Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، عبدالرضا محی‌الدینی روز یکشنبه به مناسبت هفته تعاون در نشست با رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان به اهمیت ارتباط دانشگاه با صنعت و تربیت نیروی انسانی مورد نیاز بر اساس شرایط منطقه اشاره کرد و افزود: استفاده از نیروهای دانش‌آموخته بومی در تمامی بخش‌ها و معدن جزو ضروریات است و باید در این خصوص عنایت ویژه ای به عمل آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: نداشتن طرح و برنامه مدون در مراکز آموزش عالی در ارتباط با پذیرش دانشجو بر حسب نیاز بخش صنعت از جمله مشکلاتی است که باید به صورت جدی مورد توجه دست‌اندرکاران این ۲ بخش مهم دانشگاه و صنعت قرار گیرد .

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان مهریز با بیان اینکه بر خلاف گذشته  در شرایط حال بیشتر  واحدهای تولیدی، صنعتی و معدن سرب و روی شهرستان به نیروی انسانی متخصص نیاز دارد، هماهنگی و برنامه‌ریزی بیشتر و حل مشکل موجود را برای ارتقای کار، تولید بیشتر و جذب جوانان منطقه در واحدها خواستار شد.

همچنین رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مهریز گفت: بیشتر تعاونی‌ها و واحدهای تولیدی و صنعتی به دنبال جذب نیروهای تحصیل کرده دانشگاهی بر حسب کار خود هستند که در منطقه با مشکل مواجه هستیم .

امیرعباس دهقانی‌زاده افزود:  ارتباط بین دانشگاه و صنعت و نیازسنجی برای تربیت و تامین نیروی انسانی در منطقه موضوع مهمی است که باید بیش از گذشته برنامه‌ریزی و اقدام مناسب صورت گیرد و عزم جدی می‌خواهد.

 هم اکنون یک‌هزار و ۱۶۲ کارگاه کوچک و بزرگ با حضور ۹ هزار و ۷۴۶ نفر در شهرستان فعال است .

همچنین در شهرک‌های صنعتی مهریز شامل شهید چمران ، ۱۹۶ هکتاری ، هرفته ، ناحیه صنعتی بهادران و شهرک سنگ و یزد مهر افزون بر چهار هزار نفر اشتغال دارند.

۱۳ شهریور در ایران روز تعاون نامگذاری شده و ۱۱ تا ۱۷ شهریور هفته تعاون است.

با توجه به سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی سهم ۲۵ درصد برای تعاونی‌ها در اقتصاد ایران پیش بینی شده است.

مطابق قانون اساسی فعالیت اقتصادی ایران متشکل از بخش‌های دولتی، خصوصی و تعاونی است که در حال حاضر بیشترین(حدود ۷۵ درصد) فعالیت در اختیار بخش دولتی است و سهم بخش تعاون در برنامه توسعه ششم باید به ۲۵ درصد برسد که سهم کنونی با این عدد تا حدود زیادی فاصله زیاد دارد.

شروع عملیات اکتشاف معدن سرب و روی بهادران مهریز از حدود ۵۰ سال پیش آغاز شده و نقش بسزایی در ایجاد اشتغال مولد و مفید و رونق اقتصادی شهرستان دارد.

مجتمع سرب و روی و باریت مهدی‌آباد در فاصله ۱۱۵ کیلومتری جنوب شرقی شهر یزد به عنوان یکی از بزرگترین معادن سرب و روی جهان شناخته شده است.

در حال حاضر عملیات معدنی با حجم قابل‌توجه و همچنین احداث کارخانه‌های فراوری به ظرفیت سالیانه ۸۰۰ هزار تن کنسانتره روی و ۸۰ هزار تن کنسانتره سرب – نقره به عنوان بزرگترین کارخانه‌های سرب و روی کشور در حال انجام است .

فروش مواد معدنی اکسید روی و باریت به صورت کلوخه به‌منظور تأمین نیاز واحدهای مصرف‌کننده نیز توسط این مجتمع صورت می‌پذیرد.

مهریز سه دانشگاه با سه هزار دانشجو در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در ۱۵۰ رشته است.

مرکز این شهرستان  ۵۵ هزار نفری در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

برچسب‌ها مهریز دانشجو یزد صمت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مهریز دانشجو یزد صمت مهریز دانشجو یزد صمت سرب و روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۰۳۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوت یک امام جمعه در تصادف با آمبولانس

دکتر جواد افشار منش روز یکشنبه اظهار کرد: برخورد امروز عصر خودرو سواری پژو از عقب با آمبولانس موجب مرگ حجت‌الاسلام اصغر دهقان دولتی امام جمعه بلوک شد که راننده پژو بوده است.

به گزارش صدای ایران از ایرنا،وی افزود: این تصادف همچنین سه مصدوم برجای گذاشت که سرنشینان آمبولانس شامل ۲ تکنسین و یک مصدوم داخل کابین بودند که از نواحی سر، صورت، کتف و گردن آسیب دیدند و توسط آمبولانس‌های دیگر به مرکز درمانی منتقل شدند.

وی ادامه داد: باوجود تلاش پرسنل اورژانس برای احیای حجت‌الاسلام دهقان، بعد از انتقال در بیمارستان امام جیرفت فوت کرد.



جیرفت در فاصله ۲۳۰ کیلومتری جنوب مرکز استان کرمان قرار داد.

دیگر خبرها

  • لحظه تصادف امام‌جمعه شهر بلوک جیرفت
  • لحظه تصادف مرگبار و فوت یک امام جمعه
  • نخستین یادواره شهدای روحانی شهرستان مُهر برگزار شد
  • ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات تعاونی‌ در سبزوار پرداخت شد
  • فوت یک امام جمعه در تصادف با آمبولانس
  • علت فوت کارگر معدن در کرمان چه بود؟
  • امام جمعه شهر بلوک شهرستان جیرفت در اثر تصادف با آمبولانس درگذشت
  • جامعه ما با شبیخون فرهنگی دشمن روبروست/پاسدار و نگهبان مساجد، علما و طلاب هستند
  • محکومیت قاچاقچی سوخت در مهریز
  • ماجرای متن حاج صادق آهنگران در نماز جمعه و پیامی که امام خمینی (ره) به او داد؟