Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-03@22:35:31 GMT

شاخص بورس ۵۸۴۷ واحد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۰۲۱۷۳

شاخص بورس ۵۸۴۷ واحد افزایش یافت

به گزارش ایبِنا، آمار معاملات بورس نشان می‌دهد که شاخص‌های بورس حتی با رشد نماگر اصلی نیز با نوسان مواجه شدند به طوری که شاخص کل «هم وزن» با (۳۴۷۱) واحد افت مواجه شد.

نوسان شاخص‌ها

بر اساس آمارهای معاملاتی، روز جاری همه شاخص‌های بورس با رشد دسته جمعی مواجه شدند به طوری که شاخص کل با ۵۸۴۷ واحد صعود معادل ۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳۶ درصد به یک میلیون و ۶۴۷ هزار و ۸۵۵ واحد، شاخص‌ قیمت «وزنی - ارزشی» با ۱۵۳۳ واحد افزایش معادل ۰.۳۶ درصد به ۴۳۲ هزار و ۲۴۲ واحد، شاخص کل «هم وزن» با (۳۴۷۱) واحد افت معادل (۰.۷۸) درصد به ۴۴۱ هزار و ۷۹۰ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با (۲۲۷۶) واحد کاهش معادل (۰.۷۸) درصد به ۲۸۹ هزار و ۶۵۸ واحد، شاخص آزاد شناور با ۸۰۶۸ واحد افزایش معادل ۰.۳۶ درصد به ۲ میلیون و ۲۴۹ هزار و ۸۱۹ واحد، شاخص بازار اول با ۹۸۸۷ واحد افزایش معادل ۰.۸۱ درصد به یک میلیون و ۲۲۴ هزار ۵۵۰ واحد و شاخص بازار دوم با (۱۰۸۶۵) واحد افت معادل (۰.۳۳) درصد به ۳ میلیون و ۲۵۱ هزار و ۴۳ واحد رسید.

نمادهای تاثیر گذار

از سویی دیگر امروز ۷ نماد « فملی با ۳۷۰۲ واحد، فارس با ۳۴۴۱ واحد، فولاد با ۳۰۶۳ واحد، شستا با (۲۱۵۳) واحد، کگل با ۱۸۴۳ واحد، حکشتی با (۱۶۵۴) واحد و کچاد با ۱۱۲۴ واحد» بیشترین تاثیر را بر روند حرکتی شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.

وضعیت نماگر صنایع

این گزارش می افزاید، امروز شاخص‌های صنایع تالار شیشه ای نیز با نوسان مواجه شدند به طوری که شاخص صنایع « محصولات کاغذ با ۵۹۷۷ واحد صعود معادل ۳.۴۸ درصد به ۱۷۷ هزار و ۹۰۹ واحد تامین آب، برق و گاز با ۵۵ واحد افزایش معادل ۲.۸۸ درصد به یک هزار و ۷۹۶ واحد، خودرو با (۲.۸۷) واحد افت معادل (۳.۷۳) درصد به ۳۶۵ هزار و ۵۰۲ واحد، رادیویی با (۳۵۶) واحد افت معادل (۲.۹۹) درصد به ۱۱ هزار ۵۶۶ واحد، فنی مهندسی با (۳۷۵) واحد افت معادل (۳.۸۲) درصد به ۹ هزار ۴۶۵ واحد، اطلاعات و ارتباطات با (۶۳) واحد کاهش معادل (۴.۷۴) درصد به یک هزار و ۲۷۸ واحد، حمل و نقل با (۳۶۹۰) واحد افت معادل (۴.۸۲) درصد به ۷۲ هزار و ۸۳۶ واحد» رسید.

بیشترین افزایش و کاهش قیمت ها

در عین حال نگاهی به آمارهای معاملاتی امروز بازار سهام مشخص می‌کند: قیمت سهام نمادهای «قنیشا با ۵ درصد، غدام با ۴.۹۹ درصد، کرماشا با ۴.۹۷ درصد، وسپه با ۴.۹۷ درصد، ثبهساز با ۴.۹۶ درصد، کاوه با ۴.۸۷ درصد و چکاپا با ۴.۸۶ درصد» بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «غنوش با (۵) درصد، قزوین با (۴.۹۹) درصد، حکشتی با (۴.۹۹) درصد، غگل با (۴.۹۹) درصد، دسبحان با (۴.۹۸) درصد، ساروم با (۴.۹۷) درصد و کاذر با (۴.۹۳) درصد» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند و در تابلوهای بورس به ثبت رسیدند.

به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای روز جاری بورس، در یک میلیون و ۴۱۳ هزار نوبت معاملاتی، ۱۰ هزار و ۶ میلیارد برگه اوراق بهادار به ارزش ۱۱۵ هزار و ۹۳۸ میلیارد تومان در بورس معامله شد.

منبع: الف

کلیدواژه: واحد افزایش معادل واحد افت معادل درصد به یک معادل ۰ شاخص کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۰۲۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا کاهش یافت

آفتاب‌‌نیوز :

طلا در معاملات روز جمعه در بحبوحه کاهش سود اوراق قرضه خزانه داری آمریکا و ضعف دلار حدود ۲۳۰۰ دلار معامله می‌شود. تاجران در حال بررسی اظهارات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا در روز چهارشنبه در مورد ثابت نگه داشتن نرخ بهره هستند.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۱ درصد کاهش به ۲۳۰۱ دلار و ۲۶ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم بدون تغییر به ۲۳۰۹ دلار و ۶۰ سنت رسیده است.

شرکت کنندگان بازار انتظار سیاست‌های سختگیرانه‌تری را از سوی فدرال رزرو آمریکا داشتند، اما این بانک نرخ بهره را ثابت نگه داشته است.

جروم پاول در اظهارات خود در روز چهارشنبه گفت تا زمانی که مطمئن نشوند نرخ تورم به سمت هدف ۲ درصد کاهش می‌یابد، پایین آوردن نرخ بهره درست نیست.

وی اضافه کرد هنوز هیچ اطمینانی نسبت به روند کاهشی تورم به وجود نیامده است، بنابراین در هر اجلاس در مورد نرخ بهره تصمیم گیری خواهد شد.

فدرال رزرو آمریکا در روز چهارشنبه تصمیم گرفت نرخ بهره را بین ۵.۲۵ تا ۵.۵۰ ثابت نگه دارد. بالا ماندن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

شاخص دلار هم ۰.۲۳ پایین آمده و به ۱۰۵.۳۹ رسیده است که خرید طلا را برای دارندگان سایر ارز‌های دنیا ارزان‌تر می‌کند.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره امروز با ۰.۴۷ درصد افزایش به ۲۶ دلار و ۹۶ سنت رسید. پلاتین هم با ۰.۴۰ درصد افزایش ۹۵۸ دلار و ۵۶ سنت معامله می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • قیمت طلا کاهش یافت
  • تداوم خروج نقدینگی حقیقی‌ها در روز‌های منفی شاخص کل بورس
  • افزایش تولید برق در هند با کاهش قیمت زغال‌سنگ
  • بازار بورس ۱۲ اردیبهشت؛ شاخص کل ۳۹۰۱ واحد افت کرد
  • افت ۳ هزار و ۹۰۲ واحدی شاخص بورس در روز پایانی هفته
  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • گزارش بورس امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس در روز پایانی هفته
  • لحظه به لحظه با بورس / کاهش ۴۶ واحدی شاخص کل
  • کاهش ۴۶ واحدی شاخص کل بورس