Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام نیوز به نقل از العالم، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: مسکو آماده است ۲۴ ساعت شبانه روز با برلین در خصوص وضعیت الکسی ناوالنی همکاری کند اما آلمان به درخواست روسیه در این مورد هنوز پاسخی نداده است.

ماریا زاخارووا افزود: ما ۲۴ ساعته آماده همکاری با طرف آلمانی هستیم. می خواهم یادآوری کنم که زمانی که سفیر روسیه در وزارت خارجه آلمان حضور یافت، این سوال را مطرح کرد که اگر اسناد مشخصی وجود دارد چرا آن را به روسیه نشان نمی دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تا امروز آلمان ها هیچ پاسخوی به پرسش ما نداده اند.

زاخاروا یادآوری کرد که طرف روسی درخواست دادستان کل روسیه در پرونده ناوالنی را در تاریخ ۲۷ اوت (ششم شهریور ماه) به برلین ارائه کرده است. بنابراین درخواست ارسال شده است و مسکو منتظر است تا طرف آلمانی واکنش سریع نشان دهد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: ما چه می بینیم؟ تا به امروز پاسخی نیست. ضمن اینکه به نظر می رسد جمعه گذشته نامه دادستان کل روسیه به سازمان قضایی برلین تحویل شد. اگر برلین به کارایی و سرعت نیازمند است در وهله اول طرف آلمانی باید آن را نشان دهد.

الکسی ناوالنی دو هفته پیش در حالی که از تومسک در سیبری به مسکو پرواز می کرد در هواپیما دچار حمله عصبی شدید شد و در حالی که به کما رفته بود در بیمارستانی در شهر اومسک سیبری بستری شد.

مقام‌های آلمانی به تازگی مدعی شدند که ناوالنی با ماده ای سمی به نام نوویچوک که دو سال پیش در مسمومیت سرگئی اسکریپال سرهنگ سابق روسی پناهنده به انگلیس و دخترش یولیا بکار گرفته شده بود، مسموم شده است.

«دمیتری پسکوف» سخنگوی رئیس جمهوری روسیه در همین رابطه اعلام کرد: پیش از انتقال ناوالنی به برلین، هیچ ماده سمی در بدن وی یافت نشد با این حال روسیه برای همکاری همه جانبه با آلمان برای روشن شدن تمامی زوایای این حادثه آماده است هر چند که برلین به درخواست های رسمی ما تا امروز پاسخی نداده است.

ماریا زاخارووا سخنگوی دستگاه دیپلماسی روسیه نیز این موضوع را دسیسه ای تکراری علیه روسیه و در جهت سیاه نمایی از این کشور خوانده است.

وی ادامه داد: غربی ها می دانند که در این مواقع چه رخ می دهد و روسیه نیز پاسخ مناسب را ارایه خواهد کرد.

الکسی ناوالنی منتقد دولت روسیه به عنوان رهبر مخالفان از حمایت کشورهای غربی برخوردار است.

انتقاد روسیه از تعلل سازمان منع تسلیحات شیمیایی در تحقیق حوادث شیمیایی سوریه

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه از تعلل سازمان منع تسلیحات شیمیایی در تحقیق پیرامون حوادث شیمیایی در سوریه انتقاد کرد.

زاخارووا گفت: بار دیگر اعلام می کنیم که دبیرخانه فنی سازمان منع تسلیحات شیمیایی به بهانه های واهی به تعلل در تحقیق پیرامون موارد بکارگیری سلاح شیمیایی توسط معارضان سوری که دولت سوریه بطور منظم به این دبیرخانه و شورای امنیت سازمان ملل اطلاع می دهد، ادامه می دهد.

وی افزود: به عنوان نمونه مشخص، حدود دو سال از زمان وقوع حادثه در شهر حلب که روز ۲۴ نوامبر سال ۲۰۱۸ اتفاق افتاد می گذرد اما دبیرخانه فنی سازمان منع تسلیحات شیمیایی نمی تواند تحقیقات را به پایان برساند و همواره خواسته های جدید از دولت سوریه مطرح می کند.

زاخارووا گفت: این در حالی است که طرف سوری شرایط دسترسی بازرسان سازمان منع تسلیحات شیمیایی به محل حادثه را فراهم کرده است.

وی ادامه داد: متاسفانه دبیرخانه فنی سازمان منع تسلیحات شیمیایی در مورد اطلاعاتی که معلوم نیست از چه کسی در کشور ثالث در مورد حوادث در مناطق خان شیخون و سراکیب بدست آورد اینقدر وسواس نداشت که در نتیجه آن دولت سوریه بطور غیرموجهی مسئول شناخته شد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه خاطرنشان کرد که تعلل در تحقیقات بکارگیری سلاح شیمیایی توسط ستیزه جویان در سوریه مغایر با مفاد کنوانسیون منع تسلیحات شیمیایی است.

گفتنی است بر اساس اطلاعات رسانه های روسی، سازمان منع تسلیحات شیمیایی در مساله حوادث شیمیایی سوریه از مواضع کشورهای غربی حمایت می کند که بدون شواهد قانع کننده دولت سوریه را مسئول این حوادث معرفی می کنند و بطور هدفمند به بکارگیری سلاح شیمیایی توسط معارضان سوری و تروریست ها چشم پوشی می کنند.

استقبال روسیه از خروج نیروهای آمریکایی از عراق

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به اینکه ترامپ یک بار دیگر از خروج نیروهای آمریکایی از عراق سخن گفت: ما از اقدامات واقعی آمریکا برای خروج نیروهای این کشور از عراق و سایر کشورهای خاورمیانه استقبال می کنیم و آن را گامی در مسیر درست می خوانیم.

وی در همین حال گفت که در چند سال اخیر ارقام متفاوت در مورد کاهش نیروهای امریکایی از عراق اعلام شد که ذکر رقمی که هم اکنون اعلام شده بی معنی است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: همان گونه که گذشت زمان نشان داد، حضور نیروهای آمریکایی در عراق، ثبات و صلح و آرامش به این کشور نیاورد، برعکس وضعیت امنیتی متشنج است و بارها در این مورد سخن گفتیم.

وی در همین حال خاطرنشان کرد که اعلام علنی خروج نیروهای آمریکایی از کشورهای دیگر به ادعایی توخالی تبدیل شده که هیچگاه تحقق نیافته است.

زاخارووا گفت: اگر بخواهیم به نمونه مشخص اشاره کنیم سوریه را می توانیم نام ببریم که سربازان آمریکایی با نقض معیارهای قوانین بین المللی در آن کشور حضور خود را تحکیم بخشیده اند هرچند که ترامپ بارها از خروج نظامیان آمریکایی از این کشور سخن گفته است.

مداخله لهستان در امور داخلی بلاروس

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت که لهستان در امور داخلی بلاروس انتقاد می کند و به مخالفان دولت بلاروس کمک می کند.

وی خاطرنشان کرد که مساله بلاروس و وضعیت پیرامون مداخلات خارجی در این کشور در دیدار دو روز پیش سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه و ولادیمیر مکی وزیر خارجه بلاروس مطرح و دو طرف در مورد این مسائل گفت وگو کردند.

زاخارووا با بیان اینکه دولت لهستان بطور آشکار در امور بلاروس مداخله می کند، اضافه کرد: فقط دولت لهستان نیست که در بلاروس مداخله می کند اما در این کشور (لهستان) رویدادهای خارق العاده رخ می دهد.

وی به فشار دولت لهستان بر بلاروس و حمایت از مخالفان دولت این کشور و نیز اقدام ورشو ازطریق سازمان های اجتماعی تحت کنترل خود بر مینسک اشاره کرد و افزود: از دولت لهستان می خواهیم به پیروی از معیارهای بین المللی بازگردد و به مداخله در امور داخلی بلاروس پایان دهد.

گفتنی است اعتراضات در مینسک و برخی شهرهای دیگر بلاروس برای چهارمین هفته در اعتراض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری ادامه دارد هرچند که ابعاد اعتراضات خیابانی نسبت به هفته های پیش به مراتب کاهش یافته است.

توییتر و فیس بوک به آزادی بیان احترام بگذارند

زاخارووا در ادامه گفت که شبکه های اجتماعی فیس بوک و توییتر یک بار دیگر حساب های کاربری شماری را مسدود کردند و این بار ۱۸ حساب کاربری و دو صفحه که گویا به روسها تعلق داشت، بلوکه شد.

وی افزود: مدیریت این شبکه های اجتماعی تصمیم خود در مورد این تدابیر محدود کننده را به دلیل اطلاعات اخذ شده از حساب های کاربری مسدود شده عنوان می کنند که توسط سازمان اف بی آی انجام گرفته است.

زاخارووا گفت: همکاری سازمان های اطلاعاتی آمریکا با شبکه های اجتماعی جالب است. معتقدم که این موضوع برای تحقیقات ویژه در آینده است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: ما از پلتفرم های اینترنتی می خواهیم در سیاست های خود به سوی رعایت معیارهای اساسی بین المللی و اصول دمکراتیک در عرصه تامین آزادی بیان و ابراز عقیده بازنگری کنند.

وی افزود: امیدواریم که سازمان های بین المللی مربوطه و سازمان های دیده بان حقوق بشر بطور شایسته واکنش نشان داده و ارزیابی بیطرفانه از اقدامات شبکه های اجتماعی ارائه کنند.

روابط روسیه با برخی شبکه های اجتماعی ازجمله فیس بوک تنش آلود است و مسکو در مورد اقدامات آنها در گذشته تذکر داده است.

اجلاس وزیران خارجه سازمان شانگهای در مسکو برگزار می شود

زاخارووا گفت که اجلاس وزیران خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای روزهای ۹و ۱۰ سپتامبر (چهارشنبه و پنجشنبه هفته اینده) در مسکو برگزار می شود.

به گفته وی، در مرکز توجه این دیدار که به ریاست سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه برگزار می شود، مقدمات برگزاری اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای قرار دارد.

به گزارش ایرنا، در این اجلاس، بیانیه اجلاس سران که در آن ازجمله به موضوع ۷۵ مین سالگرد پیروزی در جنگ دوم جهانی اشاره می شود، بررسی خواهد شد.

در حاشیه اجلاس وزیران خارجه سازمان شانگهای لاوروف دیدارهای دوجانبه با برخی از شرکت کنندگان این دیدار خواهد داشت.

گفتنی است در طول دو دهه حیات سازمان همکاری شانگهای، شمار اعضای آن که در ابتدا شش کشور بودند افزایش یافته به طوری که هند و پاکستان در سال ۲۰۱۷ به عضویت آن درآمدند و کشورهای ایران، افغانستان، بلاروس و مغولستان نیز وضعیت ناظر دارند. با این حال روسیه و چین همچنان بر این سازمان سیطره دارند و نقش اصلی را در آن ایفا می‌کنند.

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: فیس بوک فیس بوک توییتر فیس بوک همکاری روسیه آلمان سازمان منع تسلیحات شیمیایی سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیروهای آمریکایی شبکه های اجتماعی خارجه روسیه گفت خروج نیروهای زاخارووا گفت دولت لهستان دولت سوریه بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۰۴۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایتالیا سفیر روسیه را احضار کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آژانس فرانس پرس، پس از آنکه مسکو اعلام کرد که یک شرکت تابعه شرکت گرمایشی ایتالیایی با نام «آریستون» (Ariston Thermo Group) را تحت «مدیریت موقت» غول انرژی دولتی خود یعنی «گازپروم» قرار می دهد، رم امروز شنبه سفیر مسکو را احضار کرد.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، آنتونیو تاجانی، وزیر امور خارجه ایتالیا در رسانه اجتماعی «ایکس» (توییتر سابق) خود در این ارتباط نوشت: دولت ایتالیا درخواست شفاف‌ سازی درباره موضوع ملی شدن شرکت گرمایشی ایتالیایی «آریستون» را دارد.

این مقام ایتالیا در ادامه اضافه کرد که از مقام ارشد وزارت خارجه کشورش خواسته است تا سفیر روسیه را احضار کند.

وی اضافه کرد: به وزارت خارجه دستور دادم تا سفیر روسیه را احضار کند. رم خواستار شفاف‌ سازی درباره موضوع ملی شدن گروه آریستون است که با بروکسل و آلمان نیز همکاری می‌ کند.

وی گفت که پیشتر با سفارت ایتالیا در مسکو پس از تصمیم برای انتقال مالکیت شرکت به مدیریت موقت گازپروم تماس گرفته و این اقدام را غیر منتظره توصیف کرده است.

کد خبر 6090323

دیگر خبرها

  • چرا موافقت نامه همکاری امنیت اطلاعات ایران و روسیه در شورای نگهبان بررسی نشد؟!
  • ایران و روسیه در حوزه دفاتر اسناد رسمی تفاهم نامه امضا کردند
  • آمادگی ایران برای همکاری صنعتی با آفریقا/ رابطه برد_برد می‌خواهیم
  • کورت انگل برای بازگشت به WWE اعلام آمادگی کرد
  • اعلام آمادگی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برای همکاری با مجمع تقریب
  • آمادگی صندوق احیاء و بهره‌برداری از اماکن تاریخی برای همکاری در احیا بافت تاریخی گرگان
  • بلینکن: پیشنهادی «سخاوتمندانه» به حماس داده شده است
  • اعلام آمادگی وزارت دفاع برای همکاری با زیمباوه
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • ایتالیا سفیر روسیه را احضار کرد