی، روح‌الله حشمدار، محمد میرزایی، حسین حجتی، امیر زهرایی و نوید مقدم حضور دارند و نوازندگی اجرا برعهده فرهاد شیخی و حمیدرضا گرگانی است.

پس از اجرای مجلس «احمد سفاح» که امشب یکشنبه ۱۶ شهریورماه برگزار می‌شود، طی سه شبِ آتی مجالس «متوکل عباسی»، «حضرت حمزه‌(ع)» و «حضرت زهرا(س)» برپا می‌شود.

رویداد «شبیه‌خوانی در پهنه» و همچنین دفتر دوم آن، با حمایت و مشارکت بنیاد فرهنگی هنری رودکی، اداره‌کل هنرهای نمایشی و شهرداری منطقه ۱۱ تهران اتفاق افتاد.

این اجراها هر شب پس از اذان مغرب و عشا در پهنه فرهنگی رودکی، خیابان استاد شهریار، مقابل تالار وحدت، با رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شبیه خوانی در پهنه دفتر دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۰۲۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری رویداد «شهید اصلانی» در چهارمحال و بختیاری

عبدالحسین زمان‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به برگزاری رویداد «شهید اصلانی» در استان، اظهار کرد: این رویداد به منظور توانمندسازی شبکه امامان جماعت محلات استان در تاریخ ۲۰ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

راهیار بنیاد جامعه پرداز هدایت در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه رویداد شهید اصلانی با همکاری معاونت اجتماعی و فرهنگی استانداری چهارمحال و بختیاری برگزار خواهد شد، افزود: ۱۲ نفر از امامان جماعت توانمند در سراسر استان برای حضور در این رویداد دعوت شده‌اند که این افراد می‌توانند به همراه پنج نفر از کنشگران مسجد یا محله خود که در قالب شبکه بانوان، قرآنی، هیأت مذهبی، رسانه محلی و شبکه تبلیغ خواهند بود در رویداد حضور پیدا کنند.

وی ادامه داد: در طرح شهید اصلانی به منظور توانمندسازی افراد شرکت‌کننده، دوره آموزشی یک روزه با حضور اساتیدی از بنیاد جامعه پرداز هدایت در روز پنج‌شنبه ۲۰ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

زمان‌پور عنوان کرد: این انتظار وجود دارد که در محله اول و در رویداد شهید اصلانی به اهداف تعیین شده یعنی توانمندسازی امامان جماعت دست پیدا کنیم، در ادامه نیز مقرر است رویداد شهید شهرکی برگزار شود که طراحی بوم مسئله است.

راهیار بنیاد جامعه پرداز هدایت در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه منتخبین رویداد شهید شهرکی در قالب رویداد شهید دارایی به مشهد مقدس اعزام خواهند شد، اضافه کرد: در رویداد شهید شهرکی رقابتی بین مساجد محلات و شبکه امامان برگزار و بومی طراحی خواهد شد، امام پایگاه منتخب در این رویداد به همراه کنشگران مسجد در رویداد شهدی دارایی شرکت خواهند داشت.

وی تصریح کرد: در رویداد شهید دارایی حدود ۱۰۰ امام جماعت شاخص به همراه تیم خود از کل کشور حضور پیدا می‌کنند یعنی مقرر است در مجموع ۱۰۰۰ نفر در این رویداد شرکت داشته باشند.

زمان‌پور یادآور شد: قالب برنامه‌های رویداد شهید دارایی حول محور شبکه امامت انجام خواهند شد یعنی امام باید توانمندی لازم برای ایجاد شبکه در محل خود را داشته باشد تا به این ترتیب بتواند از کنشگران محل استفاده و برنامه‌ها همچنین اهداف مسجد را پیش ببرد.

راهیار بنیاد جامعه پرداز هدایت در چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: یکی از اهداف رویداد شهید دارایی این است که در مساجد علاوه بر جنبه عبادی، خدمات اجتماعی مساجد نیز تقویت و توانمندی لازم برای تحقق این مهم در امامان جماعت ایجاد شود.

کد خبر 6098088

دیگر خبرها

  • رویداد بین‌المللی «فارِس اواردز» برگزار می‌شود
  • برگزاری رویداد «شهید اصلانی» در چهارمحال و بختیاری
  • دومین رویداد جایزه جوانی جمعیت در کرمانشاه برگزار می‌شود
  • برگزاری اجتماع «فرمانده مهدی» در مهریز
  • رویداد ملی بازی آرا، کمک به صنعت تولید بازی در کشور
  • ایران میزبان یک رویداد علمی - هسته‌ای در سطح بین‌المللی است
  • ارکستر سمفونیک هنرستان موسیقی پسران به تالار رودکی می‌آید
  • مهاباد میزبان رویداد ورزشی کشور
  • رویداد «ایده بازار» در دانشگاه برگزار شود
  • برپایی میز خدمت در شهرستان زرندیه