Web Analytics Made Easy - Statcounter

عنایت‌الله رحیمی، عصر یکشنبه در پنجمین نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال ‌و سرمایه‌گذاری استان فارس در واکنش به اظهارات مدیران ارشد اقتصادی این استان در مورد سختگیری بعضی از بانک‌ها در امر پرداخت تسهیلات به مشاغل آسیب دیده از کرونا، افزود: دستورالعمل پرداخت تسهیلات از سوی دولت ابلاغ شده و بر اساس آن برای دادن این وام‌های حمایتی تا سقف ۱۶۰ میلیون ریال نباید از اشخاص، درخواست ضامن کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از امروز(شانزدهم شهریورماه ۹۹) تا پایان این ماه که مهلت پرداخت تسهیلات حمایتی دولت از مشاغل آسیب دیده از کرونا تعیین شده، اگر حتی یک مورد سختگیری بی مورد از سوی شعبات هر یک از بانک‌های عامل مشاهده شود، ظرف یک ماه آینده با مدیرعامل مربوطه آن بانک در سطح ملی، برای برکناری مدیر آن شعبه اقدام خواهد شد.

پرداخت حداقل ۵۰ درصد سهم فارس از تسهیلات مشاغل آسیب دیده از کرونا ظرف ۲ هفته آینده

رحیمی، همچنین تاکید کرد:بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی این استان باید در ۲ هفته آینده حداقل ۵۰ درصد از سهمیه فارس از تسهیلات مشاغل آسیب دیده از کرونا را پرداخت کنند و فارس جزو رتبه‌های برتر کشور در جذب این تسهیلات قرار گیرد.

وی، خطاب به سرپرستی‌های بانک‌های فارس گفت: هر گونه کم کاری برای پرداخت این تسهیلات با برخورد جدی مدیریت ارشد استان مواجه خواهد شد.

استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به تفاهم‌نامه‌های متعددی که دستگاه‌های اجرایی با سازمان فنی و حرفه‌ای برای حرفه آموزی سربازان منعقد کرده‌اند،گفت: این تفاهم‌نامه‌ها شرایط مناسبی برای حرفه‌ آموزی فراهم کرده‌ که اگر به سوی عملیاتی شدن سوق یابد بخش زیادی از مشکلات اشتغال به ویژه در میان نسل جوان را برطرف خواهد کرد.

رحیمی، با بیان اینکه چنین آموزش‌هایی زمینه ورود جوانان به بازار کار را مهیا می‌کند، اظهار داشت: انتظار داریم با عملیاتی شدن این تفاهم‌نامه‌ها، بهره‌گیری از تشویق‌ها و اجبارها، گام اثر بخشی در حرفه آموزی جوانان برداشته شود.

استاندار فارس، همچنین به تفاهم‌نامه مابین بنیاد شهید و امور ایثارگران و سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس اشاره و بیان کرد: با توجه به این موضوع، رعایت اولویت در ایجاد اشتغال برای فرزندان شهدا و ایثارگران با جدیت در دستور کار قرار گیرد و مطالبات به حق این قشر باید پیگیری شود.

وضعیت فارس در حمایت از مشاغل آسیب دیده از کرونا 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس نیز در این نشست گفت: این استان به لحاظ تعداد کارگاه‌ها و واحدهای تولیدی در رتبه سوم کشور و بعد از استان‌های تهران و خراسان رضوی قرار دارد.

سهراب مختاری افزود: بر اساس اطلاعات تامین اجتماعی فارس، در این استان ۸۴ هزار و ۴۷۲ کارگاه با ۱۳۸ هزار فرصت شغلی فعال است که این واحدها جز و ۱۴ رسته مشمول تسهیلات حمایتی مشاغل آسیب دیده از کرونا قرار دارند.

وی ادامه داد: تاکنون ۳۴ هزار و ۱۹۰ واحد تولیدی و مشاغل آسیب دیده از کرونا برای دریافت تسهیلات حمایتی دولت در این استان ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۳۴ هزار و ۱۵۰ مورد برای دریافت وام به نظام بانکی معرفی شده است‌.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس اضافه کرد: از این تعداد مشاغل ارجاع شده به نظام بانکی، تاکنون ۹ هزار و ۹۴۹ مورد موفق به دریافت تسهیلات شده‌اند.

وی، با بیان اینکه ۶۱۸ میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای مشاغل آسیب دیده از کرونا برای استان فارس تخصیص داده شده است، گفت: تاکنون تنها ۱۸۴ میلیارد تومان از این تسهیلات به صاحبان مشاغل آسیب دیده از کرونا در این استان پرداخت شده است.

مختاری ادامه داد: حدود ۸۰ هزار مشمول دریافت تسهیلات در این استان وجود دارد که تاکنون ۳۴ هزار مورد برای دریافت تسهیلات حمایتی دولت ثبت نام کرده‌اند.

وی، با بیان اینکه هم اکنون ۲۰ هزار و ۵۷۵ پرونده مربوط به متقاضیان استفاده از این تسهیلات در نظام بانکی در دست بررسی است گفت: اگر بانک‌های عامل، این تعداد پرونده را سریعا به گردش انداخته و تسهیلات را به صاحبان مشاغل آسیب دیده از کرونا پرداخت کنند، قسمت اعظمی از اعتبارات تخصیص داده شده به این استان در این بخش جذب خواهد شد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس با اشاره به اینکه در حوزه پرداخت تسهیلات حمایتی دولت اکنون در رتبه چهارم کشور قرار داریم، افزود: میزان سختگیری بانک‌ها برای پرداخت این تسهیلات به ویژه در شهرستان‌های کوچک این استان بسیار زیاد است.

گردشگری و صنایع دستی فارس متضرر از کرونا

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس نیز در نشست، با بیان اینکه ۶۴۲ پرونده با اشتغال ۱۹ هزار و ۵۶ نفر برای دریافت تسهیلات کرونایی در این بخش شناسایی شده است گفت: تاکنون یک سوم از این تسهیلات از طریق بانک‌ها پرداخت شده است.

مصیب امیری، با تاکید بر زیان مشاغل حوزه گردشگری و صنایع دستی فارس از شیوع ویروس کرونا افزود: تاکنون مشاغل آسیب دیده حوزه گردشگری و صنایع دستی با مجموع اعتبارات درخواستی به ارزش ۲۷۰ میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند که از این رقم تنها ۷۰ میلیارد ریال آن پرداخت شده است.

فرصت چند روزه برای جذب۲۰۰ میلیاردتومان اسناد خزانه 

بابک دایی، مدیر کل دارایی و اقتصادی استان فارس نیز در این جلسه با اشاره به فرصت چند روزه دستگاه‌های اجرایی این استان برای دریافت سهم اسناد خزانه، بیان داشت: نزدیک به ۲۰۰ میلیارد تومان از اسناد خزانه که عمدتا مربوط به تکمیل پروژه‌های عمرانی فارس است، هنوز جذب نشده که نیاز است ظرف فرصت باقی مانده، دستگاه‌های اجرایی فارس تمام تلاش خود را برای جذب این اعتبارات بکار گیرند.

مهارت آموزی در دوران سربازی

یکی از دستور کارهای این نشست، موضوع آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به سربازان در حال خدمت در استان فارس بود که این امر در قالب یک تفاهم‌نامه بین اداره کل فنی و حرفه ای و ارتش در حال انجام است.

هاله فولادفر، رییس دفتر جذب و سرمایه‌گذاری استانداری فارس، با اشاره به اینکه این تفاهم‌نامه در پایان سال ۹۸ با وزارت کشور و با هدف مهارت آموزی سربازان نیروهای مسلح منعقد شده است گفت: براساس این تفاهم‌نامه، ۲۹ هزار و ۷۲۶ هزار نفر سرباز نیروهای مسلح در سال ۹۹ باید آموزش دریافت کنند که سهم هر دستگاه مشخص است و تاکنون حدود ۳۳ درصد از این هدف محقق شده است که بدون تردید شرایط کرونایی بر انجام این آموزش‌ها تاثیر گذار بوده است.

برچسب‌ها تسهیلات بانکی استانداری فارس عنایت الله رحیمی فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تسهیلات بانکی استانداری فارس فارس تسهیلات بانکی استانداری فارس فارس مشاغل آسیب دیده از کرونا گردشگری و صنایع دستی تسهیلات حمایتی دولت دستگاه های اجرایی پرداخت تسهیلات دریافت تسهیلات تفاهم نامه برای دریافت استان فارس بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۰۴۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیلات مناسب به بانوان فعال در حوزه صنایع‌دستی اختصاص می‌یابد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، انسیه خزعلی با اعلام این خبر اظهار کرد: در این معاونت موضوع مشاغل خانگی به صورت ویژه حمایت می‌شود که صنایع‌دستی نیز در این موضوع قرار می‌گیرد. ما سعی می‌کنیم حمایت‌هایی را از این افراد داشته باشیم.

معاون امور بانوان و خانواده رئیس‌جمهور افزود: به همین منظور تسهیلاتی را به بانوان فعال در مشاغل خانگی و نیز حوزه صنایع‌دستی تخصیص داده‌ایم و از این طریق از این بانوان حمایت می‌کنیم.

او با اشاره به فعالیت بانوان در حوزه صنایع‌دستی اضافه کرد: بیش از ۷۰ درصد فعالان در حوزه صنایع‌دستی بانوان هستند. در همین راستا و با هدف حمایت از بانوان، در هر استان بازارچه‌هایی را پیگیری می‌کنیم و اعتبارات آن را تخصیص می‌دهیم و از این طریق به دنبال حمایت از بانوان هستیم.

خزعلی خاطرنشان کرد: حمایت از بانوان سرپرست خانوار می‌تواند باعث توانمند شدن آنها و تقویت بنیان‌های خانواده شود و خوشبختانه رشته‌های صنایع‌دستی در این موضوع نقش مهمی را ایفا می‌کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جذب ۴۰ میلیارد تومانی تسهیلات بانکی دانشجویی در مازندران
  • تسهیلات مناسب به بانوان فعال در حوزه صنایع‌دستی اختصاص می‌یابد
  • ۵۳۰۰ واحد روستایی برای مقاوم سازی به بانک های عامل معرفی شدند
  • ۵۳۰۰واحد روستایی برای مقاوم سازی به بانک های عامل معرفی شدند
  • پیگیری برای ارائه تسهیلات بانکی براساس تخلف و تصادف رانندگی/ نحوه پرداخت حق بیمه تغییر می‌کند
  • یادگاری زلزله در سی‌سخت، نیمه تمام ماندن ۲۷۰ واحد مسکونی
  • پرداخت تسهیلات جهت مقاوم سازی مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد
  • بانک ها با تسهیلات مسکن چه می‌کنند؟
  • ۶۴ نفر تسهیلات مشاغل خانگی در مشهد دریافت کردند
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس