Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-07@04:34:05 GMT

طرح ویژه حشدالشعبی عراق برای مراسم اربعین

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۰۳۴۷۲

طرح ویژه حشدالشعبی عراق برای مراسم اربعین

سازمان الحشد الشعبی عراق از تدوین یک طرح ویژه برای برگزاری مراسم اربعین حسینی (ع) در کربلای معلی و آمادگی برای اجرای آن خبر داد.

به گزارش مشرق، تیپ ۲۶ سازمان الحشد الشعبی عراق از طرح زودهنگام خود به منظور تدارک مراسم اربعین حسینی (ع) با استفاده از پهپاد و فراخوان برای آماده‌باش ۵ هزار نیروی ذخیره  خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: ابراز ارادت عضو حشدالشعبی به رهبر انقلاب و حاج قاسم +عکس

این تیپ طی بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری «المعلومه» منتشر شد، اعلام کرد: یک طرح ویژه  زودهنگام برای تدارک مراسم اربعین حسینی (ع) تدوین کرده است که شامل بخش‌های خدمات، امنیت، پزشکی و بهداشتی و سایر امور با هماهنگی طرف‌های رسمی است.

در این بیانیه آمده است: فرماندهی این تیپ شرایط استثنایی ویژه این کشور در سایه همه‌گیری کرونا را بررسی کرده و طرحی متفاوت از طرح‌های سال پیش ارائه کرده است که شامل فراخواندن پنج هزار نیروی ذخیره برای تامین امنیت ورودی‌های شمالی، شرقی و جنوبی شهر کربلای مقدس است.

در ادامه این بیانیه آمده است که تیپ ۲۶ سازمان الحشد الشعبی از بعد امنیتی کاملا برای اجرای این طرح آمادگی دارد و دارای پهپادهایی است که می‌توانند کربلا را پوشش دهند و برای نخستین‌بار به خدمت گرفته می‌شوند و وظیفه نظارت امنیتی و پیگیری حرکت و آمد و شد زائران حسینی (ع) و خودروها و ... را برعهده خواهند گرفت. 

در پایان این بیانیه آمده است که مراسم امسال با سالهای پیش متفاوت است و این تیپ بها داشتن تجربه‌های لازم برای انجام این مراسم از کلیه زائران عزیز می‌خواهد که به ضوابط و اقدامات پیشگیرانه بهداشتی پایبند باشند.

۲۰ صفر هر سال مراسم اربعین شهادت حضرت امام حسین (ع) و یاران باوفای ایشان در  کربلا با حضور میلیون‌ها زائر داخلی و خارجی برگزار می‌شود. مرزهای عراق هر ساله در آستانه  این روز، مملو از زائرانی است که از کشورهای مختلف جهان به سوی کربلا حرکت می‌کنند. زائران عراقی نیز با پای پیاده از شهرهای مختلف این کشور به سوی مرقد امام حسین (ع)، حرکت می‌کنند. اما امسال شیوع ویروس کرونا  بسیاری از برنامه‌های فرهنگی و مذهبی  از جمله پیاده‌روی اربعین را تحت تاثیر قرار می‌دهد و این احتمال وجود دارد که تنها برای زائران ساکن عراق این مراسم برگزار شود. 

پیش‌تر «حسین ذوالفقاری» معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری با حضور خبرنگاران گفت: مقامات عراقی تا این لحظه اعلام کرده‌اند بنا دارند امسال از خارج از عراق زائر نداشته باشند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قرارداد ایران و چین ماه محرم اربعین راهپیمایی اربعین حشدالشعبی کربلای معلی اربعین حسینی سازمان الحشد الشعبی عراق جمهوری اسلامی ایران کربلا مرقد امام حسین عراق مشرق مراسم اربعین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۰۳۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله موشکی مقاومت عراق به بندر حیفا

مقاومت اسلامی عراق بامداد یکشنبه در بیانیه‌ای از حمله موشکی به بندر نفتی حیفا در فلسطین اشغالی خبر داد.

به گزارش مشرق، مقاومت اسلامی عراق بامداد یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که در حمایت از مردم غزه و در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی بندر نفتی حیفا در فلسطین اشغالی را هدف قرار داده است.

طبق اعلام مقاومت اسلامی عراق، حیفا با یک فروند موشک پیشرفته «الأرقب» مورد حمله قرار گرفته است.

در این بیانیه مقاومت اسلامی عراق آمده است: رزمندگان ما، بندر حیفا در اراضی اشغالی فلسطین را با موشک کروز پیشرفته ارقب هدف قرار دادند.

این بیانیه آورده است: این عملیات در ادامه مقاومت در برابر اشغالگران و یاری مردم غزه و پاسخ به جنایاتی انجام شده که رژیم غاصب علیه زنان و کودکان و سالخوردگان فلسطینی مرتکب می‌شود.

مقاومت اسلامی عراق بر ادامه عملیات خود برای درهم کوبیدن مواضع دشمنان تاکید کرده است.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • لزوم تدبیر عراق برای کاهش حوادث رانندگی در ایام اربعین‌حسینی
  • میراحمدی: تصمیمات در خصوص سفر اربعین اتباع خارجی با ستاد مرکزی است
  • تمهیدات لازم برای اربعین از سوی کشور عراق اندیشیده می شود
  • توافق با عراق برروی بیش از ۵۰ محور درخصوص ایام اربعین
  • برگزاری باشکوه کنگره اربعین سال ۱۴۰۳ اولویت ایران و عراق است
  • تمهیدات لازم برای حل و فصل مشکلات مرزهای ایران و عراق در اربعین
  • حمله مقاومت اسلامی عراق به پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی
  • حمله موشکی مقاومت عراق به بندر حیفا
  • مقاومت اسلامی عراق: بندر حیفا را موشکباران کردیم
  • تشکیل کمیته‌های مشترک ایران و عراق برای مقابله با اخبار دروغ و جعلی