Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قم مدیرعامل مرکز نوآوری و خلاقیت اشراق بیان کرد: مرکز نوآوری دفتر تبلیغات به دنبال خلاقیت در عرصه فرهنگی است

حجت‌الاسلام محمد قطبی، مدیرعامل مرکز نوآوری و خلاقیت اشراق و رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در جمع خبرنگاران گفت: نوآوری در دنیا تبدیل به سرمایه شده است.

وی افزود: در زمانی انسان سرمایه اصلی بود و در زمانی دیگر دانش.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما امروزه نوآوری حلقه اصلی سرمایه طبیعی،انسانی و دانش است و آن خلاقیت است که می‌تواند این سه را در تناسب باهم قرار دهد.
وی تصریح کرد: جدا ازین که در تاریخ تمدن بشری خلاقیت و نوآوری همیشه موجب حرکت بوده اما نوآوری و ایده پردازی همراه با برنامه ریزی در فرایند و اجرا تقریبا از 30 سال پیش پا به عرصه نهاده است.
قطبی اظهار کرد: نوآوری در 4 پهنه اصلی دسته بندی می‌شود. مورد اول نوآوری فناورانه است که در قالب محصول یا خدمت ارائه می‌شود.مورد دوم نوآوری فرهنگیست که هدف آن دستیابی به یافته‌های جدیدیست که بتواند مسائل فرهنگی در جامعه را حل و فصل کند. مورد سوم نوآوری اجتماعی است. منظور از این عبارت نوآوری‌هایی است که بتواند مسائل اجتماعی را حل کند و مورد آخر نوآوری فراگیر است که از جنس نوآوری‌هاییست که فاصله طبقاتی را از جنبه های مختلف کاهش می‌دهد.
وی تصریح کرد: متاسفانه سه دسته آخر در کشور متولی خاصی ندارد اما نوآوری فناورانه هم می تواند ابعاد دیگر را در شرایطی مناسب پوشش بدهد.
مدیرعامل مرکز نوآوری و خلاقیت اشراق با اشاره به این که نقطه عزیمت مرکز با دفتر تبلیغات اسلامی و تمایز یافتن از سایر مراکز رشد کشور تمرکز بر ایجاد توازن میان نوآوری فناورانه با نوآوری فرهنگی است تصریح کرد: برای ادامه این روند از ایده‌هایی حمایت خواهد شد که دارای 3 شاخص باشند. یک آن که ایده ای باشد که بتواند در دستور اقدام فرهنگی قرار گیرد.دوم این که تاب آور باشند. یعنی با درآمدی که کسب می کنند بتوانند بقایشن را تضمین کنند. در اینجا به عمد از کلمه سود آور استفاده نکردیم به این علت که هدف اصلی پول نیست بلکه بقاست و سومین مورد این است که این اقدام و تاب آوری نباید موقت باشد و باید دوام داشته باشد.
وی در خصوص تمایز در میدان نوآوری مرکز با سایر مراکز رشد عنوان کرد: یک ایده سه مرحله را تا رسیدن به حد شرکت‌های خلاق طی می کند که اصطلاحا سه دال(دهلیزخلاقیت،دالان فناوری،درگاه کسب و کار)نام گذاری شده است.ما در هر کدام از این سه مرحله با سایر مراکز تمایز داریم. در مرحله دهلیز خلاقیت دو نقطه قوت داریم. تیم ورزی و توسعه توان. در تیم ورزی با در نظر گرفتن اینکه در فعالیت‌های شکل گرفته در حوزه بیشتر فردی بوده و کار تیمی انجام نشده است بنابراین روش هایی برای تقویت مهارتهای مربوط به تیم ورزی طلاب در نظر گرفته شده است.

وی گفت: تمایز بعدی در مرحله بعدی که دالان نام دارد جامع نگری است بدین معنی که هدف گسترش برنامه و در بر گرفتن مخاطب و مشتری بیشتر است و تمایز سوم در مرحله سوم شبکه سازی است.منظور این است که زمینه ای را فراهم می کنیم که شرکت‌ها در قالب شبکه های بهم پیوسته در سطح ملی قرار بگیرند تا ضریب میدان داری و سهم بازارشان افزایش کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم دفتر تبلیغات مرکز نوآوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۰۴۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس مشخص شد

به گزارش خبرگزاری مهر، تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس از بامداد ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود و تا ساعت ۸ صبح ۲۰ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

در این مرحله ۹۰ نامزد برای کسب ۴۵ کرسی دور دوازدهم مجلس با یکدیگر رقابت می‌کنند.

این نامزدها از ۲۲ حوزه انتخابیه در سراسر کشور در انتخابات شرکت می‌کنند.

دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس ساعت ۸ صبح جمعه ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود.

این مرحله از انتخابات در حوزه‌های انتخابیه «تبریز»، «تهران»، «آبادان»، «شیراز»، «کرمانشاه»، «خرم‌آباد و چگنی»، «قائم شهر» و «ملایر» به صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود. به صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد. آموزش‌های لازم در این خصوص از طریق صدا و سیما و سایر مراکز اطلاع رسانی به مردم ارائه خواهد شد.

وزارت کشور برگزاری انتخابات الکترونیکی در برخی حوزه‌های انتخابیه در دور اول را موفقیت‌آمیز دانسته و اعلام کرده است که مقدمات برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس فراهم شده است.

کد خبر 6089750 هادی رضایی

دیگر خبرها

  • جزئیات برگزاری دومین مرحله از انتخابات مجلس دوازدهم در ۲۱ اردیبهشت
  • کرمانشاه صاحب «سرزمین اقتصاد دیجیتال» می‌شود
  • زمان تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس اعلام شد
  • زمان تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس مشخص شد
  • گروه های جشنواره هنرهای نمایشی مازندران معرفی شدند
  • معرفی گروه‌های راه یافته به مرحله استانی جشنواره هنر‌های نمایشی
  • جای خالی خلاقیت در صنعت بازی سازی/ از نظر کمی رشد مطلوبی نداشیم
  • علمداران اجتماعی به‌دنبال گره گشایی مشکلات اجتماعی توسط مردم است
  • ایجاد مراکز نوآوری در حوزه اقتصاد دیجیتال/راه‌اندازی اولین مرکز نوآوری تولید بازی‌های رایانه‌ای
  • رویداد روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود