Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@21:13:44 GMT

۱۱ بوستان در مشهد ویژه بانوان طراحی و احداث شده است

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۰۳۸۶۴

۱۱ بوستان در مشهد ویژه بانوان طراحی و احداث شده است

مهدی یعقوبی روز یکشنبه در حاشیه بازدید رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد از بوستان بانوان وکیل آباد افزود: بوستان بانوان وکیل آباد، از نظر وسعت در میان بوستان های ویژه بانوان در شهر مشهد در جایگاه سوم قرار دارد و تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: در طرح توسعه باغ بزرگ وکیل آباد با توجه به شرایط توپوگرافی موجود در این باغ، ۶ پهنه در نظر گرفته شده که بوستان بانوان یکی از این پهنه هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد گفت: بوستان بانوان وکیل آباد در فضایی به وسعت بیش از ۵.۸ هکتار در حال اجراست و پس از بهره‌برداری به دلیل ویژگی‌های منحصر به فرد طبیعی و طراحی همسو با طبیعت، یکی از زیباترین و مجهزترین فضاهای اختصاصی بانوان در کلانشهر مشهد خواهد بود.

یعقوبی افزود: زمین‌های ورزشی روباز، مجموعه ورزشی و تفریحی سرپوشیده، مسیر دوچرخه سواری، مسیر سلامت، مسیر پیاده روی و آمفی تئاتر از جمله فضاهای در نظر گرفته شده برای این بوستان است.

وی اضافه کرد: استفاده از ظرفیت درختان کهنسال، توپوگرافی و گونه‌های موجود و عناصر طبیعی و بومی در فضا سازی و منظر آرایی بوستان بانوان وکیل‌آباد، این بوستان را به نمونه ای منحصر به فرد در طراحی پارک های شهری تبدیل کرده است.

معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد گفت: همچنین مسیری به طول تقریبی ۶۸۰ متر برای دوچرخه سواری بانوان در این بوستان ایجاد شده و دو زمین تنیس و یک زمین چند منظوره روباز نیز به وسعت تقریبی ۲ هزار مترمربع در این بوستان احداث شده است.

یعقوبی افزود: بوستان بانوان وکیل آباد پس از بوستان ریحانه و بوستان حجاب، بزرگترین فضای اختصاص داده شده به بانوان در بوستانهای مشهد است و بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

وی اضافه کرد: تلاش می شود با افزایش این فضاهای اختصاصی، گامی مناسب در راستای توجه به حقوق بانوان برداریم و ظرفیت مناسبی را به فضاهای اختصاصی بانوان در بوستان‌های این کلانشهر اضافه کنیم.

پارک وکیل آباد، به عنوان یکی از بوستان های بزرگ و قدیمی مشهد شمرده می شود. 

این پارک جنگلی زیبا و چشم نواز به علت دارا بودن درختان کهنسالی همچون کاج، چنار ، سرو و همچنین قرارگیری در منطقه ای خوش آب و هوا در مشهد و جاری بودن نهرهای گوناگون و رودخانه فصلی در مسیر این پارک، مورد توجه زائران و مجاوران شهر مقدس مشهد است.

در گذشته پارک جنگلی وکیل آباد را با نام های همچون میرطراز یا باغ وکیل آباد می شناختند. این پارک توسط مرحوم حاج آقای حسین ملک التجار در سال ۱۳۴۸ هجری شمسی، وقف عموم مردم گردید و به شهرداری مشهد واگذار شد.

برچسب‌ها شهرداری مشهد تنیس بانوان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری مشهد تنیس بانوان شهرداری مشهد تنیس بانوان بوستان بانوان وکیل آباد شهرداری مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۰۳۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در مشهد مقدس افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی حضرت علی اصغر (ع) روز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ماه، ساعت ۱۶ در مشهد مقدس، حرم مطهر، صحن جامع رضوی، ایوان شرقی باب الهادی علیه السلام افتتاح خواهد شد.

این کارگاه با مشارکت معاونت تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی و به همت مجمع جهانی حضرت علی الزمان (عج) با هدف آماده سازی لباس برای شیرخوارگان شرکت کننده در مراسم شیرخوارگان حسینی که در اولین جمعه ماه محرم برگزار می‌شود، برپا خواهد شد.

در این کارگاه، بانوان نیکوکار و عاشق اهل بیت (ع) با دستان پرمهر خود اقدام به دوخت لباس برای شیرخوارگان حسینی می‌کنند.

مردم متدین و شهیدپرور مشهد مقدس و نیز زائران آستان ملکوتی حضرت رضا (ع) می‌توانند جهت شرکت در این کارگاه و کمک به تهیه لباس برای شیرخوارگان حسینی به مکان یاد شده در تاریخ و زمان مقرر مراجعه نمایند.

امید است با همت و تلاش این بانوان نیکوکار، لباس‌های شیرخوارگان حسینی با عشق و ارادت به اهل بیت (ع) تهیه و در اختیار خانواده‌های آنها قرار گیرد.

کد خبر 6087276

دیگر خبرها

  • کلنگ‌زنی پارک دادا و کاکا در بندرعباس
  • پیشرفت ۴۶ درصدی بوستان ۵ هکتاری بانوان طُرق مشهد
  • شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند
  • نخستین پارک آموزش ترافیک شهرداری قزوین در محله هادی آباد 
  • خبر خوب درباره پارک بانوان ولی‌عصر در اهواز
  • استفاده از گونه‌های گیاهی خشک منظر در فضای سبز مشهد
  • ۵ بوستان مهم تهران پذیرای ویژه تهرانی‌ها بود
  • تعاونی‌های دانش‌بنیان خراسان شمالی ویژه حمایت می‌شوند
  • احداث ۴۰ چشمه سرویس بهداشتی در بوستان‌های منطقه ۲۱ در سال ۱۴۰۳/ احداث ۴ هزار متر مکعب مخزن بتنی در منطقه
  • کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در مشهد مقدس افتتاح می‌شود